صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 01
کد خبر: ۶۸۸۴۹

درگذشت هدی زرباف هنرمند و مجسمه ساز + عکس و علت مرگ

هدی زرباف هنرمند و مجسمه ساز جوان کشور در سن 38 سالگی درگذشت. در ادامه علت فوت هدی زرباف هنرمند و محسمه ساز جوان ایرانی را که مقیم کانادا است را بررسی کردیم.

به گزاراش راهبردمعاصر؛  هدی زرباف هنرمند و مجسمه ساز جوان ایرانی که ساکن کانادا بود امروز بر اثر بیماری در سن 38 سالگی درگذشت. هدی زرباف لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس انیمیشن از دانشگاه تهران داشت. در ادامه جزئیات بیشتر از بیوگرافی هدی زرباف و علت فوت وی را مورد بررسی قرار دادیم.

 

هدی زرباف که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه تهران بود امروز در سن 38 سالگی دار فانی را وداع گفت. زرباف در سن 38 سالگی به کانادا رفت و در آنجا مشغول به تحصیل شد. در ادامه بیوگرافی و عکس های این هنرمند جوان مجسمه ساز ایرانی را ببنید.

 

هُدی زرباف، هنرمند مجسمه‌ساز و چند رسانه‌ای به علت بیماری در سن ۳۸ سالگی از دنیا رفت.

 

حساب رسمی سایت «گالری اینفو» و «بهرنگ صمدزادگان» ـ نقاش و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ـ خبر درگذشت این هنرمند را اعلام کرده‌اند.

 

گالری اینفو درباره این هنرمند نوشته است: «زرباف لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس انیمیشن را از دانشگاه تهران اخذ کرد و چند سال پس از آن ۱۳۸۷ لیسانس هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر کانادا دریافت کرد.

 

وی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ و در گالری آرت لیبل کانادا برگزار کرد و پس از آن با دیگر گالری‌ها در کشورهای آلمان و کانادا همکاری داشت.

 

علاوه‌ بر حضور بین‌المللی، این هنرمند در ایران نیز نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی برگزار کرد که از جمله می‌توان به همکاری وی با گالری‌های دستان، پروژه‌های آران، طراحان آزاد، باوان و نک اشاره کرد.»

 

همچنین صمدزادگان با اعلام خبر درگذشت این هنرمند فقید، برای او نوشت: «چه گلی را از داست دادیم در این باغ بی‌برگی! چه ماهی خاموش شد در این شب تاریک! لعنت به این سال نحس! مجسمه‌های او از تصاویر، صداها و اشیای بازیافته ساخته می‌شد که ردی از تماس انسان در آن‌ها باقی مانده بود: جوراب‌های استفاده شده، ویدئوهای یوتیوب، تی‌شرت‌های پوشیده شده، موی انسان و عروسک‌های رها شده. هنرمند از این اشیا استفاده می‌کرد تا همزمان مسئله‌ی خاطره را در کنار عدم حضور صاحبان پیشین این اشیا مطرح کند.»

 

از نمونه آثار هدی زرباف

 

 

 

بیوگرافی هدی زرباف

 

هدی زرباف متولد ۱۳۶۱ شمسی در شهر تهران بود. گالری اینفو درباره این هنرمند نوشته است:

 

” هدی زرباف لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس انیمیشن را از دانشگاه تهران اخذ کرد و چند سال پس از آن ۱۳۸۷ شمسی لیسانس هنرهای زیبا را از دانشگاه وینزر کانادا دریافت کرد. او نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۹ شمسی و در گالری آرت لیبل کانادا برگزار کرد و پس از آن با دیگر گالری‌ ها در کشورهای آلمان و کانادا همکاری داشت. علاوه‌بر حضور بین ‌المللی، این هنرمند در ایران نیز نمایشگاه ‌های انفرادی و گروهی برگزار کرد که از جمله می ‌توان به همکاری وی با گالری‌ های دستان، پروژه‌ های آران، طراحان آزاد، باوان و نک اشاره کرد. “

 

علت فوت هدی زرباف

 

بر اساس آنچه رسانه ها اعلام کردند هدی زرباف بر اثر بیماری در سن 38 سالگی درگذشت. اطلاعات بیشتری از چرایی مرگ زودهنگام وی در دست نیست.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: