صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 20
کد خبر: ۷۰۴۵

حمایت شرکت فرانسوی از داعش

تعدادی از شرکت ها علیه شرکت فرانسوی «تریوس فرانس» به اتهام فروش موادی که گروه تروریستی داعش برای ساخت مهمات از آن استفاده کرده، شکایت کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام های قضایی این کشور گفتند که این شکایت مربوط می شود به موضوع فروش ماده «سوربیتول» که می توان از آن برای تولید سوخت موشک های غیر هدایت شونده استفاده کرد.

 

طرف هایی که این شکایت را طرح کردند، گفتند: پس از آزادسازی موصل عراق در سال 2016 یک انبار متعلق به گروه تروریستی “داعش”  کشف شده که در آن ده ها کیسه از ماده سوربیتول نگهداری می شده که بر روی کیسه ها لوگوی شرکت تریوس بوده است.

 

از سوی دیگر شرکت تریوس اعتراف کرده محموله سوربیتول متعلق به این شرکت است اما افزوده که 45 تن از این ماده را به ترکیه صادر کرده؛ اما پس از مدتی این ماده در مناطقی که تحت کنترل گروهک “داعش”  در سوریه بوده پیدا شده است.

 

طرف هایی که این شکایت را به دادگاه فرانسه ارائه کردند، همچنین این شرکت فرانسوی را متهم کردند که طی سال 2017 نیز برای دو مرتبه اقدام به ارسال ماده سوربیتول به سوریه کرده یعنی پس از کشف این مواد نتیجه گرفتند که این شرکت به صورت تعمدی این ماده را برای گروه های تروریستی “داعش ” ارسال کرده است.

 

سال 2017 نیز بیت هس رئیس شرکت سیمان و مصالح ساختمانی لافارژ اولسن اعلام کرده بود: این شرکت از طریق یک واسطه به گروه تروریستی داعش پول داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: