صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 03
کد خبر: ۶۱۴۳۴

چه کسی جانشین ترامپ می شود؟ / رئیس جمهور آینده امریکا کیست؟

پس از ابتلای ترامپ به کرونا با توجه به بالا بودن سن وی احتمال می رود که وی نتواند از دست ویروس کرونا جان سالم به در ببرد. حال سوال اینجاست که اگر ترامپ فوت کنر، چه کسی جانشین ترامپ خواهد شد؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ با توجه به مثبت اعلام شدن جواب تست کرونای دونالد ترامپ و بستری شدن وی در بیمارستانی نظامی در امریکا، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی عنوان کرد که با توجه به وزن بالای ترامپ و  سن بالای او احتمال مرگ ترامپ بر اثر بیماری کرونا وجود دارد. گمانه زنی های مختلفی از جانشینان احتمالی ترامپ در آستانه انتخابابات 2020 امریکا به گوش می رسد. اما به راستی رئیس جمهور آینده امریکا کیست و چه کسی جایگزین ترامپ در انتخابات رسایت جمهوری 2020 امریکا خواهد بود؟

 

پس از اینکه رئیس‌جمهوری امریکا در توییتی خبر داد که کرونا گرفته و به همراه همسرش در قرنطینه به سر می‌برد، سی ان ان گزارش داد که به دلیل سن بالا و وزن سنگین ترامپ، او در معرض خطر است.


به همین دلیل پرسش مهم روز این است که اگر حال ترامپ بر اثر ابتلا به کرونا وخیم شود و قادر به ادامه مبارزات انتخاباتی نباشد یا بر اثر این بیماری فوت کند، نامزد جمهوری‌خواهان چه کسی خواهد بود؟

 

تا به حال هیچ نامزدی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری درنگذشته است. تنها در سال ۱۹۱۲ جیمز شرمن زوج انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان چند روز قبل از برگزاری انتخابات درگذشت. اما جمهوری‌خواهان تصمیم گرفتند جانشین او را پس از انتخابات یعنی در ۱۲ نوامبر و با برگزاری کنوانسیون ملی حزب و رای اکثریت انتخاب کنند.

 

بنابراین اگر نامزدی قبل از برگزاری انتخابات یا پس از آن و قبل از نشست کالج الکترال در نخستین چهارشنبه دسامبر فوت کند، حزب براساس قوانین فدرالی و ایالتی خود جانشین را مشخص خواهد کرد. بنابراین لزوما زوج انتخاباتی جانشین نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد. با مشخص شدن فرد جانشین نام وی به کالج الکترال معرفی خواهد شد.


البته تعیین جانشین در حزب دموکرات کمی متفاوت است و این کار توسط کمیته ملی دموکراتیک انجام می‌شود. اما اگر نامزد رئیس‌جمهور امریکا پس از آرای کالج الکترال و قبل از مراسم سوگند یعنی۲۰ ژانویه فوت کند، طبق تفسیر از متمم۲۰ قانون اساسی (تاریخ سوگند ریاست‌جمهوری را از ماه مارس به ژانویه منتقل کرد) تمام مسوولیت‌های او به معاونش محول می‌شود.

 

 

رئیس جمهور امریکا کرونا گرفت و ساعاتی پیش در بیمارستان بستری شد. آخرین وضعیت جسمانی ترامپ پس از بستری در بیمارستان را در زیر بخوانید. ابتلای ترامپ به کرونا و بستری شدن ترامپ در بیمارستان حاشیه های زیادی به همراه داشت. آن طور که از توئیت ترامپ مشخص شد، وی و ملانیا هر دو به کرونا مبتلا شده اند. در ادامه وضعیت جسمی ترامپ و اولین پیام وی پس از بستری شدن در بیمارستان را آورده ایم.

 

یک منبع به شبکه خبری سی‌‌ان‌ان خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از صبح روز جمعه تب داشته اما گفت که همچنان با توصیف کاخ سفید درباره پدیدار شدن علائم خفیف کرونا در رئیس جمهور آمریکا موافق است.

 

بر اساس اعلام کاخ سفید، پزشک رئیس جمهور آمریکا خبر داد که ترامپ امروز یک دوز از داروی Regeneron دریافت کرده است.

 

پزشک کاخ سفید اضافه کرد که رئیس جمهور آمریکا احساس خستگی و بی حالی دارد اما همچنان روحیه خوبی دارد.

 

وی همچنین وضعیت «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهور آمریکا را خوب توصیف کرد و گفت که وی تنها سرفه و سردرد خفیف دارد.

 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، ترامپ با بالگرد به بیمارستان نظامی «وولتر رید» منتقل می‌شود و سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ طی روزهای آتی از بیمارستان به کارش ادامه میدهد.

 

 

بر اساس اعلام کاخ سفید، انتقال ترامپ به بیمارستان برای انجام تست های لازم و همچنین به عنوان اقدامی پیشگیرانه صورت میگیرد.

 

تست کرونای ترامپ و ملانیا مثبت شد

 

رئیس جمهور آمریکا بامداد روز جمعه (به وقت تهران) از ابتلای خود و همسرش ملانیا به ویروس کرونا خبر داد.

 

ترامپ در این خصوص در صفحه توییتر خود نوشت: «امشب آزمایش کووید-۱۹ بانوی اول ایالات متحده و من مثبت شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فوراً آغاز می‌کنیم. ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!»

 

 

اولین پیام ترامپ پس از انتقال به بیمارستان

 

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد روز شنبه (به وقت تهران) توسط بالگرد به بیمارستان نظامی «والتر رید» منتقل شد.

 

وی پس از انتقال به بیمارستان طی پیامی تصویری که از صفحه شخصی وی در توئیتر منتشر شد گفت که در شرایط خوبی به سر می‌برد و از تمام کسانی که برای وی آرزوی سلامتی کرده‌اند تشکر کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت که هدف از انتقال وی به بیمارستان والتر رید اطمینان یافتن از این موضوع است که اوضاع در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: