صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۱۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 03
کد خبر: ۵۸۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هاله ای از ابهام

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: باید به افزایش حقوق این قشر توجه بیشتری در بودجه شود.

به گزارش راهبرد معاصر ، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: روز گذشته مجلس مصوبه خوبی درباره افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشگری و کشوری به میزانی که توان باشد، داشت، اما نکته مهم غفلت و بی توجهی به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است.

 

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در بحث بودجه به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه بیشتری می شد، این افراد چگونه با حقوق ناچیز می توانند زندگی خود را اداره کنند؟ چرا تبعیض قائل شویم؟ چرا طلب سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت پرداخت نمی شود؟

 

وی اظهار کرد: چرا سازمان تامین اجتماعی براساس ماده 12 قانون برنامه ششم کار همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام نمی دهد؟

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه با 800 هزار یا یک میلیون تومان زندگی خود را اداره کنند، خاطرنشان کرد: این افراد برای گذران زندگی به عسر و حرج افتاده اند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به افرادی که نمی خواهند مددجو شوند، کمک شود تا کسب و کاری برای خود دست و پا کنند و روی پای خود بایستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ما از طلا بودن پشیمان گشته ایم ، محبت فرموده مارا مس کنید .
30 سال تمام 30% حقوقم را بابت حق بیمه پرداخت کرده ام و هنوز دفترچه اول را که صادر شده بدون استفاده در جیب دارم . حتی حق عینک و پروتز هم نگرفته ام . سازمان لطف کنه برابر لیست مبلغی را که از من کثر کرده به نرخ شاخص روز بمن برگرداند و تمام پرداختیهای خودش راهم به نرخ روز کثر کند . حقوق باز نشستگی هم همراه منتش ارزانی سازمان . میدانید چقدر میماند؟ با شاخص روز 425 ملیون تومان که با سپرده گذاری در بانک با نرخ 15% هرما ه بیش از 5ملیون و 300هزار تومن سودش میشود . دیگر چرا اینهمه منت کشی برای یک حقوق بازنشستگی بخور و نمیر لاجون یکملیون و دویستی ؟
تمام کنید اقا این پولتیک بازیها را . چرا حرفهایی میگویید که ادم از سر ناچاری دهان باز کند و حرفهایی بزند که نباید بزند ؟ امروز این فرمول را کشف نکرده ام اما اگر قانعم و دم نزدم بخاطر نادانی نبوده برای همراهی با انقلاب و تحکیم نظام بوده . سالهای سخت حکومت نظامی و جنگ را لمس و سهمیه سوخت ان سالها را با همسایه قسمت کرده ام . اما اگر حالا بار اضافه سنگینی بر دوش تامین اجتماعی هستم بازخریدم کنید و مارا بخیر و شمارا بسلامت . چرا دیگر از این شاخه به اون شاخه میپرید ؟
ناشناس
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
جکایت بازنشسته تامین اجتماعی حکایت گربه گرسنه لب بام شده است . فقط اگر در سفره چیزی ماند اندازه گوشش چیزی هم به او میرسد . اگر نماند که باید گرسنه بخوابد
جای بسی تعجب است که دولت بیمه شده های خودش را که حق بیمه انها را هم به تامین اجتماعی بدهکار است و پرداخت نمیکند با گردن کلفتی 400 هزار تومان + 10% افزایش میدهد و حقوق من بازنشسته که 30 سال تمام قبل از پرداخت حقوقم 30% حق بیمه ان کم میشده و بیشترین پرداخت و سهم را در سرمایه سازمان دارم همیشه باید حداقل و کمتر از همه اقشار باشد . و انهم با وجود قانون مصرح ، با هزار طرفند به وسیله شورای عالی کار و جلسه نمایندگان کارفرما و گارگر و نماینده دولت و سبک سنگین کردن تاثیر ان بر تورم و افزایش نقدینگی و بازار و عیره و ذالک ، مثله و هرس بشه ؟ خدایا ترا گواه میگیرم و اگر حقی از من ضایع میشود که اشکارا میشود حلال دیگران نمیکنم .
ناشناس
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سلام مگربازنشتگان کارگران تامین اجتماعی جزع این مردم نییستند ؟ چراتفاوت میان مستمربگیران!؟
کبری
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
من یه زن بیمار پیر مستاجر تنها و با حقوق ۴۰۰تومنی تامین اجتماعی هستم که ۳۰۰تومن کرایه خونمه حساب کنید چقدر دستمو جلو مردم دراز کنم به تمام سوپر مارکتهای محل بدهکارم خدا لعنت کنه دزدای مملکتو که حق ما بدبختها تو جیبشونه
میرزایی
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
هیچکس به بازنشستگان تامین اجتماعی متاسفانه اهمیت نمیدهد واقعا اگر وجدانها بیدار باشد ما بازنشستگان تامین اجتماعی چه فرقی با بازنشسته های دیگر دارم که نه وام بهمون تعلق میگیره نه همسان سازی اجرا میشه و همیشه هم کمتر از دیگزر بازنشسته ها بهمون اضافه حقوق میدهند ؟آیا آقایانی که نشستند برای تصمیم گیری با این همه گرانی میتوانند با 1260000تومان زندگی کنند؟ بخصوص که مستاجر هم باشند؟ انصاف و درک هم خوب چیزی هست .