صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۰۴
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 21
کد خبر: ۵۹۸۱۹
آخرین نتایج نظرسنجی انتخابات آمریکا 2020؛

پیشتازی جوبایدن نسبت به ترامپ در ایالت ویرجینیا

نظرسنجی‌ها در ویرجینیا حکایت از آن دارد که بایدن در بخش شمال، جنوب و مرکزی این ایالت پیشتاز است در حالی ترامپ در شمال غربی و غرب را در اختیار دارد.

 

به گزارش راهبرد معاصر، نظرسنجی منتشرشده دانشکده ال.دوگلاس در ویرجینیا نشان می دهد که جو بایدن و مارک وارنر با اختلافی دورقمی پیشتاز هستند. نماینده دانشگاه ریچموند از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر یک نظرسنجی تلفنی از بیش از ۸۰۰ نفر بزرگ‌سال انجام داد که نتایج آن حکایت از برتری ۱۴ درصدی بایدن(۵۳ به ۳۹) از دونالد ترامپ دارد. وارنر نیز که بیش از یک دهه نماینده ویرجینیا در کنگره است با برتری ۱۷ درصدی(۵۵ به ۳۸) از دانیل گید رقیب جمهوری‌خواه خود جلوتر است. میزان خطای این نظرسنجی ۵.۱۷ درصد برای همه بزرگ‌سالان و ۶.۲۲ درصد برای رأی‌دهندگان احتمالی در نظر گرفته‌شده است.

بایدن در بخش شمال، جنوب و مرکزی این ایالت پیشتاز است در حالی ترامپ در شمال غربی و غرب را در اختیار دارد. استفان فارنسورث، مدیر مرکز مطالعات رسانه‌ای دانشگاه مری واشنگتن، گفت: جایگاه ترامپ در میان رأی‌دهندگان روستایی بخش غربی این ایالت در حال تثبیت شدن است. وی افزود تمرکز در این بخش بر روی مسیحیان محافظه‌کار است و ترامپ سعی دارد محافظه‌کاران بخش‌های شمالی را نیز جذب کند.

 

پیشتازی بایدن در میان آرای زنان

این نظرسنجی همچنین مختصات جمعیتی خاصی را نشان می‌دهد. فراح استون، مدیر نظرسنجی، گفت: چیزی که در این نظرسنجی قابل‌توجه بود، برتری قاطع بایدن در میان آرای زنان بود. بایدن در این بخش بافاصله ۲۲ درصدی(۵۸ ب ۳۶ ) توانسته آرای زنان در این ایالت را از آن خود کند، درحالی‌که در میان آرای مردان بایدن با اختلاف ۵ درصد(۴۷ به ۴۲) بالاتر از ترامپ قرار دارد. نکته قابل‌توجه آن است که وی تأکید دارد، نامزدی کامالا هریس به‌عنوان معاون بایدن در کسب این نظرات تأثیر نداشته و آنچه مهم بوده، دموکرات یا جمهوری‌خواه بود است.

فارنسورث گفت: نامزدهای معاونت ریاست جمهوری اغلب رأی مردمی را تغییر نمی‌دهند، بلکه آن‌ها می‌توانند با افزایش میزان مشارکت، به یک کاندید کمک کنند. وی افزود اگر هریس بتواند رأی آفریقایی تبارها را جذب کند، آنگاه می‌توان گفت انتخاب وی، انتخابی هوشمندانه از سوی بایدن بوده است. هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ توانست در این ایالات بر ترامپ پیروز شود. به گفته وزارت انتخابات میزان مشارکت در ویرجینیا در سال ۲۰۱۶ بیش از سال ۲۰۱۲ اما کمتر از ۲۰۰۸ بود.

 

 این نظرسنجی همچنین درباره قابل‌اطمینان بودن رأی پستی از مشارکت‌کنندگان نظرخواهی کرده است که نتایج حکایت از اختلاف‌نظر مشارکت‌کنندگان دراین‌باره دارد. بدین‌صورت که ۵۰ درصد از مشارکت‌کنندگان تا حدودی و یاکاملا مطمئن هستند که آرای پستی به‌طور دقیق شمارش و ترتیب اثر داده خواهند شد، درحالی‌که ۴۸ درصد به این امر به دیده شک می‌نگرند. نکته قابل‌توجه این است که اعتماد یا بی‌اعتمادی به آرای پستی تحت تأثیر وابستگی حزبی قرار دارد و اکثریت کسانی که به این سیستم اعتماد ندارند جمهوری‌خواه هستند. ۶۷ درصد جمهوری‌خواهان گفتند «به‌هیچ‌وجه» یا «خیلی» مطمئن نیستند که این آرای ترتیب اثر داده شود. فارنسوث تأکید داشت که تلاش ترامپ برای ایجاد شک و شبه در مرد رأی‌گیری پستی در این زمینه بی‌تأثیر نیست و هیچ نامزدی پیش‌ازاین تا این حد تلاش نکرده تا اعتبار آرای پستی را زیر سؤال ببرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: