صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 27
کد خبر: ۷۱۸۱۹
مرتضی طلایی، فعال سیاسی در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

کلید واژه «کاندیدای نظامی» بازی دشمن است

مرتضی طلایی: کلید واژه ای که در بین برخی رسانه ها و برخی افراد در جامعه بیان می شود و از رییس جمهور نظامی حرف می زنند و تردید ایجاد می کنند؛ این کلید واژه، تولید شده از سوی دشمنان ما است تا مجموعه تشکیلات نظامی را دچار خدشه کند.

 

مرتضی طلایی در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره هراس اصلاح طلبان از کاندیداتوری نظامی در انتخابات 1400 گفت: اینکه رییس جمهور چه کسی باشد یک مساله است اما اینکه نظامیان را به چالش بکشیم مساله دیگری است و سزاوار نیست ما که زندگی و امنیتمان را مدیون بچه های نظامی هستیم اینگونه نباید استفاده کنیم. این سوالی است که بیگانگان مطرح کرده اند تا اقتدار نیروهای مسلح را زیر سوال ببرند و بچه های ما ناخواسته و نادانسته در زمین دشمن بازی می کنند.

 

وی ادامه داد: کلید واژه ای که در بین برخی رسانه ها و برخی افراد در جامعه بیان می شود و از رییس جمهور نظامی حرف می زنند و تردید ایجاد می کنند؛ این کلید واژه، تولید شده از سوی دشمنان ما است تا مجموعه تشکیلات نظامی را دچار خدشه کند. این برنامه بیگانگان است تا اعتبار و جایگاه و قداست نیروهای مسلح ما را در جامعه مورد خدشه قرار دهند.

 

طلای تصریح کرد: ریاست جمهوری در کشور ما برابر با قانون است این شاخص ها از منظر قانون تعیین و تایید شده است و شورای محترم نگهبان افراد را تایید صلاحیت می کند و هر کسی برابر با قانون توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شد و می تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. اینکه فرد کارمند، کارگر یا نظامی است باید با قانون سنجیده و تایید شود. دامن زدن به بحث نظامی و غیر نظامی با قاطعیت یکی از راهبردهای دشمن در مسیر آسیب زدن به کشور و ملت ما است.

 

وی در پاسخ به این سوال، با توجه به وضعیتی که در کشور ما حاکم است تحلیل شما از نامزد مناسب چیست؟ گفت: من عقیده دارم باید رییس جمهوری بر سر کار بیاید که کابینه خود را به مردم معرفی کند و فراجناحی و فرابخشی عمل کند. کسی که رییس جمهور ملت باشد نه رییس جمهور این باند و آن گروه این دار و دسته و این جریان و آن جریان بلکه ما رییس جمهوری می خواهیم که رییس جمهور ملت ما باشد. رییس جمهوری که انقلابی باشد و کارآمد باشد و برای اداره کشور برنامه داشته باشد. ما رییس جمهوری می خواهیم که کابینه اش را به مردم معرفی کند و مردم بدانند او با چه کسانی کار خواهد کرد. ما رییس جمهوری می خواهیم که در مقابل دشمنان ما با صلابت و اقتدار عمل کند و از عزت کشور و مردمش دفاع کند. ما رییس جمهوری می خواهیم که در برابر مردم متواضع و فروتن باشد و به نوکری ملت افتخار کند.

 

او با اشاره به اینکه بعد از انقلاب ما به غیر از دو رییس جمهور، رییس جمهور دیگری نداشتیم عنوان کرد: شهید رجایی و مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوریشان تنها افرادی هایی بودند که خصوصیات یک رییس جمهور را داشتند. ما باید به دنبال رجایی ها برویم. باید به ملت شاخص و آگاهی بدهیم و توان ملت را بالا ببریم مردم باید آگاهانه انتخاب کنند. باید از هیجانات و احساسات و عوام فریبی که برای کسب قدرت ایجاد می کنند پرهیز کنیم. این رفتارها با فرهنگ دینی و انقلابی ما متناسب نیست. رییس جمهوری که در مناظره شروع می کند به لجن پراکنی به رقبای خود اخلاق مدار نیست رییس جمهور باید اخلاقی و متدین باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش، چرا بجز این دو شخصیت نتوانسته ایم رییس جمهوری متناسب با دیدگاهی که عرض کردید داشته باشیم؟ گفت: چون نخبگان و رسانه ها کوتاهی کردند. چون مردم تصمیم آگاهانه ای نگرفتند. مردم یک روز با کلید واژه این ها بیایند دیوار می کشند و فلان می کنند تحت تاثیر قرار گرفته اند و امروز هم با کلید واژه این ها نظامی هستند از این ها بترسید می لرزند. جریاناتی بقای خود را در حذف رقیب جستجو کرده اند. ولی ما این تفکر را قبول نداریم اثبات خود در نفی دیگران تفکری اسلامی و انقلابی نیست. این تفکر از جنس فرهنگ ما نیست. ما رییس جمهوری می خواهیم که شخصیتی اخلاق مدار و متدین و ولایی و انقلابی و مردمی باشد. انتخاب چنین رییس جمهوری کشور ما را از این وضعیت خارج می کند. متاسفانه تا امروز فضای جامعه ما و نخبگان و رسانه های ما به درستی به وظایف خود در قبال ملت عمل نکرده اند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: