صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 08
کد خبر: ۶۶۰۴۰

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 18 آبان 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 18 آبان 99 اعلام شد.

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 18 آبان 99 اعلام شد.

 

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار یکشنبه 18 آبان

قیمت دلار امروز همچون طلا و سکه در بازار بالا رفت و با رشد ۶۰۰ تومانی به ۲۵,۳۰۰ (بیست و پنج هزار و سیصد ) تومان رسید.

بازار در حالی امروز را به پایان رساند که قیمت طلا، سکه و دلار نسبت به دو روز گذشته بالا رفت.

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۱۶۳,۸۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و سه هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۷۷ درصدی داشته است.

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۸۲۰۰ تومان افزایش، ۵۰۴,۳۰۰ (پانصد و چهار هزار و سیصد ) تومان نرخ گذاری شد.

 

 

قیمت دلار در بازار آزاد امروز با افزایش ۲.۳۷ درصدی، از ۲۴,۷۰۰ (بیست و چهار هزار و هفتصد ) تومان به ۲۵,۳۰۰ (بیست و پنج هزار و سیصد ) تومان رسید.

یورو در بازار آزاد، امروز به ۲۸,۵۱۲ (بیست و هشت هزار و پانصد و دوازده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۹۲ درصدی داشته است.

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۹۲۲ تومان کاهش، ۳۱,۵۹۳ (سی و یک هزار و پانصد و نود و سه ) تومان نرخ گذاری شد.

در بازار امروز درهم امارات (حواله) نسبت به روز قبل ، با ۲۰۰ تومان افزایش، ۷,۰۵۰ (هفت هزار و پنجاه ) تومان نرخ گذاری شد.

همچنین لیر ترکیه با افزایش ۲.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۹۶۷ (دو هزار و نهصد و شصت و هفت ) تومان معامله شد.

دلار کانادا امروز با کاهش ۲.۹۱ درصدی، از ۱۸,۹۲۲ (هجده هزار و نهصد و بیست و دو ) تومان به ۱۸,۳۸۶ (هجده هزار و سیصد و هشتاد و شش ) تومان رسید.

در بازار امروز دلار استرالیا نسبت به روز قبل ، با ۴۳۳ تومان افزایش، ۱۹,۳۳۷ (نوزده هزار و سیصد و سی و هفت ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امامی به 12,900,000 (دوازده میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 4.65 درصدی داشته است.

 

 

نیم سکه، امروز به ۶,۹۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۴۴ درصدی داشته است.

ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴,۷۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و هفتصد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۳.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۶۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد هزار) تومان معامله شد.

 

 دلار امروز به چه سمتی خواهد رفت؟

روز گذشته بازار ارز در ادامه روند ریزشی هفته پیش، با حدود ۲۰۰۰تومان کاهش در قیمت دلار کار خود را آغاز کرد و به این ترتیب نشان داد که جو بازار همچنان نزولی است و روند هفته گذشته متوقف نشده؛ به همین ترتیب طی دیروز قیمت دلار در صرافی‌ها بین ۲۳ تا ۲۴هزار تومان نوسان داشت اما آنطور که فعالان بازار اظهار کردند، قیمت دلار آزاد تا ۲۲هزار تومان هم رسید که با مقاومت دلالان مجددا به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت.

 

 

البته لازم به ذکر است که روز گذشته کاهش قیمت‌ ارز درحالی رخ داده که به گفته بازیگران این بازار، همچنان هیچ خریداری برای دلار حتی در قیمت ۲۲هزار تومان وجود نداشته چراکه جو ناشی از پیروزی بایدن در انتخابات باعث شده تا احتمال ادامه ریزش نرخ ارز قوت بگیرد، از همین رو بیشتر مراجعه‌کنندگان به این بازار فروشنده‌ها بودند و کسی تمایل به خرید ارز آن هم در این برهه پرریسک نداشت.

 

اما نکته قابل توجه بازار ارز دیروز این بود که معامله‌گران، نرخ دلار فردایی را ۲۳۸۵۰تومان اعلام کردند و این افت حدود ۱۰۰۰تومانی قیمت فردایی نسبت به نرخ روز، ادامه روند نزولی بازار ارز امروز را نوید می‌داد؛ بر این اساس با توجه به نرخ فردایی اعلام شده می‌توان نتیجه گرفت که پیش‌بینی فعالان بازار ارز همچنان بر ادامه ریزش قیمت دلار است و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که بازار ارز امروز هم با کاهش همراه باشد.

 

در همین راستا بسیاری از صرافی‌ها نیز معتقدند که این روند کاهشی همچون گذشته متوقف نخواهد شد و احتمال سقوط دلار به قیمت ۲۰هزار تومان و یا حتی کمتر از آن چندان دور از تصور نیست.

 

 


روند معکوس بازار طلا و سکه ایران

در‌حال‌حاضر قیمت طلا در بازارهای جهانی روندی صعودی به خود گرفته است. نرخ دلار در برابر یورو نیز رو به رشد است. این در حالی است که نرخ‌ها در بازار طلا و سکه ایران روندی بر‌عکس دنیا در پیش گرفته و قیمت‌ طلا، سکه و ارز پله‌های ریزش را یکی پس از دیگری طی می‌کنند. محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، کاهش قیمت دلار در ایران را عامل افت به‌ طور متوسط 750‌ هزار‌تومانی سکه و 50‌ هزار‌تومانی هر گرم طلا اعلام می‌کند. محسن قادری، کارشناس ارز نیز قیمت دلار در ایران را تحت تأثیر نوسانات نرخ آن در بازارهای جهانی نمی‌داند. او بر این باور است که نرخ دلار در ایران تحت تأثیر عوامل محدود‌کننده‌ای است که ارتباطی به بازارهای جهانی ندارد.

 

 

نرخ طلا در بازارهای جهانی در حال صعود است. در‌حالی‌که همواره در مواقع صعود نرخ‌های جهانی، بازارهای ایران هم دستخوش تغییر مثبت قیمت‌ها می‌شد، این بار قیمت‌ها در بازارهای ایران از وضعیت آن سوی مرزها تبعیت نمی‌کند. محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، تغییرات نرخ در بازارهای جهانی را تحت تأثیر انتخابات آمریکا معرفی می‌کند. او می‌گوید: تحولات بازارهای بین‌المللی به تحولات سیاسی آمریکا گره خورده است. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، واقعیت این است که بسیاری از معاملات اقتصادی جهان تحت تأثیر اقتصاد آمریکاست.

 

 

کشتی‌آرای اضافه می‌کند: قیمت اونس جهانی در بازارهای بین‌المللی با توجه به تحولات آمریکا، سیر صعودی داشته است و با 30 دلار افزایش همراه بوده است. ولی بر‌خلاف افزایش قیمت جهانی، در داخل کشور به دنبال کاهش قیمت ارز، قیمت طلا هم کاهش یافته است. او ادامه می‌دهد: البته عامل دومی هم باعث کاهش قیمت طلا و سکه در داخل شده است و آن عامل، هیجانات روانی این انتخابات است. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، در آخرین معاملات روز پنجشنبه تا ظهر شنبه، قیمت سکه به‌ طور متوسط 750 هزار تومان کاهش داشته است و طلا هم در هر گرم 50 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: