صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 29
کد خبر: ۷۲۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مهاجرت محمد اصفهانی از ایران صحت دارد؟

چند روزیست که خبری مبنی بر مهاجرت محمد اصفهانی از ایران منتشر شده است و امروز محمد اصفهانی نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر این روزها خوانندگان ایرانی به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند و هنرمندان نیز همیشه حاشیه های زیادی به دنبال دارند. چند روزیست که خبری مبنی بر مهاجرت محمد اصفهانی از ایران منتشر شده است و امروز محمد اصفهانی نسبت به این خبر واکنش نشان داد. محمد اصفهانی با انتشار یک تصویر از حضورش در ایران خبر داد و مهاجرتش را تکذیب کرد.

تکذیب مهاجرت محمد اصفهانی از ایران 

محمد اصفهانی خواننده سرشناس کشورمان در چند روز گذشته با خبر مهاجرتش از ایران حسابی خبرساز شد و بالاخره با انتشار پستی به این ماجرا واکنش نشان داد.

 

محمد اصفهانی خواننده کشورمان با انتشار عکسی از خودش در کنار برج آزادی و درج تاریخ برای آن به شایعه مهاجرتش از ایران خاتمه داد.

 

اصفهانی با انتشار تصویری از خودش در میدان آزادی با تاریخ روز گذشته این خبر را تکذیب کرد و نوشت:

" بعد از طلب تو در سرم نیست

غیر از تو به خاطر اندرم نیست

من مرغ اسیر دام انسم

هرچند که می‌کشی پرم نیست

قسمی که مرا نیافریدند

گر جهد کنم میسرم نیست

فکرم به همه جهان بگردید

جز یاد تو در تصورم نیست... عکس در میدان آزادی هشتم دی ماه نود و نه"

بیوگرافی محمد اصفهانی 

محمد اصفهانی متولد ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران، خواننده است. فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۱۳۷۶ با رتبه ۱۷۶ است، وی اصالتا اصفهانی است و نام واقعی اش محمد مهدی واعظی می باشد، در حال حاضر خواننده ارکستر ملی است.

 

پدرش محمدعلی واعظی اهل اصفهان و استاندار این شهر بودند و مادرشان متولد تهران هستند، محمد اصفهانی از نوادگان وحید دستگردی شاعر معروف، تک فرزند خانواده می باشد، جالب است بدانید دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت محمود احمدی نژاد دختر خاله وی می باشد.


شروع با قرائت قرآن

محمد اصفهانی تحصیلات ابتدایی را در دبستان علوی به پایان برد و در مسابقات قرآن قبل از انقلاب در رده نوجوانان مقام کسب کرد. به خاطر کسب مقام در مسابقات قرآن قرار شد به کویت اعزام شود که این سفر به خاطر مخالفت مادر لغو شد.

 

محمد اصفهانی از اوان کودکی قرائت قرآن کریم را به سه روایت نزد اساتید وقت آموخته و از شیوه های مختلف این فن به ویژه شیوه استاد مصطفی اسماعیل بهره مند شده است.

 

اولین کار حرفه ای محمد اصفهانی 

محمد اصفهانی از خواننده های پرطرفدار و سرشناس موسیقی سنتی و پاپ کشورمان است که دکترای پزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرد و با بهره مندی از مکتب محمدرضا شجریان و علی جهاندار به آموزش موسیقی پرداخت.

 

اولین تجربه خوانندگی محمد اصفهانی خواندن تیتراژ سریال آوای فاخته در سال 73 بود و بعد از آن تیتراژهای زیادی با صدای این خواننده کشورمان روی آنتن رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

 

تابحال 16 آلبوم با صدای محمد اصفهانی روانه بازار موسیقی گردیده است و تیتراژ سریال های متعددی با صدای این خواننده کشورمان هم روی آنتن رفته است.

بهترین خواننده پاپ

در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اعلام سالار عقیلی، جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ ایران به محمد اصفهانی اهدا شد،همچنین به عنوان بهترین خواننده پاپ دهه ۸۰ از سوی مجله ترانه‌ ماه، نشریه موسیقی پاپ ایران و به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال ۹۱ از طرف موسیقی ما به خاطر تیتراژ سریال یه تیکه زمین انتخاب شده است.

 

همکاری با ارکستر ملی

با انتخاب فریدون شهبازیان به عنوان رهبر جدید ارکستر ملی ایران، محمد اصفهانی به عنوان خواننده ارکستر ملی معرفی شد،  ارکستر ملی ایران در ۳۱ و ۱ اربیهشت اولین اجرای سال ۹۶ خود را آغاز کرد که چهار قطعه بی کلام از ساخته‌ های فریدون شهبازیان و اهنگ هایی از آلبوم خودش اجرا شد.

 

تیتراز سریال و فیلم

این خواننده به خواندن موسیقی تیتراژ سریال‌ های مختلف پرداخته است

 

از جمله این سریال‌ ها می‌ توان از : سریال نفس، سریال تنهاترین سردار، سریال پهلوانان نمی‌میرند، سریال شکرانه، سریال ولایت عشق ،سریال تا ثریا، سریال آوای فاخته، سریال تکیه بر باد، سریال رستگاران، سریال یه تیکه زمین، سریال وفا، سریال زیر هشت، سریال معصومیت از دست رفته، سریال ارمغان تاریکی، سریال ستاره سهیل، سریال آخرین دعوت، سریال آتش و شبنم و … نام برد

 

آنونس فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه، ترانه آن با صدای محمد اصفهانی، دکلمه نگار جواهریان و سروده عبدالجبار کاکایی است و موسیقی آن را آریا عظیمی‌ نژاد ساخته است

آلبوم های رسمی

● تنهاترین سردار – ۱۳۷۵ 
● گلچین – ۱۳۷۶ 
● حسرت – ۱۳۷۷
● فاصله – ۱۳۷۸
● ولایت عشق – ۱۳۷۹
● النور – ۱۳۷۹
● تنها ماندم – ۱۳۷۹
● ماه غریبستان – ۱۳۸۰
● نون و دلقک – ۱۳۸۱ 
● هفت سین – ۱۳۸۱ 
● برکت – ۱۳۸۴
● اخراجی‌ ها – ۱۳۸۶
● حضور ۱ – ۱۳۸۶
● حضور ۲ – ۱۳۸۹
● بی‌ واژه – ۱۳۹۰
● شِکوه – ۱۳۹۳

 

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحیم قاسم‌زاده
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
سلام خوشحال هستم محمداصفهانی درايران حضور دارند