صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 07
کد خبر: ۶۹۵۷۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

جزییات و زمان واریز یارانه کالاهای اساسی

جزییات و زمان واریز یارانه کالاهای اساسی مشخص شد. جزئیات بیشتر از زمان واریز یارانه کالاهای اساسی را در خبر زیر در پایگاه خبری راهبرد معاصر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جزییات و زمان واریز یارانه کالاهای اساسی اعلام شد و قرار است تا پایان امسال یارانه کالاهای اساسی  طی 4 مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه جدید به دنبال کمک به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از طریق اعطای یارانه خرید کالاهای اساسی است. یارانه کالایی حداکثر برای هر خانواده ایرانی 600 هزارتومان ماهانه خواهد بود. 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام

«الزام دولت به برداخت یارانه کالا‌های اساسی» در ویژه‌نامه شماره ۱۳۴۶ روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

 

پیرو استنکاف رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره ذیل ماده «۱» قانون مدنی، با ارسال نامه‌ای به مجید اکبربور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور، مصوبه «الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی» را برای چاپ و انتشار در رزنامه رسمی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام


طبق ماده ۲ قانون مدنی، قوانین، ۱۵ روز پس از انتشار، در سراسر کشور لازم‌الاجرا است مگر آن که در خود قانون، ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.

 



طبق این قانون، دولت مکلف است به حداقل ۶۰ میلیون نفر از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌های مشمول ذکر شده اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام

دولت مخالف جدی مصوبه مجلس است و می‌گوید منابع مالی مورد نیاز را ندارد، اما حالا با ابلاغ آن توسط رییس مجلس موظف است به سرعت شرایط اجرای قانون را فراهم کند.

 

جزییات قانون یارانه کالا‌های اساسی


براساس این قانون دولت یارانه کالا‌های اساسی برای اقشار مردم و دهک‌های مورد نظر را به شرح زیر تأمین و پرداخت می‌کند.

 

الف- دولت مکلف است به منظور تأمین بخشی از نیاز‌های معیشتی خانوار‌های کشور به ویژه خانوار‌های کم برخوردار، از ابتدای ۶ ماه دوم سال ۹۹ به صورت ماهانه تا پایان اسفندماه نسبت به تأمین پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشتی خانوار (افراد مشمول ردیف۳۱ جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور) به تعداد حداقل ۶۰ میلیون نفر از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد به مبلغ ۶۰۰ هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌های مشمول فوق الذکر اقدام نماید.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام

۱- این اعتبار برای تأمین کالا‌های اساسی ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظف هستند ضمن تأمین و تخفیف، خرید کالا‌ها را برای مشمولان این قانون فراهم کنند.

 

۲- منابع موردنیاز برای اجرای این قانون از محل:

 

۲-۱ وصول اقساط سهام دولت به میزان ۲۸ هزار میلیارد ریال

 

۲-۲ واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی به میزان یکصد و هشتاد هزار میلیارد ریال

 

۲-۳ واگذاری باقیمانده سهام شرکت‌های صنعتی به میزان یکصد و بیست هزار میلیارد ریال

 

۲-۴ واگذاری باقیمانده سهام بانک‌ها و بیمه‌ها به میزان ۷۰ هزار میلیارد ریال

 

ب- در صورت عدم تکافوی منابع حاصله دولت مکلف است از منابع اعتبار موجود و افزایش تنخواه‌گردان خزانه کسری منابع را جبران نموده و با منابع حاصل از فروش و واگذاری مذکور جایگزین نماید. دولت می‌تواند به جای فروش و واگذاری اموال و سهام موضوع این قانون تا سقف منابع مذکور از منابع اعتباری موجود و یا جابه‌جایی سایر اعتبارات مشروط به عدم آسیب به هزینه‌های ضروری و حقوق مردم و یا افزایش تنخواه‌گردان خزانه استفاده نماید.

 

ج- استنکاف از اجرای احکام این قانون به مسئولین دولتی دستگاه‌های مربوط مستوجب مجازات در ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب دوم خرداد ۷۵ با اصلاحات بعدی است.

 

 

د- آیین‌نامه اجرایی این قانون مشتمل بر مبلغ یارانه سرانه مشمولین مربوط به کالا‌های اساسی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی حداکثر ظرف دو هفته پس از تصویب این قانون تعیین می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

هـ- دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند گزارش عملکرد این قانون را هر دو ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام

طرح تأمین کالاهای اساسی قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد

 

وی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی با توجه به گرانی و کمبود کالا یک حرکت ارزشمند است و قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد، اما قطعا برای کاهش قیمت‌ها باید شیوه‌های دیگری را دنبال کرد.

 

شهبازی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند به هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان یارانه کالایی دریافت می‌کنند و می‌توانند حداقل کالاهای زندگی را تأمین کنند.

 

نماینده مردم نهاوند در پاسخ به این پرسش که آیا خانواری که بیش از ۵ نفر جمعیت دارند یارانه کالای بیشتری دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: ما متوسط را در نظر گرفته‌ایم. خانوار ۶ الی ۷ نفر استثناء است. مجلس قانونی را تصویب کرده و دولت باید اجرا کند.

 

 

وی با بیان این که یارانه کالایی به ۲۰ میلیون نفری که تحت سازمان‌های حمایتی هستند کامل و به ۴۰ میلیون نفر باقیمانده با ۵۰ درصد تخفیف اختصاص داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام فروش فوری سایپا امروز 18 آذر ۹۹ / لینک سایت و نحوه ثبت نام

سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است

 

غلامحسین کرمی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز اظهار داشت: دولت به زودی فروشگاه هایی که تامین کالاهای اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می کند مردم می‌توانند از این فروشگاهها فقط با اعتبار که به کارت های آن‌ها داده می شود، کالا تهیه کنند.

 

وی تصریح کرد که سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

 

 

جزئیات طرح مجلس برای اختصاص ۱۲۰ هزار تومان کمک معیشت برای هر نفر / فیلم

 

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عادل
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
سلام کی کارت یارنه شارژ میشه
ناشناس
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
این حرف ها برای مردم نون آب نمیشه چرا دولت یارانه کالارابه به مردم نمیدن
ناشناس
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
بر خلاف تیترش اصلا از زمان واریز خبری نبود دوما چند ماهه فقط حرفش هست
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
رقیه قرایی
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
سعی کنیدبا شعور مردم بیش تزاین بازی نکنید توهین تاجه حد حقوق های نجومی را مدیریت کنید
ناشناس
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
زمان واریز.را الام کنید درعوض این حرفهای تکراری
ناشناس
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
زمان واریز.را الام کنید درعوض این حرفهای تکراری
ناشناس
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
زمان واریز.را الام کنید درعوض این حرفهای تکراری