صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۷
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 14
کد خبر: ۵۸۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

نحوه عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی در موبایل فرزندان

کنترل گوشی فرزندان و حفاظت از آنها در برابر صحنه های اخلاقی در دنیای اینترنت یکی از دغدغه های والدین است . با این حال گوگل فکری به حال این ماجرا کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر کنترل گوشی فرزندان این روزها یکی از دغدغه الدین است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش مدارس باعث شده است که دانش اموزان دسترسی بیشتری به گوشی و اینترنت داشته باشند. حالا اگر شما هم به دلایل مختلف از جمله آموزش مجازی ناگزیر باید اینترنت و گوشی در اختیار فرزندان خود قرار دهید می توانید با چند تنظیم صحنه های غیر اخلاقی جست و جو گوگل را حذف کنید.

 

اغلب اوقات  ممکن است فرزند شما به واسطه مواد درسی خود موضوعی را در اینترنت جست و جو کند اما گاه در لیست نتاج جست وجو محتوای غیر مرتبط و غیر اخلاقی هم وجود داشته که می تواند سلامت فرزند شما را به خطر بیاندازد. با این حال شما می توانید با تغییر تنظیمات گوشی یا کامپیوتر نتایج غیر الاقی را پنهان یا حذف کنید.

 

نحوه حدف نتایج غیر اخلاقی  در موبایل فرزندان

 

1 داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید:

Google.com/preferences

 

 

2 بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک کنار گزینه زیر فعال کنید.

 

Turn On SafeSearch

 

 

فیلتر کردن نتایج صریح با استفاده از جستجوی ایمن

اگر از «جستجوی Google» در محل کار برای فرزندتان یا خودتان استفاده می‌کنید، «جستجوی ایمن» می‌تواند به شما کمک کند محتوای صریح جنسی را از نتایج فیلتر کنید.

 

نحود عملکرد جستجوی ایمن

وقتی «جستجوی ایمن» روشن است، به شما کمک می‌کند محتوای غیراخلاقی را در نتایج جستجوی Google برای همه پرسمان‌ها درسراسر تصاویر، ویدیوها و وب‌سایت‌ها فیلتر کنید. باوجوداینکه «جستجوی ایمن» ۱۰۰٪ دقیق نیست، برای کمک به مسدود کردن نتایج غیراخلاقی (مانند هرزه‌نگاری) از نتایج جستجوی Google طراحی شده است. درباره نحوه حفظ ایمنی در حالت آنلاین در safety.google  بیشتر بدانید.

 

وقتی «جستجوی ایمن» خاموش است، مرتبط‌ترین نتایج را برای جستجوی شما ارائه می‌دهیم که اگر آن را جستجو کنید ممکن است شامل محتوای غیراخلاقی باشد.

توجه: «جستجوی ایمن» فقط در نتایج جستجوی Google کار می‌کند. این ویژگی مانع از این نمی‌شود که کاربران شبکه‌تان ازطریق سایر موتورهای جستجو یا با پیمایش مستقیم در سایت‌های غیراخلاقی، محتوای غیراخلاقی پیدا کنند.

 

 

 

روشن یا خاموش کردن جستجوی ایمن

به صفحه تنظیمات جستجو بروید.

در بخش «فیلترهای جستجوی ایمن»، کادر کنار «روشن کردن جستجوی ایمن» را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

در پایین صفحه، روی ذخیره کلیک کنید.

 

 

گزارش دادن محتوای غیراخلاقی

اگر «جستجوی ایمن» را روشن کرده‌اید و محتوای غیراخلاقی پیدا کرده‌اید، می‌توانید محتوا را گزارش دهید برای این کار باید به لینک زیر مراجعه کنید. https://www.google.com/webmasters/tools/safesearch

 

 

فیلتر کردن نتایج جستجوی با جست و جوی ایمن

به‌طور پیش‌فرض، اگر بااستفاده از Family Link نظارت را راه‌اندازی کنید، «جستجوی ایمن» برای حساب فرزندتان فعال می‌شود. «جستجوی ایمن» می‌تواند نتایج جستجوی بی‌پرده ،مثل پورنوگرافی، را در «جستجوی Google» فیلتر کند. «جستجوی ایمن» دقت ۱۰۰ درصد ندارد، اما کمک می‌کند کودکان درحین استفاده از «جستجوی Google» محتوای بی‌پرده جنسی نبینند.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
من جستجوی ایمن رو فعال کردم ولی باز محتوای جنسی بالا میاد میتونین بگید چه کنمممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
س م
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
سلام چطور میشه که حتی خودم هم نتونم نمایش بی پرده رو فعال کنم الآن من گزینه غیر فعال کردن رو زدم ولی مشکل اینجاست که میشه خودم فعالش کنم اگه بشه دیگه خودم هم نتونم فعالش کنم خیلی خوب میشه