صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 15
کد خبر: ۷۰۵۱۶

اظهارات بایدن بعد از تایید پیروزی‌اش در انتخابات

پیروز قطعی انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ آمریکا در اولین سخنان خود پس از تأیید پیروزی‌اش در مجمع گزینندگان اعلام کرد که او و معاونش بیش از ۸۱ میلیون رای به دست آوردند که این یک رقم بی‎سابقه است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از  الجزیره، «جو بایدن» دوشنبه شب پس از آنکه مجمع گزینندگان یا همان الکترال کالج روز دوشنبه وی را به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا انتخاب کرد، در یک سخنرانی از شهر ویلمینگتن ایالت دلاور گفت که رأی‌گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد آمریکایی‌ها با وجود ویروس کرونا، مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشتند.


وی انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را «صادقانه»، «آزاد» و «منصفانه» خواند و افزود: امیدوارم دیگر هرگز سوء استفاده از قدرت و آزار و تهدیدیکه ما در این انتخابات تجربه کردیم، از سوی هیچ کسی دیگری شاهد نباشیم.

 

برنده قطعی انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد که بیش از ۸۱ میلیون آمریکایی به وی و معاونش رأی دادند، که این یک رقم بی‌سابقه و تاریخی است.

 

بایدن در ادامه بر بی‌اساس بودن ادعای ترامپ مبنی بر بروز تقلب در انتخابات تأکید کرد و گفت: ستاد ترامپ ده‌ها و ده‌ها شکایت و دادخواست مطرح کرد، اما شکایت‌های آن‌ها هیچ مبنایی نداشت و راه به جایی نبرد.

 

وی افزود: بیش از ۸۰ قاضی در کشور به شکایت‌های آن‌ها رسیدگی کردند، اما هیچ سند و مدرکی دال بر بروز تقلب و تخلف پیدا نشد که نتایج انتخابات را تغییر داده و یا زیر سئوال ببرد.

 

جو بایدن با بیان اینکه نتایج برخی ایالت‌ها با وجود بازشماری آرا تأیید شد، تصریح کرد: آرای ایالت جورجیا سه بار مورد بازشماری قرار گرفت، اما نتیجه آن هیچ تغییر نکرد. حتی پس از بازشماری آرا در ویسکانسین ما با اختلاف بیشتری پیروز شدیم.

 

نامزد پیروز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که مجمع گزینندگان ۳۰۶ رای به او و کاملا هریس (معاون بایدن) دادند و این دقیقا همان رقم آراء الکترالی است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به دست آورد.

 

وی گفت: اقدام دادگاه عالی آمریکا در رد شکایت دادستان کل تگزاس برای ابطال نتایج انتخابات چهار ایالت کلیدی، این پیام روشن را به دونالد ترامپ داد که هیچ‌کس نمی‌تواند چنین حمله گسترده‌ای را علیه دموکراسی آمریکا انجام دهد.

 

اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده در رأی‌گیری روز ۱۴ دسامبر (۲۴ آذرماه)، جو بایدن را رسما به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: