صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 25
کد خبر: ۶۸۱۱۷

خبر خوش برای افغانی‌های مقیم ایران

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه آهن خواف- هرات تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: با حضور مقامات عالی پایه دو کشور راه‌آهن ایران و افغانستان تا چند هفته دیگر به یکدیگر متصل می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمد اسلامی امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص زمان و مزایای افتتاح پروژه ریلی خواف- هرات اظهارداشت: کشور‌های محصور در خشکی به ویژه افغانستان همیشه در حال تلاش برای دسترسی به آب‌های آزاد هستند و این مسیر به ترانزیت افغانستان از مسیر ایران کمک کرده ضمن اینکه می‌تواند برای ترانزیت ایران نیز عملکرد افزایشی داشته باشد.

 

وزیر راه با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه خواف- هرات به پایان رسیده است، اضافه کرد: تا پایان همین ماه راه‌آهن‌های ایران و افغانستان به یکدیگر متصل می‌شود.

 

اسلامی خبر داد: در پی اجرای محدودیت تردد بین استانی سفر جاده‌ای با خودروی شخصی ٤٥ درصد کاهش یافته است.



وی در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها نیز گفت: ۱۰۰ درصد فاصله گذاری اجتماعی در همه پرواز‌ها رعایت می‌شود و صندلی کنار هر مسافر در هواپیما خالی است.

 

وزیر راه با بیان اینکه اکنون سیستم حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی به سامانه ماسک وزارت بهداشت متصل است، گفت: در چند روز گذشته ٧٠٠ بیمار کرونایی که قصد سفر داشتند شناسایی و از صدور بلیت برای آن‌ها جلوگیری شد.

 

خط آهن خواف -هرات، در چهار قطعه به طول ۱۹۱ کیلومتر در حال ساخت است که ۷۷ کیلومتر این خط آهن در داخل خاک ایران و ۱۱۴ کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان می‌باشد که قرار است سه قطعه احداث شده به زودی افتتاح شود.

 

خط ریلی خواف - هرات علاوه بر آنکه از نظر حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشور‌های اروپایی، اهمیت بسیار دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشور‌های شرق آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: