صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 13
کد خبر: ۷۳۷۰۲
ماجد غماس، نماینده مجلس اعلاء عراق در ایران در گفت و گو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

اهداف تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق چیست؟

ماجد غماس: قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق نظر کل ملت عراق است. تشییع جنازه شهدای این ترور در عراق و ایران و سایر مناطق نشان داد جهش و اراده ای ملی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی وجود دارد.

 

ماجد غماس، نماینده مجلس اعلاء عراق در ایران در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره نبود سردار سلیمانی بحث مقاومت به چه صورت است گفت: شهادت سردار سلیمانی ضایعه بزرگی برای جمهوری اسلامی و مقاومت بود. سردار سلیمانی در پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه نقش ویژه ای داشت. اما ما همه می دانیم که شهادت و فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی به تاثیر از امیرالمومنین برای کسانی چون سردار سلیمانی یک پیروزی محسوب می شود. در مورد محور مقاومت نیز سردار سلیمانی درسی از خود به جا گذاشت که امروز آموزش دیدگان این مکتب فرماندهان بزرگی هستند و انسان هایی شهادت طلب و فداکارند و همچنین در منطقه ما قدرت هایی بلامنازع محصوب می شوند. از این رو نیروهای مقاومت چه در عراق و چه در جاهای دیگر چندان متاثر نخواهند شد. امروز هم آمریکا بیم آن را دارد که مورد اصابت غضب محور مقاومت قرار بگیرد و از این رو جنگ روانی جاری است.


وی در پاسخ به این سوال، مجلس عراق بعد از ترور سردار سلیمانی به سرعت قانون خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد ولی تا امروز می بینیم اتفاقی نیفتاده است و این خروج پیگیری نمی شود؟ تصریح کرد: بخشی از این نیروها چند ماه پیش خارج شدند. نکته دیگر این است که جنگی روانی در پیش است و آمریکا برای تقویت روحیه خود به اقداماتی دست می زند. اما آمریکایی ها همچنان در صدد ضربه زدن هستند. این وضعیت حالتی بوجود آورده که چندان خوش آیند آمریکایی ها نیست. آمریکا با این عظمت و قدرت پوشالی تا اینجا نتوانسته به هدف خود برسد.


غماس در ادامه این پرسش پاسخ داد: قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق نظر کل ملت عراق است. تشییع جنازه شهدای این ترور در عراق و ایران و سایر مناطق نشان داد جهش و اراده ای ملی برای خارج کردن نیروهای آمریکایی وجود دارد. امروز درگیری در عراق بین محور مقاومت با برخی از هواداران آمریکاست اما اکثریت مردم عراق با مقاومت هستند و انشاا... همین اراده و روحیه منجر به پیروزی مردم عراق و محور مقاومت بر اشغالگران خواهد شد.


نماینده مجلس علاء عراق در ایران در پاسخ به این پرسش، با توجه به نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی تحرکاتی در منطقه از سوی آمریکایی ها صورت می گیرد این برنامه ها با چه هدفی شکل گرفته و به کجا می انجامد؟ تاکید کرد: این برنامه چیزی خارج از چهارچوب جنگ روانی نیست تحلیلگران عقیده دارند ترامپ در مدت باقیمانده نمی تواند کاری اساسی صورت بدهد. انشاا... محور مقاومت حرکت های آرمانی خود را در منطقه ادامه خواهد داد. احتمال جنگ ایران و آمریکا در عراق هر روز کمتر از پیش است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: