صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 05
کد خبر: ۷۳۰۷۷

پیش بینی قیمت طلا فردا 17 دی

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 17 دی 99 بپردازند. کاهش قیمت طلا بعد از تست واکسن کرونا این گمانه را به وجود آورد که آیا کاهش قیمت طلا در ایران ادامه دار است؟ اما امروز بازار شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بود.

به گزارش راهبرد معاصر طی روز های اخیر به مناسبت سال نو میلادی بازار جهانی طلا تعطیل اعلام شد  و این تعطیلی موجب کاهش قیمت طلا در ایران می شود. قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 17 دی را در ادامه این خبر بخوانید. قیمت طلا و سکه در تهران افزایش یافت که در ادامه علت افزایش قیمت طلا را بررسی میکنیم.

پیش بینی قیمت طلا 17 دی

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران قیمت طلا و سکه دوباره گران شد. علت گرانی قیمت طلا در بازارهای داخلی به دو موضوع مربوط است:

۱-افزایش ۱۵دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به کانال یک هزار و ۹۴۶ دلار
۲- نوسان قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان

 

محمد کشتی‌آرای می‌گوید با آن که هیچ تقاضایی در بازار مصنوعات طلا وجود ندارد اما قیمت طلا و سکه تحت تاثیر بازارهای جهانی گران شده است.

 

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، با باز شدن بازارها نوسان قیمت انس جهانی طلا طبیعی است. همچنین بحث انتقال دولت در آمریکا مطرح است و پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه تا ۲۰ ژانویه نوسان داشته باشد.

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «با توجه به افزایش انس جهانی طلا و افزایش تولید نفت، احتمالا طلا فردا اندکی گران شود.» کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای آینده ممکن است نوسان قیمت طلا اندکی نوسان داشته باشد.

 

سکه چقدر گران شد؟

کشتی‌آرای در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۲۲ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید هم  ۱۲۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان رشد با قیمت شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به آخرین معاملات با ۷۰ هزار تومان افزایش به قیمت چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه گرمی اما نسبت به دیروز تغییری نکرد و با همان قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: طلا سال ۲۰۲۱ را با شکست مرز روانی ۱۹۰۰ دلاری آغاز کرد. پس از آنکه طلا در سال ۲۰۲۰، بهترین عملکرد خود را با بازدهی بیش از ۲۴ درصد به ثبت رساند، این فلز ارزشمند در روزهای اولیه سال جدید با قدرت کار خود را آغاز کرد و سد ۱۹۰۰ دلاری را که هفته‌ها در تلاش برای عبور از آن بود را با قدرت پشت سر گذاشت. طلا در ماه دسامبر بیش از ۷/ ۶ درصد افزایش قیمت داشت و درحالی‌که هنوز بیشتر از ۴ روز از ماه ژانویه نگذشته است، طلا در این مدت بیش از ۷/ ۱ درصد افزایش قیمت داشت تا مجددا تلاش جدیدی را برای ورود به هزاره سوم قیمتی خود آغاز کند. درحالی‌که بسیاری از تحیل‌گران برای نیمه اول سال ۲۰۲۱ چشم‌انداز صعودی را برای طلا متصور هستند، در روزهای اولیه سال ۲۰۲۱ مجددا افزایش تعداد بیماران کرونایی و احتمال وضع محدودیت‌های اجتماعی و قرنطینه موجب شد تا سرمایه‌ها برای فرار از ریسک‌های اقتصادی به سوی پناهگاه‌های امن دارایی هجوم بیاورند.

جهش بلند طلا

همین روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: با شروع سال جدید میلادی و باز شدن بازار‌های جهانی اونس طلا افزایش شدیدی را از خود نشان دادوقیمت طلا روز دوشنبه در نخستین روز معاملات سال نو پس از استراحت سه روزه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و چشم‌انداز تدابیر کنترل‌کننده سخت‌گیرانه‌تر، بیماری از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد و به بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته رسید.

 

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۲درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از ۹ نوامبرسال گذشته بود. تشدید شیوع کرونا در آمریکا و انگلیس، به‌رغم شروع توزیع واکسن در این کشورها، نگرانی از بازگشت مجدد محدودیت‌های قرنطینه‌ای را تشدید کرد و ارزش دلار را پایین آورد. افت شاخص دلار باعث شد تقاضا برای خرید طلا بالا برود و قیمت آن جهش ۳۷ دلاری داشته باشد.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: