صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 05
کد خبر: ۶۰۰۶

فاکس‌نیوز جلوی افشاگری خبرنگارش درباره روابط غیراخلاقی ترامپ را گرفت

رسانه دست‌راستی فاکس‌نیوز در سال ۲۰۱۶ از روابط غیراخلاقی دونالد ترامپ با بازیگر فیلم‌های مستهجن اطلاع داشته ولی نخواسته آن را منتشر کند.
به گزارش راهبردمعاصر ، «فاکس‌نیوز» که از سرسخت‌ترین رسانه‌های حامی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ به شواهدی درباره پرداخت حق‌السکوت توسط ترامپ به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن دست پیدا کرده بود، اما مدیران شبکه این گزارش را سانسور کرده‌اند.

روزنامه نیویورکر فاش کرده «دیانا فالزون»، خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در حال بررسی پرونده روابط غیراخلاقی ترامپ با بازیگر فیلم‌های مستهجن بوده و از طریق همسر سابق این بازیگر به سرنخ‌هایی درباره پرداخت حق‌السکوت به وی دست یافته بود.

فالزون قراردادی را که میان «مایکل کوهن»، وکیل شخصی و کارچاق‌کن ترامپ و وکیل استورمی دنیلز امضا شده بود را نیز مشاهده کرده بود. این قرارداد دنیلز را متعهد می‌کرد در ازای دریافت حق‌‌السکوت از افشاگری درباره روابط غیراخلاقی‌اش با ترامپ خودداری کند.

«کن لاکورت»، مدیر شبکه بعد از دیدن گزارش فالزون به او گفته بود: «آفرین، گزارش خوبی است ولی رابرت مردوخ (موسس شبکه رسانه‌ای فاکس) می‌خواهد دونالد ترامپ پیروز انتخابات باشد؛ بنابراین، منتشرش نکن.»

 انتشار این گزارش در شرایطی صورت گرفته که افشاگری‌های «مایکل کوهن» درباره اقدامات مختلف ترامپ، از جمله روابط غیراخلاقی او، رئیس‌جمهور آمریکا را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

ترامپ در جلسه استماعی که چهارشنبه گذشته در کنگره برگزار شد کپی یک چک بانکی به مبلغ ۱۳۰ هزار دلار که ترامپ برای تسویه حساب با او بابت پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز امضا کرده بود به قانونگذاران آمریکایی ارائه کرد.

پرداخت این حق‌السکوت را اولین بار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی فاش کرد. این روزنامه گزارش داد کوهن با پرداخت ۱۳۰ هزار دلار استورمی دنیلز را چند هفته قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ مجاب کرده بود درباره روابط جنسی‌اش با ترامپ سکوت اختیار کند. 
نظر شما