صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 September 24
کد خبر: ۶۰۳۶۲

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام| امروز پنجشنبه ۳ مهر ۹۹

ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی در سامانه استعلام مشخص شد و در ادامه خبر ارزش سهام عدالت امروز پنجشنبه ۳ مهر ۹۹ را میخوانید.

راهبرد معاصر در بسته خبری امروز ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی، ارزش روز برگه های سهام عدالت ارائه می کند. در این خبر ارزش سهام عدالت یک میلیونی و 500 هزار تومانی امروز پنجشنبه ۳ مهر ۹۹ را می خوانید.

 

 

در پایان معاملات بازار سهام در آخرین روز هفته که با رشد ۱.۹ درصدی شاخص کل بورس همراه بود، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشدی ۲.۲ درصدی به مرز ۱۶ میلیون تومانی رسید.

 

 

رشد ۳۴۷ هزار تومانی ارزش سبد سهام عدالت در حالی رخ داده که ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

با توجه به روند صعودی برخی نماد‌های شاخص‌ساز، پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده ارزش ۶۰ درصد سبد سهام عدالت قابل فروش از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کند.

 

فروش ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت

محمدجواد فرهانیان درباره ثبت نمادهای شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس گفت: عملیات درج نمادهای این شرکت‌ها به پایان رسیده است و پس از رعایت قانون بازار سرمایه این شرکت‌ها معامله‌پذیر خواهند بود.

 

مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: بر این اساس دارندگان سهام عدالت در صورت انتخاب روش غیرمستقیم می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد معاملاتی از طریق این شرکت‌ها اقدام به فروش یا خرید سهام عدالت کنند.

 

وی اضافه کرد: گروهی از سهامداران عدالت نیز قبل از راه اندازی سامانه سجام موفق به دریافت کد معاملاتی شده‌اند و تاکید ما سجامی شدن تمامی معامله گران و انجام خرید و فروش با کد یکپارچه است؛ چرا که به دنبال پذیرفته شدن شرکت‌های استانی و سجامی شدن مردم، معامله‌گران می‌توانند از مزایای مرتبط با توزیع سود و برگزاری مجامع مختلف برخوردار شوند.

 

 

مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام گفت: دارندگان سهام عدالت برای رفع این مشکل باید از کارگزار خود و یا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، معامله‌گران می‌توانند از طریق تلفن گویا ۱۵۶۹ نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.

 

وی افزود: علت این اتفاق عدم هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی است و مردم آگاه باشند که به محض اجرا شدن سفارش ها، تمامی مبلغ حاصل در اسرع وقت به حساب معامله‌گران واریز می‌شود و هیچ مبلغی در حساب کارگزارن و بانک‌ها نمی‌ماند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت تا به این لحظه به فروش رسیده و اطلاعات این جابه‌جایی‌ها در شرکت سپرده گذاری ثبت شده است و محدویت و ممنوعیتی در خرید و فروش سهام وجود ندارد. البته ما از مردم درخواست کرده‌ایم تا معاملات خود را با درایت انجام دهند تا در آینده موجب ضرر و پشیمانی نشود.

 

 

فرهانیان با اشاره به تقسیمات بازار گفت: بازار به دو بخش بازار سرمایه و بازار معمولی تقسیم شده است و از مردم می‌خواهیم تا درگیر اخبار بازار معمولی نشوند. به سهامداران پیشنهاد می کنم در صورتی که نیاز به فروش فوری سهام عدالت خود ندارند با کسب اطلاعات و آگاهی از حقوق خود، اقدام به انجام معاملات کنند.

 

سود واریزی به حساب مشمولان سهام عدالت ۱۶درصد رشد کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی با اشاره به آزادسازی سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون نفر از مشمولان به دو روش مستقیم و غیر مستقیم، جزئیاتی از آخرین وضعیت سهام عدالت ارائه داد.

 

 

براساس این گزارش، در جریان آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

 

در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت و سهامداری، مالکیت و مدیریت سهام عدالت بدون هیچگونه واسطه به خود فرد سهام‌دار منتقل می‌شود. یعنی در این روش مستقیم مسئولیت مدیریت، حفظ و نگهداری از سهام بر عهده خود سهام دار است.

 

 

در روش غیر مستقیم نیز مدیریت سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. با توجه به اینکه اکثر سهامداران، روش غیر مستقیم آزادسازی را انتخاب کردند، ورود شرکت‌های استانی به بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی اولین شرکتی بود که وارد بورس شد و شرکت‌های بعدی نیز به مرور وارد بورس خواهند شد.

 

همچنین در این گزارش با اشاره به واریز سود سهام عدالت برای بیش از ۴۱ میلیون نفر تصریح شده که طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ معادل ۱۸.۵ درصد از ارزش کل واگذاری‌های انجام شده مربوط به سهام عدالت بوده است. سود مالی سال ۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مبلغی به ارزش ۴۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال بوده که به حساب ۴۱ میلیون نفر از مشمولان واریز شده است.

 

 

مقایسه سود واریزی شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت نیز حاکی از رشد ۱۶ درصدی در سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن است. سود واریزی سال مالی ۹۷ که در مرداد ماه سال ۹۹ واریز شده است ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سود واریزی در مرداد ماه سال ۹۸ که ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده ۱۶ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط
نظر شما