صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۸
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 11 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 16
کد خبر: ۶۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی بیدگلی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

اف بی آی ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کند

اداره خدمات عمومی آمریکا که زیر مجموعه اف بی آی محسوب می شوند؛ موظف به مهیا کردن کاخ سفید برای ورود رئیس جمهور جدید است. هر رئیس جمهوری که وارد کاخ سفید می شود اصولا افراد خانواده و دوستان خود را به عنوان کارکنان وارد کاخ سفید می کند، لذا ترامپ مجبور به تخلیه کاخ سفید است. از این رو کاخ سفید تحویل رئیس جمهور و تیم جدید می شود و هیچ قانونی به ترامپ اجازه نمی دهد که بعد از بیستم ژانویه در کاخ باقی بماند.

 

علی بیدگلی در گفت و گو با راهبرد معاصر درخصوص این احتمال که ترامپ در خروج از کاخ سفید و پذیرش رئیس جمهور جدید ممانعت کند، قوانین آمریکا چه تمیهداتی برای چنین موضوعاتی اندیشده اند گفت: قوانین آمریکا به معترضان حق اعتراض داده است اما وقتی شخصی به صورت قانونی به عنوان رئیس جمهور برگزیده شود، عملا رئیس جمهور قبلی و معترضان نمی توانند کاری از پیش ببرند، از این جهت در بیستم ژانویه با برگزاری مراسم تحلیف، رئیس جمهور جدید وارد کاخ سفید می شود.


این کارشناس مسائل آمریکا دراین باره گفت: اداره خدمات عمومی آمریکا موظف به مهیا کردن کاخ سفید برای ورود رئیس جمهور جدید است. به هر حال هر رئیس جمهوری که وارد کاخ سفید می شود اصولا افراد خانواده و دوستان خود را به عنوان کارکنان وارد کاخ سفید می کند، لذا آقای ترامپ مجبور به تخلیه کاح سفید است. از این رو کاخ سفید تحویل رئیس جمهور و تیم جدید می شود و هیچ قانونی به آقای ترامپ اجازه نمی دهد که بعد از بیستم ژانویه در کاخ باقی بماند، بی تردید وی چنین حقی ندارد.


استاد روابط بین الملل در این باره توضیح داد: اداره خدمات عمومی که مسوول آماده کردن کاخ سفید برای ورود رئیس جمهور جدید است عضو اف بی آی هستند. از سوی دیگر این موضوع در قانون اساسی آمریکا به صراحت تاکید شده که رئیس جمهور قبلی به هیچ وجه حق ندارد کاخ را تخلیه نکند یا در کاخ باقی بماند حتی بلافاصله و قبل از مراسم تحلیف کاخ سفید برای رئیس جمهور جدید آماده شود.


علی بیگدلی در خصوص سابقه بروز چنین واکنش هایی به عدم انتخاب شدن توسط روسای جمهور سابق آمریکا گفت: موارد اعتراضی درآمریکا نسبت به رای و عدم انتخاب شدن در تاریخ این کشور وجود دارد اما هیچ کدام از روسای جمهور پیشینی که مثل آقای ترامپ به دور دوم راه نیاقتند به شدت آقای ترامپ برخورد نکردند.


وی دراین باره گفت: به هر حال آقای ترامپ مقاومت هایی می کند اما تا کنون به صراحت نگفته که از کاخ سفید خارج نمی شود از سوی دیگر حزب جمهوری خواه هم در برابر عملکرد آقای ترامپ مسوول است لذا چون این رئیس جمهور وابسته و متعلق به حزب جمهوری خواه است، حزب در برابر قانون اساسی آمریکا مسوول است، لذا هر گونه همراهی حزب با آقای ترامپ در انتخابات بعدی برای جمهوری خواهان مشکل آفرین نمی شود بنابراین حزب با آقای ترامپ همکاری نمی کند و در برابر عدم خروج از کاخ سفید با آقای ترامپ برخورد می کند.


علی بیدگلی دراین باره بیان داشت: به هر حال نتیجه واکنش های آقای ترامپ دو قطبی شدن جامعه آمریکاست، موضوعی که تا کنون در آمریکا بی سابقه بوده است . اظهار نظرهای بیهوده ترامپ به این وضعیت دامن زده و بخش عظیمی از سفید پوستان راست گرای متعصبی که در ترامپ احساس نجات بخشی می کنند چون تفکر اخرت گرایی دارند و به زعم خود چهره ای آخرت گرا را در آقای ترامپ می بینند بر این چالش دامن می زنند. این مذهبی های متعصب که مسیحیان صهیونیست یا همان نومحافظه کاران افراطی هستند که باتریلی تظاهرات می کنند، هر تفکری غیر از تفکر خود را شیطانی می دانند و این تفکرات باعث شده که دست به تظاهراتی به نفع ترامپ بزنند.


علی بیدگلی در پایان تاکید کرد: ترامپ با 73 میلیون رای نسبت به سایر روسای جمهور رای بیشتری اخذ کرده اما چون تعداد کارت های الکترال وی کم است طرفدارانش از این جهت به خیابان ها ریخته و به این شیوه انتخاب اعتراض دارند. به هر حال به تدریج ترامپ هم مجبور می شود دست از همراهی با معترضان و هواداران خود بردارد و به آرامی از صحنه قدرت آمریکا کنار برود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
ایالت جورجیا پیروزی بایدن را پس گرفت
خزعبلات و اکاذیب شما رو خبر فوری پاسخ داد