صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 12
کد خبر: ۷۳۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

قطعی گسترده برق در تهران+ دلیل قطع گسترده برق در تهران چیست؟

امروز بیشتر مناطق تهران قطعی ۲ ساعته برق را شاهد بودند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ برخی از شهروندان تهران از تعدد قطعی برق در تهران انتقاد کرده و نوشته است: این روزها به دفعات برق قطع می‌شود و از آن طرف دانش آموزان باید به صورت آنلاین در کلاسهای مدرسه شرکت کنند. وقتی برق نیست، اینترنت هم نیست. شما بفرمایید ما و بچه‌های ما باید چه کار کنند؟

 

قطعی برق همزمان با امتحانات آنلاین دانشگاه‌ها
در همین حال، یکی از مخاطبان کانال ایسنا با ارسال پیامی از قطع شدن برق در ساعات روز، همزمان با امتحانات دانشگاه‌ها گلایه کرده و نوشته است: وقتی برق قطع می‌شود، اینترنت هم نداریم و نمی‌توانیم در امتحانات آنلاین شرکت کنیم. به نظر شما آیا دانشگاه و اساتید می‌پذیرند که بگوییم بخاطر قطع بودن برق در امتحان شرکت نکرده‌ایم؟ بعد از یک ترم تلاش و پرداخت شهریه سنگین دانشگاه به همین راحتی و بدون اعلام قبلی برق را قطع می‌کنند. این انصاف است؟

 

گفتنی است، دیروز رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه‌ای گفت روزی دو ساعت قطع برق بهتر از مازوت‌سوزی است!

 

 

علت قطعی برق در تهران چیست؟

سخنگوی صنعت برق گفت: در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی بدنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، با اشاره به قطع برق در برخی منازل در مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۱،۱۳ و ۱۴ تهران اظهار کرد:در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی بدنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه خاموشی مقطعی بود امکان اطلاع رسانی نداشتیم، گفت: به محض اینکه مشکل سوخت و محدودیت تامین گاز برطرف شود، خاموشی نخواهیم داشت.


وی افزود: اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند مشکل قطعی برق نخواهیم داشت.


رجبی مشهدی درباره مذاکره با وزارت نفت برای تامین بیشتر سوخت گفت: با تامین گاز خانگی است که امیدواریم با صرفه جویی این موانع برطرف شود.

 

او از هموطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تامین گاز همه مناطق، با خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک درج‌های دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند.

 

دلیل قطع گسترده برق در تهران چیست؟

 

پیگیری‌های تسنیم از دلیل قطع گسترده برق در تهران طی امروز حاکی است به‌دلیل محدودیت سوخت‌رسانی و خروج یکی از واحدهای نیروگاهی تهران از مدار بهره‌برداری، برق مناطقی از کلان‌شهر تهران قطع شد.


 ساعتی پیش گزارش‌های مردمی حاکی از قطع قابل توجه و تقریباً گسترده برق در نقاط مختلف کلان‌شهر تهران، شامل مناطقی از غرب، شرق و جنوب پایتخت بود که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است با از مدار بهره‌برداری خارج شدن یکی از واحدهای نیروگاهی، بخش تأمین برق پایتخت با اختلال مواجه شده است.

 

به‌نظر می‌رسد دلیل از مدار بهره‌بردار ی خارج شدن این واحد نیروگاهی و تحمیل خاموشی به مناطقی از کلان‌شهر تهران، محدودیت در سوخت‌رسانی به این نیروگاه بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیرین
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
برق کی میاد؟
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
خدایا ازاین همه بی تدبیری هسته شدیم ،