صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 21
کد خبر: ۶۷۱۶۱
حمیدرضا ترقی، عضوشورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

آمدن بایدن برای اصلاح طلبان بی فایده است

از آنجایی که امکان برداشت تحریم ها توسط بایدن وجود ندارد به نظر نمی رسد که آمدن وی، نفعی برای اصلاح طلب ها داشته باشد؛ جز همان آثار روانی که به طور طبیعی‌ در جامعه وجود دارد و البته زود گذر است.

 

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر در پاسخ به این سوال که بسیاری عقیده داشتند پیروزی بایدن کار را برای اصولگرایان سختتر می کند نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: تغییر و تحول در ریاست جمهوری امریکا باید تا بهمن مشخص شود و تا آن زمان فرصت نسبتا زیادی باقی است. اگر بایدن بعد از آن تاریخ بر سر کار آمد و سیاست های خود را شروع کرد فرصت چندانی برای اصلاح طلبها وجود ندارد که خود را بازسازی و نوسازی کنند. از آنجایی که امکان برداشت تحریم ها توسط بایدن وجود ندارد به نظر نمی رسد که آمدن وی، نفعی برای اصلاح طلب ها داشته باشد؛ بجز همان آثار روانی که به طور طبیعی‌ در جامعه وجود دارد و البته زود گذر است. اصولگرایان کار خود را متاثر از این رییس جمهور و آن رییس جمهور دنبال نمی کنند بلکه براساس سیاست کلی خود بدون تاثیر پذیری از مسائل خارج از کشور به دنبال تحقق هدفی هستند که مقام معظم رهبری برای دولت آینده تعیین کرده است. دولت جوان انقلابی و جهادی و حزب الهی که بتواند در جهت دولت سازی اسلامی و جامعه سازی اسلامی ما را به اهداف انقلاب اسلامی نزدیکتر کند لذا من فکر می کنم بحث سخت شدن کار برای اصولگرایان یا آسان شدن کار برای اصلاح طلب ها یک خوشبینی سطحی و فاقد مبانی سیاسی است.


وی با اشاره به موضوع مشکلات عدیده ای که در جامعه است و این مسئله که حل و فصل این مشکلات تنها توسط یک نظامی امکان پذیر است، گفت: شاید با اقتدار و داشتن روحیه جهادی با کسی از این قشر موفق شویم ولی همه ویژگی های لازم در نظامیان نیست مگر کسی باشد که در ساختار تربیتی نظام برای زمامداری ساخته و تربیت شده باشد و جامع جهات باشد و هم بتواند مدیریت جهادی و انقلابی داشته باشد و هم از تفکر و اندیشه ای نزدیک به رهبری برخوردار باشد و هم بتواند با شناخت دقیق مشکلات اقتصادی و البته با مشاورینی قوی قادر به حذف مشکلات و گشودن گره های موجود باشد. من فکر می کنم باید نیروی جامعی مورد توجه قرار بگیرد تا تمام این ویژگی ها را داشته باشد ضمن اینکه در مقابل توطئه های دشمن از تیزهوشی و توانمندی لازم برای مقابله و خنثی سازی اهداف دشمن برخوردار باشد.


ترقی با اشاره به این نکته که کدام حزب در انتخابات ۱۴۰۰ موفق می شوند پاسخ داد: هنوز مشکلات ناشی از ناکارآمدی اصلاح طلبان در اداره کشور فراموش نشده است. می دانیم که ۳۰٪ مشکلات ناشی از فشارهای بیرونی است و ۷۰٪ به سو مدیریت در کشور اشاره دارد که در اختیار اصلاح طلبان است. از این رو به نظر می رسد دولت آینده در اختیار اصولگرایان باشد. مردم عملکرد دولتمردان را ارزیابی می کنند و نتیجه ارزیابی مردم در انتخاب دولت بعدی تاثیر دارد. در انتخابات پیش رو مردم بر اساس عملکرد کسانی که امروز بر سر کار هستند تصمیم‌گیری خواهند کرد.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره فرصت ۸ ساله اصولگرایان و ضرورت بازنگری در عملکردشان، اذعان کرد: اصولگرایان خود را برای آینده آماده کرده اند. موقعیت آنها امروز خوب است و برنامه دارند و راهکارهایی را برای اداره کشور آماده کرده اند و نیروهایی را برای اینکار در نظر دارند و قطعا مجلس در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد. مجلس باید در این مقطع ظرفیت خود را برای شناخت مشکلات و ارائه راه حل نشان دهد. امروز می بینیم مجلس در شناخت مشکلات و پیدا کردن راه حل موفق عملکرده است و طبیعتا زین پس برای تصویب و تدوین و اصلاح قوانین لازم اقدام خواهد کرد. طبیعتا تا اینجا شاهد مقاومت دولت بودیم و مردم متوجه این مساله هستند و همین نکته به ضرر دولت تمام می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: