صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 07
کد خبر: ۶۲۰۸۴

وضعیت بازار بورس امروز چهارشنبه 16 مهر

با افزایش نگرانی ها در بازار بورس راهبرد معاصر نقشه بازار بورس و وضعیت بازار بورس امروز چهارشنبه 16 مهر را بررسی و در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود، به بررسی و ارائه وضعیت بازار بورس به صورت روزانه می پردازد. کلیت بازار سهام طی روزهای اخیر مورد بررسی قرار میگیرد و نتایج آن به مخاطبان گزارش می شود. در ادامه وضعیت بازار بورس امروز چهارشنبه 16 مهر را میخوانید.

 

 

وضعیت بازار بورس امروز چهارشنبه 16 مهر

شاخص کل بورس در معاملات امروز با بیش از 22 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 537 هزار واحدی رسید.

این در حالی است که شاخص پیش از این تا عدد یک میلیون و 541 هزار واحد نیز رفته بود، اما از آنجایی که حوالی یک میلیون و 550 هزار برای شاخص، یک سطح مقاومتی مهم شناخته می‌شود، فشار فروش تا حدودی افزایش یافت.

 

در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که شاخص کل هم وزن عدد مثبتی بیش از 4 هزار واحد را نمایش می دهد و این مساله می تواند به معنای بهبود وضعیت کلی بازار باشد.

 

با این وجود مساله مهم این است که تمایل بازار به سمت صعود است و در صورت ادامه روند کنونی احتمال گذر از سطح مقاومتی یاد شده و تثبیت بالای آن در هفته آینده وجود دارد.

 

 

اما نباید فراموش کرد که بازار در این روزها بسیار پرریسک است و همین موضوع ممکن است بر روند آن تاثیر بگذارد. از این رو باید تلاش بر ایجاد اطمینان دوباره برای سرمایه گذاران باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

 

بازگشایی شستا هفته بعد است؟

شستا 23 مهرماه به مجمع می‌رود و این یعنی نماد شستا در هفته آینده نیز بازگشایی نخواهد شد.

همچنین به گفته یکی از مسئولان، بازگشایی شستا بستگی به شرایط بازار دارد.

 

دو پیش‌بینی از آینده بازار سهام

در حالی که روند بازار این هفته نزولی بود اما امروز با افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام روند بازار سهام صعودی شد و شاخص کل به یک میلیون و 514 هزار واحد رسید و سهم‌های کوچک رشد بیشتری نسبت به سهم‌های ارزمحور داشتند. اما ادامه روند بازار چگونه خواهد بود؟


قیمت‌ها واقعی شده است

میثم رادپور، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با قیمت‌ها گفت: قیمت‌ها در دوره اصلاح به ارزندگی رسید و به نظرم قبل از اصلاح قیمت‌ها گران بوده و الان قیمت‌ها بهتر شده است. بازار سرمایه نگاهش به دلار است و تا زمان انتخابات امریکا بازار در شرایط عدم اطمینان به سر می‌برد و صعودی شدن یک یا چند روزه بازار حاکی از تغییر روند نوسانی بازار نیست.

 

 

رادپور در رابطه با منابع صندوق توسعه بیان کرد: صندوق توسعه که منابعی ندارد و اگر این خبر درست باشد پول از سمت بانک مرکزی به بازار تزریق خواهد شد، اما حتی اگه اگر به بازار تزریق شود روند بازار را تغییر نخواهد داد و فقط به صورت مقطعی بازار را مصنوعی رشد می‌دهد.


میان دلار و بازار واگرایی وجود دارد

همچنین مهدی رضایتی، در رابطه با روند بازار فردا گفت: به نظرم بازار فردا مثبت است و رشد سهم‌های کوچک از سهم‌های بنیادین بهتر است. اما بازار در جالت کلی همچنان درگیر نوسان است. این نوسان به این معنا نیست که روند بازار نزولی باشد بازار در یک محدوده مشخص روند نزولی و صعودی دارد. این محتمل‌ترین پیش‌بینی برای بازار سهام است.

 

او ادامه داد: نمادهای دلاری اصلاح کمتری نسبت به نمادهای دیگر داشتند و به نظر می‌رسد تا مشخص شدن قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا، روند نوسانی بازار ادامه داشته باشد. زیرا ما میان قیمت ارز و روند بازار شاهد واگرایی بودیم ولی احتمالا بعد از انتخابات امریکا شاهد تعادل و روند بهتری در معاملات خواهیم بود.

 

 

بورس هفته بعد چه می‌شود؟

بازار سهام هفته جاری را مثبت به پایان رساند و در نهایت شاخص کل بورس به یک میلیون و 540 هزار واحد رسید. آیا روند مثبت شاخص بورس در هفته بعد ادامه خواهد یافت؟

 

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ادامه روند بازار سهام در هفته بعد گفت: هفته بعد احتمالا شاهد روند نزولی بازار سهام در روزهای ابتدایی خواهیم بود و بازار سهام تا متعادل شدن قیمت دلار، نوسانی خواهد بود.

 

این سخنان درحالیست که از نگاه برخی کارشناسان با توجه به اظهارات اخیر مقامات مسئول از جمله خبر دارا سوم اعلام شده توسط وزیر اقتصاد، افزایش قیمت دلار و تداوم رشد نقدینگی شاخص بورس هفته آینده روند روز چهارشنبه را ادامه خواهد داد.

 

افزایش احتمالی نرخ سود بانکی چه تاثیری بر بورس دارد؟

عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با افزایش نرخ سود بانکی گفت: به نظر می‌رسد این خبر شایعه باشد و افزادی که می‌خواهند از مردم نوسان‌گیری کنند این موضوع را پیگیری می‌کنند، ولی اگر نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند نشان دهنده این است که کسی دلش برای بازار سهام نمی‌سوزد.

 

 

او اضافه کرد: برخلاف وعده‌های حمایت از بازار اگر بخواهند از بازار سهام حمایت کنند در اولین اقدام باید نرخ سود بانکی را کاهش داد و به جای سود بانکی اوراقی در بازار سهام ارائه دهند که خلق نقدینگی نکند. بانک مرکزی از ابرازی استفاده می‌کند که خودش خلق نقدینگی می‌کند در صورتی که با این هدف می‌خواهند نقدینگی را جمع کنند.

 

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند بازار سهام بسیار ضربه خواهد دید.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: