صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 10
کد خبر: ۶۳۴۱

علت کاهش مبلغ پرداختی سود سهام عدالت چیست؟

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه دلایل پرداخت سود سهام عدالت کمتر از مبلغ اعلامی را تشریح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر ، خسرو نجفی مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه در خصوص چرایی عدم تطابق مبلغ واریزی به حساب مشمولان سهام عدالت با مبلغ اعلامی گفت : برای شهروندان کرمانشاهی زمانی که سازمان استعلام گرفت افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی بودند، مشمول سهام عدالت کامل قرار گرفتند.

 

وی میزان سهام کامل برای تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی را یک میلیون تومان اعلام و گفت : از این یک میلیون تومان ۵۰۰ هزار تومان را دولت تقبل کرده و ۵۰۰ هزار تومان نیز مقام معظم رهبری از بیت المال به آن‌ها بخشش کرده است.

 

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه افزود: سهام سایر اقشار جامعه که پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند نیز ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل سهام سایر مردم و رسیدن آن به یک میلیون تومان سازمان سهام عدالت شماره حسابی را به مردم اعلام کرد، اما چندان مورد استقبال قرار نگرفت و افراد زیادی سهام خود را ارتقا ندادند.

 

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه گفت: هم اکنون به صورت سالیانه سود سهام مذکور به حساب مردم واریز می‌شود و تاکنون نیز دو مرحله واریز شده است.

وی تصریح کرد: سود مذکور مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ بوده و برای کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند ۱۷۰ هزار تومان و سایر اقشار از ۷۹ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان تعیین و پرداخت شده است.

 

نجفی در پاسخ به اینکه «علت این تفاوت پرداختی در بین افراد عادی چه بوده است» گفت: کسانی که در مرحله اول ۴۰ هزار تومان سود دریافت کردند، این سود را متأسفانه از اصل سهام آن‌ها کسر کردند و اکنون حدود ۷۹ هزار تومان خود دریافت می‌کنند، اما برخی افراد که این گونه نبوده‌اند حدود ۹۳ هزار تومان سود به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

 

وی در پاسخ به اینکه «چرا به حساب سهام داران کامل و مشمولین کمیته امداد و بهزیستی به جای ۱۷۰ هزار تومان ۱۵۰ هزار تومان سود واریز شده است» گفت: این‌ها یک مبلغی را اعلام کرده‌اند، اما این شرکت‌های سرمایه پذیر که حدود ۶۰ شرکت هستند، به حساب سازمان سود واریز می‌کنند و، چون مردم سهامدار سبد هستند، شرکت‌های مذکور بر اساس سوددهی و زیان دهی این سود‌ها را واریز می‌کنند و برخی حتی به علت اینکه تقسیم سود ندارند، اصلاً سودی واریز نمی‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۱۷۰ هزار تومان مذکور به صورت تقریبی اعلام شده است و ممکن است بر اساس موارد ذکر شده ۱۵۰ هزار تومان واریز شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا به جای ۷۹ تا ۹۳ هزار تومان برای سایر اقشار و کارگران ۶۰ هزار تومان سود واریز شده است نیز افزود: سال گذشته سود سال ۹۵ را در دو مرحله پرداخت کردند که یک بار حدود ۵۳ هزار تومان و یک بار نیز حدود ۲۶ هزار تومان واریز شد و ممکن است سود سال ۹۶ نیز امسال پرداخت می‌شود به صورت دو مرحله‌ای بوده باشد، اما امسال اکثراً به صورت یک مرحله‌ای سود‌ها واریز می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت سهام عدالت استان کرمانشاه اشاره‌ای نیز به بحث خرید و فروش سهام عدالت داشت و گفت: قرار شده که این سهام قابل خرید و فروش شود دولت نیز طرحی در این زمینه ارائه کرده است که اگر صندوق «ای تی اف» در مجلس مصوب شود مردم می‌توانند راحت سهامشان را خرید و فروش کنند.

 

وی در خصوص اینکه چرا هنوز سود سهام عدالت به حساب برخی از افراد واریز نشده است، گفت: اعلام کرده‌اند که تا پایان سال واریز می‌شود، اما اینکه چرا هنوز تا به برخی واریز نشده است را باید از سازمان مرکزی خصوصی سازی پیگیری کرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: