صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۵۷
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 17
کد خبر: ۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار/ کلاهبرداری به اسم بسته حمایتی دولت

با آغاز طرح بسته حمایتی دولت، برخی افراد سودجو با شیوه‌های مختلف از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.
به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان اعلام خبر بسته حمایتی دولت و سبد کالای سال 1397، به دلیل ضعف دولت در اطلاع رسانی به موقع و کامل، افراد بسیاری که مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند (حقوق زیر سه میلیون تومان) به دنبال ساز و کار دریافت آن هستند.

از آنجایی که دولت هنوز جزئیات کامل پرداخت بسته حمایتی را اطلاع رسانی نکرده و مشخص نیست کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و دولت نیستند چگونه باید این بسته حمایتی را دریافت کنند، عده ای در قالب استعلام بسته حمایتی دولت و استعلام سبد کالا شروع به سود جویی و کلاهبرداری کرده اند.


کلاهبرداری به اسم بسته حمایتی دولت

برخی گزارش ها حاکی از آن است که عده ای به این بهانه تلاش کرده اند از طریق فضای مجازی و اینترنت و سامانه های پیامکی جعلی اطلاعات شخصی مردم را بگیرند.

همچنین برخی در راستای منافع شخصی مردم را به گمراه می کنند و مثلا از آن‌ها خواسته شده برخی اطلاعات را به یک شماره پیامک کنند که پیگیری های خبرنگار ما نشان داد آن شماره ها به یک شرکت تبلیغاتی مربوط بود کو در ازای تجمیع این پیامک ها پول کلانی را به جیب می زند.

مراقب سوجویان باشید و به هیچ عنوان به اطلاعات متفرقه اعتماد نکنید. برای جلوگیری از این مشکل می توانید آخرین اخبار بسته حمایتی دولت را از اینجا دنبال کنید.



همچنین در این خصوص رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با هشدار نسبت به اقدامات کلاهیرداران گفت: با توجه به اینکه شهروندان مشمول بسته حمایتی دولت برای اطلاع از مشمول بودن خود باید کد ملی خود را به شماره 500499 پیامک کنند، ممکن است برخی از سودجویان بخواهند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

وی ادامه داد: ممکن است کلاهبرداران با اخذ اطلاعاتی شخصی و مالی شهروندان اقدام به سوءاستفاده و کلاهبرداری از آنان کنند که لازم است در این خصوص شهروندان هوشیار بوده و اطلاعات خود را تنها از سامانه 500499 استعلام کرده و به هیچ عنوان از افراد غریبه و کسانی که شناختی از آنان ندارند برای این کار کمک نگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه فتح قریب
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
بنده سرپرست خانوارم فرهنگی هستم از سال 93 یارانه ام قطع شده تا کنون هیچ مرجعی جوابگو نبوده الان هم سبد کالایی در کار نیست مگر بنده وفرزندانم ایرانی ذیستیم یا درامد یک فرهنگ جوابگوی زندگی امروز است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟