صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۰
  • پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 22 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 24
کد خبر: ۶۰۳۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

علت تاخیر طولانی در فروش سهام عدالت چیست؟

بسیاری از سهامداران نسبت به توقف فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها از جمله کارگزاری مفید گله‌مند هستند چراکه انتظار آنها برای دریافت پول سهامشان بدون نتیجه مانده است، علت این تاخیر طولانی چیست؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ درطول یک ماه و نیم گذشته و با تغییر روش فروش سهام عدالت موج اعتراضات سهامداران نسبت به کارگزاری‌ها بالا رفته است.در ادامه علت تاخیر طولانی در فروش سهام عدالت را بررسی می کنیم. 

 

در بین مشتریان کارگزاری مفید دو گروه وجود دارند، گروه اول می‌گویند کارگزاری مفید، سهام عدالت را فروخته اما پول آن را واریز نمی‌کند و فروش‌ها در پرتفوی سهام مشخص است اما گروه دوم می‌گویند مدت زمان زیادی از ثبت درخواست فروش می‌گذرد اما هنوز کارگزاری درخواست‌های فروش را انجام نداده است. 

 

«مفید یکماهه هیچ فروش و واریزی نداره. جز سهم مارون و جم که ۲۵ شهریور فروخت و قیمتی نبود چون تعداد سهم هاش کمه»

«الان حدود دوهفته هست سهام عدالتم در درگاه کارگزاری مفید فروختم ولی هیچ خبری نشده»

«من سهاممو کارگزاری مفید فروختم الان۲هفته همش میزنه ارسال شده.یعنی چی بلاخره فروخته یانه»

«الان ۳ ماهه از طریق کار‌گذاری مفید ثبت فروش کردم برا سهامم هنوز نفروختن»

«بعد یه ماه تازه مفید از ۳۰ تا سهمم فقد وبصادرو فروخته.»

در این خصوص پاسخ کارگزاری مفید نیز همانند دیگر کارگزاری‌ها، سخت شدن فروش در روش بلوکی است.

 

روابط عمومی کارگزاری مفید گفت: درحال‌حاضر کم‌وبیش با سختی‌هایی مواجه هستیم چراکه پس از بلوکی شدن فروش سهام عدالت، این امر وابسته به مذاکره با حقوقی‌هایی شده که عملا تمایل زیادی به خرید در شرایط فعلی بازار ندارد؛ لذا علی‌رغم تلاش مداوم در این مسیر دشواری‌ها بیشتر شده است.

 

دیگر کارگزاری‌ها نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند تا جایی که طبق گفته مدیرعامل کارگزاری فارابی ۲۵۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت در این کارگزاری آماده فروش است اما سازمان بورس و نهادهای نظارتی اجازه فروش سهام عدالت را به خاطر شرایط بازار نمی‌دهند.

 

مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه نیز گفت: خریداری برای سهام عدالت وجود ندارد و حدود یک ماه است که هیچ درخواست فروشی انجام نشده است.

منبع: تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آسنا
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
سلام وخسته نباشید. من از شهریور ماه کارگزاری مفید مقداری از سهامم رو برای فروش گذاشتم دریغ از واریز ۱ ریال.تا کی باید منتظر باشم
ناشناس
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز .اینها همش فیلمه بابا کسی که سهام خودشو میفروشه صد در هزار نیازمند است ولی کو گوش شنوا اینها به فکر سود زیاد هستنند وبا پول مردم تجارت می کنند بخدا خدای بالا سر است انسان هایه به ظاهر مسلمان از خدا غافل شدن به دنبال مال دنیا افتادن ......واینم نشانه قیامت هست ولی این وسط آدم هایه کم دست باید زجر بکشن خب ما از همین گروه هستیم ولی داد رس ما خداس