صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 27
کد خبر: ۷۱۹۷۳

جزئیات پرداخت یارانه 2 میلیون تومانی به بازنشستگان

با شیوع کرونا در کشور اقشار کم درآمد و ضعیف آسیب دیدند به همین دلیل یارانه های مختلف و وام های مختلفی به مردم تعلق می گیرد. سازمان تامین اجتماعی هم به دلیل حمایت از بازنشستگان پرداخت یارانه 2 میلیون تومانی به بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش راهبرد معاصر کرونا بسیاری از اقشار ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داد. از همین رو مسئولان برای کمک به اقشار کم در آمد تصمیم به پرداخت یارانه های معیشتی گرفتند. بازنشستگان تامین اجتماعی اما خبری خوش مبنی بر تخصیص یارانه 2 میلیون تومانی دریافت کردند که جزئیات پرداخت یارانه 2 میلیون تومانی به بازنشستگان را در ادامه این خبر میخوانید.

جزئیات یارانه 2 میلیون تومانی

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از بازنشستگان به دنبال پرداخت کمک بلاعوض دو میلیون تومانی است.

برای این کار سازمان تامین اجتماعی در حال رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه است تا با وصول مطالبات خود از دولت، دو میلیون تومان به هر بازنشسته بپردازد و از این طریق به معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی کمک کند.

همچنین از آنجایی که عیدی بازنشستگان در بهمن ماه پرداخت می‌شود احتمالا با اجرایی شدن این تصمیم بازنشستگان در اسفند ماه این دو میلیون تومان را دریافت کنند.

طبق اعلام کانون بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد.

 

آخرین اخبار از یارانه معیشتی کرونا

پس از اعلام واریز یارانه 100 هزار تومانی، حواشی آن به تدریج افزایش یافت. از جمله آن اعتراض به واریز یارانه 100 هزار تومانی بود که خیلی از مردم مدعی شدند هرچند مشمول این طرح می‌شدند اما هنوز یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند.

پیگیری‌ها حاکی از این بود که یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به برخی از خانوارهایی که شرایط دریافت این کمک بلاعوض را داشته‌اند واریز نشده اما در مقابل برخی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان این ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

 

روابط عمومی وزارت کار اعلام کرده است: در شناسایی نهایی متقاضیان مشکلی وجود دارد که موجب شده لیست مشمولان مشخص نشود.

 

یارانه کرونا جاماندگان واریز شد؟

در اطلاعیه وزارت کار در خصوص شرایط مشمولان واریز یارانه 100 هزار تومانی معیشتی کرونا آمده بود کسانی که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند یارانه کرونا را نیز دریافت می‌کنند.

 

پس از واریز اولین نوبت یارانه کرونا در روز جمعه گذشته، در میان تعداد زیاد پیام‌های اعتراضی متقاضیانی که خود را واجد شرایط دریافت یارانه کرونا می‌دانند، گروهی نیز هستند که می‌گویند وام کرونا را دریافت کرده‌اند اما یارانه کرونا را نه.

 

حسین میرزایی، سخنگوی حمایت معیشتی کرونا در گفتگوی زنده اینستاگرامی به تجارت‌نیوز با اشاره به این که برخی از بانک‌ها در واریز یارانه تاخیر دارند، گفت: آن عده‌ای که وام کرونا را گرفته‌اند اما یارانه 100 هزار تومانی به حسابشان واربز نشدهف تا پایان هفته صبر کنند احتمالا یارانه به حساب آنها واریز می‌شود و امیدواریم مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

 

امکان اعتراض به واریز نشدن یارانه کرونا هست؟

اولین نوبت از یارانه کرونا جمعه گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و 34 میلیون نفر این کمک بلاعوض را دریافت کردند. این یارانه برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی 120 هزار تومان و به دیگر افراد 100 هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز شد.

اما متقاضیان بسیاری نسبت به عدم دریافت این یارانه معترض هستند، آنها می‌گویند که شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند اما برایشان واریز نشده و به دنبال این هستند که اعتراض خود را ثبت کنند.

 

حسین میرزایی، سخنگوی حمایت معیشتی کرونا در گفتگوی زنده اینستاگرامی ضمن اعلام این که امکان اعتراض برای دریافت بسته حمایت معیشتی وجود ندارد، به تجارت‌نیوز گفت: امکان دارد فردی هم حقوق‌بگیر باشد اما زندگی‌ راحتی نداشته باشد و مثلا مبلغ زیادی در ماه بابت اجاره بپردازد. ما نمی‌توانیم همه افراد را تک به تک بررسی کنیم و امکان کمک به تمام این افراد وجود ندارد. اکنون بحث امکان اعتراض مطرح نیست. ۳۴ میلیون فرد دارای اولویت انتخاب و مشمول شده‌اند.

 

میرزایی افزود: امیدواریم و در حال پیگیری هستیم که بودجه بیشتری تعلق بگیرد. ما به اطلاعات مردم واقف‌تریم. مطلع هستیم که میانگین تراکنش ماهانه اعضای خانوار چقدر بوده است ولی شاید خود فرد به طور دقیق نداند. سه میلیون و ۷۰ هزار اعتراض در جریان وام یک میلیون تومانی داشتیم که یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر بعد از اعتراض‌ها مشمول شدند. اما این طرح متفاوت است و نیاز به درخواست و اعتراض نیست، زیرا افراد طبق اطلاعات سیستمی در اولویت قرار گرفته‌اند.

 

معترضان، مشمول یارانه کرونا می‌شوند؟

برخی از متقاضیانی که مدعی هستند شرایط دریافت یارانه کرونا را دارند می‌گویند که این کمک بلاعوض برایشان واریز نشده است.

این افراد به دنبال ثبت اعتراض و درخواست بررسی مجدد خود هستند اما سخنگوی حمایت معیشتی کرونا اعلام کرد که امکان ثبت اعتراض وجود ندارد و از آنجایی که بودجه این حمایت معیشتی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه مشخص می‌شود امکان اضافه شدن افراد جدیدی به لیست واریزی‌‎های ماه‌های آینده وجود ندارد.

حسین میرزایی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: ما حدود 40 میلیون نفر را به عنوان واجدین شرایط یارانه کرونا شناسایی کردیم اما دولت مصوب کرد که این یارانه به 34 میلیون نفر پرداخت شود، اما در حال پیگیری هستیم که بودجه بیشتری تعلق بگیرد.

 

به گفته او تا زمانی که سازمان برنامه‌وبودجه، منابع جدیدی برای اضافه شدن گروه‌هایی که معترض یارانه کرونا هستند اعلام نکند هیچ کس به لیست یارانه‌بگیران معیشتی اضافه نمی‌شود.

 

حدود ۲۵ میلیون نفر یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی و سه میلیون و ۱۱ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ( هشت میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر) یارانه حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: