صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۲
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 18
کد خبر: ۶۷۳۰۴

هتل ها نقاهتگاه بیماران کرونا می شوند؟

رئیس جامعه هتلداران کشور توضیحاتی درباره اختصاص برخی از هتل‌ها و مراکز اقامتی برای کادر درمان بیمارستان‌ها و یا بیماران مبتلا به کرونا ارائه داد.

به گزارش راهبرد معاصر جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور درباره موضوع اختصاص هتل‌ها به بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمان بیمارستان‌ها اظهار داشت: طی قراردادی که به زودی میان وزارت بهداشت و وزارت گردشگری منعقد می‌شود، برخی از هتل‌ها در سراسر کشور در ارتباط با موضوع کرونا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

وی افزود: مراکز اقامتی و هتل‌ها در صورتی که اعلام آمادگی کنند، می‌توانند جهت استفاده کادر درمان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای و یا بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت شده و نیاز به قرنطینه دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه مباحث مالی این موضوع طی تفاهم‌نامه‌ای بین دو وزارتخانه بهداشت و گردشگری مشخص خواهد شد، گفت: نرخ کرایه اتاق در هتل‌ها و مراکز اقامتی متفاوت است و اختصاص هتل برای موضوع کرونا به هیچ عنوان رایگان نیست.

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه هتل‌ها و مراکز اقامتی که اعلام آمادگی کنند،‌دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خودشان قراردادهایی را خواهند داشت، گفت: هتل‌هایی که در زمینه کرونا وارد فعالیت شوند، دیگر پذیرش مسافر آزاد نخواهند داشت مگر اینکه ساختمان جداگانه، لابی یا ورودی مجزا و تفکیک‌شده داشته باشند.

وی گفت: در هتل‌هایی که در این زمینه به کار گرفته می‌شود، علاوه بر حضور کادر پزشکی و درمانی، پرسنل هتل‌ها نیز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

فارس

نظر شما