صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 18
کد خبر: ۷۴۰۴۰
حسن رسولی؛ فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

دولت - اصلاح طلبان؛ جدایی استراتژیک

حسن رسولی: مجموعه اصلاح طلبی کاندیداهای متنوعی دارد در روزها و ماه های آینده هم احتمال افزوده شدن به این تعداد وجود دارد ولی باید منتظر بود و دید که چه آرایش انتخاباتی خواهیم داشت و کدام اشخاص و کدام گروه از صافی شورای نگهبان عبور می کنند.

 

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده گفت: برای رسیدن به وحدت و همگرایی اصلاح طلبان ابتدا به یک نظریه و رویکرد باورمندانه ای نیازمندیم که به نظر من این اراده و باور با توجه به فراز و فرودهای انتخابات گذشته به صورت باالقوه موجود است، به این معنا که جریان اصلاحات برای اثر گذاری در انتخابات و کسب پیروزی ناگزیر به اجماع سازی و همراه کردن همه ظرفیت های خویش است. مولفه دوم، مورد نیاز سازمان و تشکیلات انسجام بخش است که پیش بینی می کنم که ظرف چند روز آینده از سوی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب به سرانجام برسد. طبعا سایر متغیرهای موثر بر انتخابات که عبارتند از انگیزه عمومی مردم برای مشارکت و فرصت ها و محدودیت های فراروی متغیرهایی هستند که در ماه های آینده تغییر و بهبود پیدا خواهند کرد چون انتخابات ریاست جمهوری برای سرنوشت کشور اهمیت دارد. زیرا که کشور ما در وضعیت سختی قرار دارد و تنها راه برون رفت از این شرایط شرکت در انتخابات و تعیین رهبر اساسی ترین قوه کشور است. من پیش بینی می کنم در ماه های آینده با رونق انتخاباتی بیشتری روبرو باشیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در این دوره هم مثل دوره قبل از کاندیدای قرضی استفاده شود؟ تصریح کرد: من بسیار بعید می دانم. تجربه قبلی در انتخاب این راهبرد در بدنه اصلاح طلبی از قدرت دفاع برخوردار نیست مضاف بر اینکه در شرایط فعلی احزاب و شخصیت های اصلاح طلب متنوعی داریم که در صورت مهیا شدن شرایط برای حضور در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری جریان فکری ما را از استقراض نامزد بی نیاز خواهد کرد.

 

رسولی ادامه داد: مجموعه اصلاح طلبی کاندیداهای متنوعی دارد در روزها و ماه های آینده هم احتمال افزوده شدن به این تعداد وجود دارد ولی باید منتظر بود و دید که چه آرایش انتخاباتی خواهیم داشت و کدام اشخاص و کدام گروه از صافی شورای نگهبان عبور می کنند. من بعید می دانم که مسئولین نظام و رهبری با برگزاری انتخاباتی کم رونق موافق باشند. در خصوص ائتلاف با غیر اصلاح طلبان تجربه قبلی موفق نبود. در مقطع سال 92 با توجه به واقعیات صحنه سیاسی کشور این تصمیم راهبردی در زمان خود قابل دفاع بود اما آنچه امروز با آن روبرو هستیم زمینه ای نیست که تکرار آن راهبرد را سبب شود.

 

او با اشاره به لطمه های اصلاح طلبان از عملکرد دولت روحانی گفت: بروز کرونا فشارهای سخت معیشتی ناشی از تحریم و افزایش فقر و بیکاری شرایطی را فراهم کرده است که امروز اقشار زیادی از جامعه از سیاست رویگردان هستند کم اقبالی مردم به انتخابات تنها متوجه اصلاح طلبان نیست. اگر طی روزها و ماه های آینده تحولات امیدوار کننده ای در کشور به وقوع بپیوندد می توان امیدوار بود که فضای کم رونق فعلی به نفع حضور مردم تغییر کند در غیر این صورت نگرانی جدی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: