صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۴۷
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 04
کد خبر: ۶۵۵۵۶
حسین کنعانی مقدم؛ کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

چرا سیاست نظام متاثر از نتیجه نهایی انتخابات آمریکا نیست؟

وقتی ملتی خود را از سلطه کشورهای دیگری مستقل ببیند، سرنوشت خودش را خود بنویسد و اصولا استقلال رای و فکر و اراده و عمل داشته باشد برایش فرقی نمی کند که چه کسی در آمریکا انتخاب شود و چه سیاستی را دنبال کند.

 

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص چرایی اهمیت و تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر عدم توجه ما به انتخابات آمریکا گفت: بیانات مقام معظم رهبری نشان دهنده استقلال جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری دائما بر این موضوع تاکید می کنند که سیاست داخلی و سیاست خارجی ایران کاملاً مستقل از شرق و غرب عالم است، لذا فشارها، تهدیدات و تحریم های آمریکا نمی تواند ما را از راه و هدف خود بازدارد.


وی در ادامه تصریح نمود: عدم وابستگی به آمریکا و بی توجهی به خواست آمریکایی ها یک امتیاز بزرگ برای ملت ایران به شمار می رود چرا که ملت ایران اجازه هیچ گونه دخالتی به کشورهای دیگر از جمله آمریکا را نداده و نمی دهد و مستقل از مستکبران استقلال خود را دنبال می کند.


کنعانی مقدم با اشاره به فواید استقلال خواهی ملت ایران گفت: وقتی ملتی خود را از سلطه کشورهای دیگری مستقل ببیند، سرنوشت خودش را خود بنویسد و اصولا استقلال رای و فکر و اراده و عمل داشته باشد برایش فرقی نمی کند که چه کسی در آمریکا انتخاب شود و چه سیاستی را دنبال کند.


حسین کنعانی مقدم درباره نوع عملکرد احزاب سیاسی آمریکا در قبال ایران گفت: به تجربه بارها و بارها برای ما ثابت شده که چه دموکرات ها چه جمهوری خواهان روی کار بیایند سیاست خصمانه آنها علیه ما تغییر نمی کند، بنابراین ما راه خود را تشخیص داده ایم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری راه خود را طی می کنیم بدون اینکه به کسی اجازه دهیم کوچکترین خللی در رفتار ما ایجاد کند.


کارشناس مسائل سیاسی درباره اینکه برخی تلاش می کنند حیات سیاسی و اقتصادی ما را به انتخابات آمریکا گره بزنند گفت: متاسفانه مدت‌هاست ستاد انتخاباتی امریکایی ها از طریق رسانه‌ها و عوامل نفوذی داخل ایران مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ايران را با انتخابات آمریکا گره می‌زنند، یعنی به گونه‌ای وانمود می کنند که اگر دموکرات‌ها سر کار بیایند درهای اقتصادی به روی ما باز می شود و مشکلات اقتصادی به تبع آن حل می شود، در غیر این صورت اگر جمهوریخواهان روی کار بیایند شرایط بدتری در انتظار ما خواهد بود. در حالی که آنچه گفته می‌شود به هیچ وجه صحیح نیست و همانگونه که بیان شد ما در دهه های گذشته عملکرد منتخبین هر دو حزب را درباره ملت ایران دیده ایم. این افراد تلاش می کنند تا مردم را به سمت و سویی سوق دهند که وانمود کنند مسائل و مشکلات ما ناشی از سیاست‌های اعمالی آمریکا است که اگر آقای ترامپ برود همه چیز خوب می شود.


کنعانی مقدم توضیح داد: در حالی که جمهوری اسلامی که از قدرتمندترین منابع سرشار انسانی و مادی و ظرفیت های طبیعی مثل نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است اگر مدیریت کارآمد و قوی داشته باشد که منابع را در جای خود هزینه کند، آن زمان هیچ گونه وابستگی به اقتصاد آمریکا نخواهیم داشت و یک کشور مستقل از نظر اقتصادی از آمریکا یا از هر کشور دیگری خواهیم بود. قطعا مسوولین آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، همان‌طور که رهبری فرمودند به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. بی شک اگر آقای بایدن انتخاب شود وی نیز با یکسری از مطالبات جدید وارد دور جدیدی از مذاکرات با ایران می شود و قاعدتاً منافع کشور خود را دنبال می کند. آقای بایدن اگر رئیس جمهور آمریکا شود تحریم ها و تهدیدها را به شکل دیگری بر علیه ملت ایران به کار می گیرد، لذا با توجه به فکت های داده شده برای ما تفاوتی نمی کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا می شود.


وی در ادامه تصریح نمود: در صورتی که ترامپ روی کار بیاید تمام تیرهایی که ‌در ترکش داشته را از چله علیه ما رها کرده، لذا الان یک اسلحه بدون فشنگ دارد. به هر حال همانطور که مقام معظم رهبری تاکید می کنند ما با عملکردمان باید دشمنان را از اقدامات خود علیه ملت ایران مایوس کنیم تا عقب نشینی کنند، بی تردید دشمن به واسطه پایداری، مقاومت و استقامتی که ایران دارد از هرگونه پیش روی مأیوس می شود. به هر حال اگر ترامپ روی کار بیاید بهتر است، به دلیل اینکه همه ی سیاست های تحریمی و تهدیدی خود را علیه ایران تحمیل کرده است، از سوی دیگر اگر بخواهیم انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی را از آمریکا بگیریم بهتر است وقتی بگیریم که رئیس جمهوری در راس کار باشد که دست به چنین جنایتی زده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: