صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۲۹
  • سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 13 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 18
کد خبر: ۶۷۲۳۷

غریب آبادی: عربستان شهامت داشته باشد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در رابطه با ایران واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر، "کاظم غریب آبادی" سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توییتی به اظهارات "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی که گفته بود "اگر برنامه هسته‌ای ایران متوقف نشود، عربستان این حق را خواهد داشت تا خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند"، واکنش نشان داد و گفت: "کار‌های غلط خود را گردن دیگران نیندازید".

 

غریب آبادی در ادامه نوشت: "فرافکنی و هراس‌افکنی، دو شیوه کلاسیک و معمول مورد استفاده عوام‌فریبان است. اگر به دنبال تعقیب برنامه سلاح هسته‌ای یا بهانه‌ای برای توجیه عدم همکاری با آژانس یا سیستم منسوخ پادمانی خود هستید، حداقل شهامت به خرج داده آن را بپذیرید و هزینه آن را هم بپردازید. "

 

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفته است که این کشور این حق را دارد که خود را به تسلیحات اتمی مجهز کند.

 

وی تصریح کرد، در صورتی که نتوان ایران را از ساخت تسلیحات اتمی منع کرد، ریاض حق مسلح شدن به تسلیحات اتمی را محفوظ می‌دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: