صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۳۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 08
کد خبر: ۶۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزئیات فروش فوری ایران خودرو آبان ۹۹ / زمان فروش فوق العاده جدید ۵ محصول ایران خودرو

جزئیات فروش فوری ایران خودرو آبان ۹۹ اعلام شد و زمان فروش فوق العاده جدید ۵ محصول ایران خودرو به همراه اسامی خودرو‌ها و زمان تحویل ایران خودرو منتشر شد که در ادامه خبر به آن می‌پردازیم.

به گزارش راهبرد معاصر فروش فوری ایران خودرو آبان ۹۹ از ۲۰ آبان آغاز می شود و این هفتمین مرحله فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو است. متقاضیان با ثبت نام در سایت ایران خودرو می توانند درخواست خود را ارائه کنند در این خبر به زمان فروش فوق العاده جدید ۵ محصول ایران خودرو به همراه اسامی خودروها و زمان تحویل ایران خودرو می پردازیم.

 

 

جزئیات فروش فوق العاده ایران خودرو 

گروه صنعتی ایران خودرو در هفتمین مرحله فروش فوق العاده محصولات خود، پنج محصول را با موعد تحویل ۹۰ روز عرضه می‌کند. این طرح از روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه به مدت سه روز به اجرا گذاشته می‌شود.

 

پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس، پژو ۲۰۶ تیپ دو، سورن پلاس، پژو ۲۰۷ دستی و راناپلاس محصولات عرضه شده در این طرح هستند.

 

 

به منظور توزیع و عرضه خودرو میان مشتریان واقعی، ‌ محدودیت های اعمال شده در طرح های قبلی کماکان اعمال می شود. جزییات محدودیت ها، در متن بخش نامه فروش در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو در دسترس همگان قرار می گیرد.

 

منتخبان طرح های قبلی که موفق به واریز وجه نشده اند نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

 

متقاضیان نهایی حداکثر سه روز پس از اتمام مهلت ثبت نام، ‌ با انجام قرعه کشی مشخص خواهند شد، این افراد تا پنج روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

 

سیر نزولی حداقل ۲ ماهه قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو طی چند ‌ماه گذشته و کاهش قدرت خرید مشتریان خودرو در حالی زمینه تشدید رکود حاکم بر بازار را فراهم کرده که این روزها حتی کاهش نرخ ارز و افت ۱۵ تا ۲۰۰میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی و وارداتی نیز قادر به آشتی مشتریان با بازار خودرو نبوده است. گرچه به صدا درآمدن زنگ کاهش قیمت خودرو موجب تکاپوی دلال‌ها برای فروش خودروهای صفرکیلومتر حتی با ارائه تخفیف‌های بیشتر شده اما به‌دلیل نزولی‌بودن روند قیمت‌ها، کمتر خریداری به‌دلیل احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها، برای خرید خودرو ریسک می‌کند.

 

 

این شرایط موجب شده تا حتی با کاهش نسبی قیمت‌ها نیز معاملات چندانی در بازار خودرو صورت نگیرد و خریداران واقعی در انتظار کاهش بیشتر قیمت باشند. از سوی دیگر، موج ارزانی خودرو موجب افزایش تعداد آگهی‌های فروش و تکاپوی فروشندگان خودروهای صفرکیلومتری در فضای مجازی شده که صاحبان آنها تا ۲هفته پیش به انتظار موج تورمی ناشی از گرانی دلار با انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات آمریکا، این خودروها را دپو کرده‌اند.

 

نرخ پراید۱۱۱ که در روزگار سیر صعودی قیمت‌ها به مرز ۱۶۰ میلیون تومان یا پژو۲۰۶ تیپ۲ به مرز ۲۵۰میلیون تومان نزدیک شده بود، این روزها به‌ترتیب به ۱۱۵ تا ۱۲۰ و ۲۱۹ تا ۲۲۰ میلیون تومان کاهش یافته و برخی فعالان بازار از احتمال کاهش قیمت پراید۱۱۱ تا کمتر از ۱۰۰میلیون تومان در صورت تداوم سیر نزولی نرخ ارز خبر می‌دهند.


تندتر شدن نبض کاهش قیمت خودرو

بررسی قیمت خودرو در روزهای پایانی هفته گذشته و ابتدای هفته جاری حاکی از نزولی‌شدن قیمت خودروهای پرتیراژی است که طی چند ‌ماه اخیر روند افزایش قیمت آن نقل محفل اغلب خانوارهای ایرانی بود. این کاهش قیمت در شرایطی که خودروسازان با دریافت مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت نرخ‌های جدیدی را برای برخی محصولاتشان اعلام کرده‌اند که با وجود گرانی بیش از ۳۰درصدی برخی از این خودروها توسط خودروسازان، هنوز با قیمت‌های حاشیه بازار فاصله معناداری داشته و همین قیمت‌ها موجب اقبال خریداران به مرحله جدید پیش‌ثبت‌نام خودروهای داخلی با قیمت‌های افزایش‌یافته جدید شده است.

 

 

بالاگرفتن تب ریزش قیمت‌های کاغذی خودرو شرایطی را رقم زده که همانند تغییر روزانه و ساعتی قیمت خودرو در ایام گرانی، این روزها نیز افت ۱۰ تا ۲۰۰میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی را شاهد هستیم.


کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه حداقل طی ۲‌ماه آینده شاهد سیر نزولی قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، گفت: حداقل طی دوره زمانی ۲ تا ۳‌ماه و انتقال قدرت در آمریکا قیمت ارز و خودرو نزولی خواهد بود، اما بیشترین کاهش قیمت طی هفته جاری اتفاق می‌افتد و در بقیه ایام امسال شاهد تشدید رکود در بازار خودرو خواهیم بود.

 

به گفته فربد زاوه، عامل اصلی تأثیرگذار در قیمت ارز، خودرو و سایر کالاها، سیاست‌های پولی دولت خواهد بود؛ چراکه اکنون تامین بخشی از کسری بودجه دولت در حوزه دارو و غذا در چارچوب سیاست‌های احتمالی که توسط دولت جدید آمریکا اتخاذ می‌شود، قابل جبران است و این کاهش کسری بودجه منجر به کاهش شیب تورم می‌شود.

 

 

او با اشاره به تحولات بازار خودرو تا پایان امسال، افزود: بر مبنای اقتصاد رفتاری مردم ایران، به‌دلیل سیر نزولی قیمت‌ها، مشتریان خودرو چندماهی را برای خرید صبر می‌کنند و حداقل تا شب عید امسال شاهد تشدید رکود در بازار خودرو خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل اسمعیلی شیلان اباد
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
پژو۲۰۶ تیپ ۲