صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۲
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 05
کد خبر: ۶۱۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
«یادداشت اختصاصی» مصطفی خوش چشم، تحلیلگر مسائل امریکا

آمریکا به سوی جنگ داخلی پیش می رود؟

گروه های راست افراطی مسلح در حال تمرین تیراندازی در مزارع و میدان ها هستند و برای حضور در خیابان ها آماده می شوند تا در صورتی که ترامپ انتخابات را ببازد وارد عمل شوند. این یک پیش آگهی از رخداد هایی بسیار بد و خشن در جامعه آمریکا است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ کاملا مشخص بود که مناظره بین ترامپ و بایدن به سمت هرج و مرج و جنجال پیش خواهد رفت. نمایندگان رهبری جامعه آمریکا به وضوح نشان دادند که از سیاست ها تهی هستند و بیشتر به سوی جنجال می روند. آنچه در مورد انتخابات پیش بینی می شود همین است و جامعه آمریکا بیش از پیش دچار درگیری ها و تبعیض های نژادی شده و بی صبر و خشمگین تر از قبل به نظر می رسد. این خشم و هیاهو در رفتار دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا دیده می شد. حتی آقای بایدن که سعی داشت عقلانی تر به نظر برسد بالاخره عصبانی شد و با همان رفتار ترامپ گونه به رقیب خود گفت خفه شو و این چیزی نیست که از یک سیاست مدار کارکشته دیده شود.

 

در حقیقت همین رفتارها نشان می دهند که حضور ترامپ در قدرت بی مورد نیست بلکه او محصولی از جامعه ای عصبی و دچار خشونت است و این خشونت ابتدا از جامعه برخاسته و باعث قدرت گرفتن کسی چون ترامپ شده است. ترامپ به شدت از محکوم کردن گروه راست افراطی خودداری کرد در حالیکه این مساله مهمی بود و با گزارش هایی که از سطح کشور آمریکا به دست می رسد، گروه های راست افراطی مسلح در حال تمرین تیراندازی در مزارع و میدان ها هستند و برای حضور در خیابان ها آماده می شوند تا در صورتی که ترامپ انتخابات را ببازد وارد عمل شوند. این پیش آگهی از رخداد هایی بسیار بد و خشن در جامعه آمریکا است و هر چه پیش برویم می بینیم سهم عقلانیت در جامعه آمریکا هر روز کمتر و کمتر می شود و مردم و نخبگان سیاسی جامعه که از سال ها حاکمیت نخبگان خسته و عصبی بودند به سمت ترامپ رفتند و اکنون حضور ترامپ نیز تاثیری در وضعیت آمریکا نداشت و این هرج و مرج و خشونت درونی و دو قطبی شدن جامعه آمریکا هر روز بیش از روز قبل نمایان است.


بایدن سعی می کند رفتار هایی اتو کشیده و مودبانه و عقلانی داشته باشد ولی او هم از کوره در رفت و بالا بودن التهاب در جامعه آمریکا را به نمایش گذاشت. البته نتیجه مناظره همانی بود که قبلا پیش بینی می شد و ترامپ شش به چهار از رقیب خود عقب است. از این رو می توان گفت شاید عملکرد بایدن کمی بهتر از ترامپ بود. اما ما در سال 2016 نتایجی به مراتب بهتر از این داشتیم. نتایج مناظرات اولیه خانم کلینتون بسیار بهتر از ترامپ بود و نتیجه در محدوده 6.5 به 3.5 بود و بسیاری بر روی همین اعداد و به اشتباه گمان می کردند خانم کلینتون برنده انتخابات خواهد بود ولی در عمل دیدیم که اتفاقات دیگری رخ داد، ولی آقای بایدن از این اشتباهات درس گرفته است و تیم او تمام تلاش خود را می کنند تا اشتباهات خانم کلینتون را تکرار نکنند.


ترامپ و بایدن داستان هایی از قبل داشتند و نسبت به هم اتهاماتی مطرح کرده بودند و دنباله این مسائل در مناظره اول پی گرفته شد. بایدن عقیده داشت روسیه، ترامپ را بالا آورده است و ترامپ نیز عقیده داشت چینی ها بایدن را بالا می آورند. در مورد ما هم به همین نکته اشاره می کند و اعلام کرده بود که ایران نیز دوست دارد بایدن برنده انتخابات باشد. اما روسیه و چین و هیچ قدرت دیگری در آن حد و اندازه نیستند که رییس جمهور آمریکا را تعیین کنند


همانطور که بعد از تمام این ادعاها در دادگاه هایی که بر علیه ترامپ برگزار شد، چیزی به اثبات نرسید و نقش روسیه و پوتین در انتخاب ترامپ ثابت نشد. تا به امروز این دو رقیب مساوی هستند، با این حال آقای بایدن در تمام نظرسنجی ها اندکی بالاتر است و این روند در زمان رقابت خانم کلینتون و ترامپ نیز به همین صورت بود ولی قطعا بایدن از اشتباهات هم حزبی اش درس گرفته است. اما به صرف همین مساله نیز نمی توان نتیجه را با قاطعیت پیش بینی کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
بسیارزیاد طبغ معمول .گذرزمان مشخص میش ود.شمانظر