صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 04
کد خبر: ۶۵۵۰۹
محمد علی بصیری؛ کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راهبر معاصر بررسی می کند:

احتمال درگیری های انتخاباتی در آمریکا چقدر است؟

محمدعلی بصیری: آقای ترامپ در هفته ها و روزهای گذشته بر این موضوع تاکید کرده که درصورت عدم انتخاب بنده، تقلب گسترده ای صورت گرفته لذا به طور واضح به طرفداران خود این پیام و سیگنال را داده که می توانيد برای اعاده خواست خود به خیابان بریزید، طرفداران خود را به میدان می خواندند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد علی بصیری، کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تحولات اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال درگیری های خیابانی گفت: این روزها آمریکا صحنه ی درگیری ها و زد و خودروهایی است که با کشمش های انتخاباتی توام شده است. زد و خوردهای خیابانی و لشکر کشی های مختلف در آمریکا همیشه وجود داشته و دیده شده، لذا با توجه به تجربیاتی که از گذشته‌های نه چندان دور در چنین وقایعی دیده شده ایجاد تنش و اغتشاش در آمریکا به دلیل انتخاب هر یک از نامزدهای انتخاباتی در این کشور دور از انتظار نیست.


وی در این باره خاطر نشان کرد : آقای ترامپ در هفته ها و روزهای گذشته بر این موضوع تاکید کرده که درصورت عدم انتخاب بنده، تقلب گسترده ای صورت گرفته لذا به طور واضح به طرفداران خود این پیام و سیگنال را داده که می توانيد برای اعاده خواست خود به خیابان بریزید، طرفداران خود را به میدان می خواندند.


کارشناس‌ و استاد مسائل بین الملل گفت: از آن سوی نیز اگر آقای بایدن انتخاب نشود طرفداران نامزد دموکرات ها هم به عنوان مخالفین آقای ترامپ هم به میدان می آیند و قطعا شاهد زد و خورده‌ای گسترده ای بین هواداران و طرفداران دو طرف خواهیم بود.

 

استاد روابط بین دانشگاه اصفهان تاکید کرد : در این بین حتما شاهد سرکوب های خشن توسط پلیس به عنوان ابزار اجرایی آقای ترامپ که فعلا دولت مستقر است خواهیم بود. هر چند غارت و دستبرد به اموال عمومی و خصوصی نیز موضوعی است که حتما در روزهای آینده در خیابان های آمریکا به خبر روز دنیا تبدیل می شود و افکار عمومی جهان شاهد چنین صحنه هایی در مهد تمدن دنیا خواهند بود!

 

محمد علی بصیری تاکید کرد : پیش بینی ها حاکی از آن است که شهرهای بزرگ و بسیاری از ایالت های آمریکا در روزهای آینده آبستن حوادث زیادی است از قتل تا غارت. مسائلی که زیان های اقتصادی و تبعات سیاسی و اجتماعی زیادی برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد : عکس العمل کسبه آمریکا حاکی از عدم امنیت در شهرهای این کشور است. در شهرهایی مثل واشنگتن و حتی در منهتن اکثر مغازه های لوکس با چوب و حفاظ تخته شدند ، موضوعی که تا کنون در آمریکا سابقه نداشته است. احساس خطر کسبه آمریکا از نبود امنیت لازم برای کشور آمریکا بسیار بد است و نشان دهنده واقعیات زشت، تلخ و کریه وجهه سرمایه‌داری آمریکا است. کشوری که خود را مهد اصلی تمدن، ثبات و امنیت معرفی می کند، بزرگترین ارتش و پلیس دنیا را دارد، قوی ترین سیستم های اطلاعاتی را دارد در این وضعیت قادر به ایجاد امنیت اجتماعی نیست لذا اوضاع به گونه ای شده که مردم خود برای امنیت اموالشان تلاش می کنند و هزینه می کنند، چرا که به دولت اعتمادی ندارند و مطمئن هستند دولت نمی تواند در این اوضاع از اموال آنها محافظت کند.

 

محمدعلی بصیری خاطر نشان کرد :این احتمال وجود دارد ولی بستگی به مواضع افراطی دو کاندیدا دارد که اگر این روند ادامه بیاید و اگر آقای ترامپ یا آقای بایدن به نتایج انتخابات تن ندهند و انتخابات را زیر سوال ببرند، یا هر کدام یک تنه مدعی پیروزی شوند و از مسیر قانونی که انتخابات تعیین می شود خارج شوند، علائمی که تاکنون نشان داده شده حاکی این واقعیت است که حتما در روزهای آینده شاهد ایجاد اغتشاش، درگیری و بی ثباتی در آمریکا خواهیم بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: