صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 06
کد خبر: ۶۱۳۹

وزیرخارجه آلمان: تحریم تسلیحاتی عربستان ادامه خواهد یافت

وزیر امور خارجه آلمان گفت که کشورش با در نظر گرفتن تحولات یمن، ممنوعیت صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را تمدید می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر ، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان از تمدید ممنوعیت صادرات تسلیحات این کشور به عربستان سعودی خبر داد.

 

بنابر گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه در این مورد گفت: «ما تصمیم گرفتیم که با توجه به تحولات یمن، ممنوعیت صادرات تسلیحات به عربستان را تمدید کنیم.ما معتقدیم که جنگ در یمن باید هر چه زودتر پایان یابد.»

 

وی افزود: «در ماه مارس تسلیحاتی برای عربستان سعودی ارسال نخواهد شد. دولت آلمان ممنوعیت صادرات را به مدت سه‌ هفته تمدید می‌کند.»

 

ماس پیشتر گفته بود که سیاست‌های صادرات تسلیحات آلمان به عربستان به تحولات یمن بستگی دارد.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان هم چندی پیش گفت که دولت این کشور قصد دارد توقف صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را به مدت دو هفته دیگر ادامه دهد.

 

زایبرت گفت که پیش از پایان ماه مارس در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد و به این ترتیب تحریم صادرات تسلیحات به عربستان سعودی پس از نهم مارس (۱۸ اسفند) ادامه خواهد داشت.

 

فرانسه و انگلیس به تصمیم آلمانیها برای توقف صادرات سلاح اعتراض کرده بودند.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس پیشتر درباره تحریم‌های تسلیحاتی برلین علیه عربستان سعودی و تاثیر آن بر فروش تسلیحات انگلیسی به ریاض هشدار داده بود. وزیر امور خارجه انگلیس همچنین هشدار داد که تصمیم آلمان برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی منجر به خسارت ۲.۳ میلیارد یورویی آلمان تا سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: