صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 29
کد خبر: ۶۸۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

چرا شهید محسن فخری زاده ترور شد؟

آمریکا و اسرائیل می کوشند با تضعیف توانمندی های هسته ای و ترور دانشمندان این عرصه، بازگشت ما به توانمندی های هسته ای مطابق سال 92 را با سختی های بیشتری رو به رو کنند. آنها به زعم خود تلاش می کنند تا ایران را در برابر یک انتخاب قرار دهند، انتخاب رفتن به سمت مذاکره بر اساس شرایط رئیس جمهور جدید آمریکا!

 

سید مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص تحلیل های مختلف پیرامون ترور شهید فخری زاده و هدف رژیم صهیونیستی از حمله به دانشمند هسته ای ایران اسلامی به ما گفت: بعد از حمله مسلحانه تروریست های مورد حمایت رژیم صهیونیستی به خودروی حامل شهید محسن فخری زاده و به شهادت رسیدن این دانشمند و نخبه فرزانه و فرزند انقلاب و مردم تحلیل های زیادی از چرایی انجام این ترور و اهداف پشت پرده آن توسط رسانه های داخلی و خارجی و کارشناسان خودی و غیر خودی ارائه شده است.


وی در این باره افزود: برخی از کارشناسان داخلی و خارجی مدعی هستند هدف رژیم صهیونیستی از حمله و ترور شهید محسن فخری زاده به تعویق انداختن مسیر و زمان مذاکره جمهوری اسلامی با دولت آقای بایدن است؛ در حالی که بنده این سبک نگرش را تحلیل ثانویه ای می دانم و اعتبار کمتری برای این تحلیل قائل هستم.


وی تحلیل خود را اینگونه ارائه داد: به نظر می رسد تحلیل اولیه که دیدگاه درست تری نسبت به دیدگاه اشاره شده است به ما نشان می دهد دشمن با استفاده از ابزارهایی مثل ترور و اعمال خرابکاریی هایی که منجر به کشتار و امنیت زدایی می شود بر آن است تا با شکل دادن جنگ روانی و حملات سایبری ما را تحت فشارهای متعددی قرار دهد.


خوش چشم خاطر نشان کرد: جبهه غرب به رهبری آمریکا و شراکت اسرائیل و اروپا بر آن است تا جمهوری اسلامی ایران را برای پذیرش شرایط آمریکا در مذاکره ای که بایدن خواهان آن است آماده کند تا هر آنچه به ما دیکته می شود را بپذیریم.


سید مصطفی خوش چشم دراین باره یادآور شد: مشابه این اتفاقات را در سالهای 2008 تا 2012 به صورت خرابکاری های اینترنتی و سایبری و همینطور ترور دانشمندان هسته ای مشاهده کردیم. آن زمان ما به عنوان جبهه مقابل دست به اقدام اصولی و تقابلی برای ایجاد یک موازنه استراتژیک با افزایش چندین هزار تایی سانتریفیوژ ها زدیم . به هر حال هر بار کشور با چنین اقداماتی رو به رو شده به دنبال تقابل استراتژیک است.


وی دراین باره تصریح کرد: البته این رخداد ها در طول سال های 2008 تا 2012 و 2013 قبل از مذاکرات به شدت از طرف امریکا و رژیم صهیونیستی اعمال و پیگیری می شد تا از جهات مختلف جمهوری اسلامی برای ورود به مذاکره تحت فشار قرار بگیرد. دراین موضوع شکی نیست که این بار هم برای اینکه جمهوری اسلامی ایران شرایط مذاکره ی مورد نظر آقای بایدن را بپذیرد دنیای غرب و اسرائیل به دنبال افزایش فشار بر ما هستند تا احتمال بازگشت ما به مولفه های هسته ای مورد نظرمان را سخت تر کنند.


کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل می کوشند با تضعیف توانمندی های هسته ای و ترور دانشمندان هسته ای، بازگشت ما به توانمندی های هسته ای مطابق سال 92 را با سختی های بیشتری رو به رو کنند. آنها به زعم خود تلاش می کنند تا ایران را در برابر یک انتخاب قرار دهند، انتخاب رفتن به سمت مذاکره بر اساس شرایط رئیس دولت جدید آمریکا. از این منظر مسوولین جمهوری اسلامی باید با هوشیاری و آگاهی واشراف کامل به توطئه و خواسته های بی شرمانه دشمن در مسائلی که دشمن به دنبال دست یابی به آن است با تامل و با برنامه ریزی های مناسب و اصولی مانع تحقق خواسته های دشمن شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا ولیزاده
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فکر میکنید الان در شرایط مساعدی هستیم شما مسولین وضعتان خوب است نمیفهمید ملت کاسه گدایی دست گرفته لااقل کمی غیرت داشته باشید واین اسراییل را ریشه کن کنید ما حاضریم بمیریم ولی اسراییل هم نابود شود این بوته هرز ما را به نابودی کشاند به والله ملت برای گذران زندگی ناموسش را هم به حراج گذاشت لااقل کمی غیرت داشته باشید و اسراییل را نابود کنید اینهمه از توپ و سلاح تعریف میکنید به چه درد میخورد لعنت به این زندگی