صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۰
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 05
کد خبر: ۶۰۲۹

قوه قضاییه آبروی نظام است

از رئیس قوه قضاییه است انتظار است که بدون کمترین اغماض و با نهایت شجاعت برخورد با مفاسد و خصوصا مفسدان اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار خود قرار دهد تا بیش از گذشته عرصه برای خاطیان و مجرمین تنگ تر شود .
به گزارش راهبرد معاصر ،  محمد اسماعیلی دهقی در یادداشتی  با عنوان « قوه قضائیه آبروی نظام است» نوشت:‌ اگر بپذیریم که یکی از علل  وجودی بنای حکومت در اسلام اجرای عدالت و حدود الهی است بنابر این گذاره درستی است که بگوییم آبروی حکومت اسلامی در گروی موفقیت در اجرای حدود الهی و تحقق عدالت است .

در سالهای گذشته قوه قضاییه با مسائل و مشکلات بزرگی دست به گریبان بوده است که برخی از آنها تا به امروز نیز همچنان باقی است و در این مجال قصد ورود به این مشکلات را نداریم ولی هم اکنون که ریاست قوه قضاییه به حجت الاسلام رئیسی سپرده می‌شود لازم است اصحاب قلم و رسانه ها و شخص ایشان به این نکته توجه داشته باشند که چشم همه دلسوزان و خانواده معظم شهدا و همه کسانی که برای این نظام وانقلاب هزینه های سنگینی را پرداخت کرده اند به دستان با کفایت رئیس قوه قضاییه است و انتظار دارند بدون کمترین اغماض و با نهایت شجاعت برخورد با مفاسد و خصوصا مفسدان اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار رئیس جدید قرار گیرد و بیش از گذشته عرصه برای خاطیان و مجرمین تنگ تر شود .

آرامش خاطر و لبخند مجرمین و مفسدین در هر لباس و جایگاهی باید تبدیل به نگرانی شدید و ترس از عقوبت اعمال مجرمانه شود و شرایط به گونه ای شود که هوس خطا و فساد از سر سرمست مفسدین دور شود .

در برخی از محافل و مباحثات روزمره بارها شنیده شده که مگر ریس قوه را رهبری مشخص نمی‌کند ؟ چرا پس با مجرمان اقتصادی این‌قدر مدارا می‌شود و رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی این‌قدر به طول می‌انجامد و نهایتا نیز احکام صادره قدرت بازدارنگی لازم را ندارند و هر روز خبر جدیدی از یک مفسده جدید به گوش می‌رسد و دشمن غدار نیز که منتظر نمک پاشیدن بر زخمهایما ن نشسته است با بزرگنمایی هر چه بیشتر چماق این مفاسد را بر سر همه انقلابیون و دلسوزان نظام فرود می‌اورد .

تعجب می‌کنم که چرا دوستان اصولگرا و ارزشی موقع قلم زدن و سخن گفتن در مورد قوه قضاییه  زبان در کام می‌کشند و چنین تصور می‌کنند که چون ریس قوه منصوب مقام معظم رهبری است پس هیچ اظهار نظر و نقدی  در مورد این دستگاه عریض وطویل جایز نیست و این درحالی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها خلاف این گذاره را در مورد همه دستگاه های مرتبط با خودشان مطرح کرده و هیچ نهاد و شخصی را از قاعده امر به معروف و نهی از منکر مستثنی نکرده اند .

هیچ کس منکر خدمات و زحمات شبانه روزی کارکنان دستگاه قضا نیست و در دوران آیت الله آملی لاریجانی نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در قوه قضاییه بودیم ولی طبیعی است در این قوه نیز قصور هایی بوده است که باید مورد نقد عالمانه و حکیمانه رسانه ها و اصحاب قلم قرار گیرد.

امیدواریم همینک که در  روزهای آغازین فعالیت ریس قوه قضاییه هستیم هر روز اخبار خوشحال کننده جدیدی از برخورد با مفاسد از سوی سخن گوی این قوه بشنویم و بپذیریم که هزینه ارتکاب جرم و فساد خصوصا در میان دانه درشت ها هنوز به حدی نیست که آنها را نگران کند و بخشی از آشفتگی وضعیت اقتصادی فعلی مربوط به همین بخش است .

صمیمانه از رئیس جدید قوه می‌خواهیم همانطور که آوازه سختکوشی و مردم دوستی ایشان از خطه خراسان و آستان قدس مایه خوشنودی و دلگرمی بود این بار نیز در این سنگر جدید صلابت و شجاعت ایشان در قوه قضاییه مایه افتخار و مسرت دلسوزان انقلاب شود .

تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: