صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 23
کد خبر: ۷۵۰۸۹

آخرین اخبار محدودیت تردد تهران، بین شهری و استانی/ ساعت محدودیت تردد شبانه + مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز

محدودیت تردد شبانه و بین شهری یا استانی، همزمان با موج سوم کرونا و افزایش شدید آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در کشور، با ابلاغ ستاد ملی کرونا در قالب مناطق قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می شود.

به گزارش راهبرد معاصر، محدودیت تردد تهران و بسیاری از استان های دیگر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا ادامه دارد و این محدودیت تردد شبانه و بین استانی بر اساس تقسیم بندی کشور به استان های قرمز، نارنجی، زرد و آبی تا پایان کرونا برقرار خواهد بود.

 

ساعت محدودیت تردد

بر این اساس دو دسته محدودیت تردد در نظر گرفته شده است، محدودیت تردد شبانه در داخل شهرها و محدودیت تردد استانی (بین شهری). در محدودیت شبانه خودروها امکان تردد در ساعات 21 تا 4 صبح را به هیچ عنوان ندارند و در صورت تردد جریمه خواهند شد و در محدودیت تردد استانی، خروج از استان و مسافرت به سایر استان ها مشمول جریمه می شود. جزئیات وضعیت محدودیت های تردد در مناطق رنگی کرونا به این ترتیب است:


مناطق قرمز: محدودیت تردد شبانه + محدودیت تردد استانی

مناطق نارنجی: محدودیت تردد شبانه + محدودیت تردد استانی

مناطق زرد: محدودیت تردد شبانه

مناطق آبی: بدون محدودیت تردد

 

 

مناطق قرمز و نارنجی طبق اعلام پلیس و ستاد ملی کرونا هر دو محدودیت شبانه و استانی را دارا هستند و شهروندان علاوه بر آنکه از ساعت 9 شب تا 4 صبح حق تردد ندارد، حق خروج از استان را نیز ندارند. البته امکان جابجایی بین شهری در داخل استان وجود دارد و مشمول جریمه پلیس نمی شود. مثلا تهرانی ها در شرایط قرمز نمی توانند به کرج یا شهرهای شمالی مسافرت کنند اما در صورت سفر به دماوند جریمه نخواهند شد.

 

 

شهرها و استان های قرمز کرونا

خوشبختانه طی اعلام رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا از اول بهمن ماه استان مازندران که 5 شهر قرمز کرونایی داشت نیز از لیست استان های قرمز کرونایی خارج شد و در حال حاضر هیچ منطقه قرمز کرونایی در کشور نداریم.


با این وجود شرایط بسیار شکننده است و آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده به دلیل عادی انگاری شرایط در برخی شهرها میزان مراجعات بیماران کرونایی طی دو روز قبل افزایش جزئی داشته که زنگ خطری افزایش مجدد آمار مبتلایان و جانباختکان کرونا در کشور است.


پیش از این وضعیت ۱۰ شهرستان مازندران شامل ساری ، قائمشهر ، آمل ، فریدونکنار ، بابل ، جویبار ، تنکابن ، رامسر ، نکاء و سوادکوه قرمز بود. مازندران طی ۲ هفته گذشته تنها استان کشور با نقاط قرمز کرونایی بود.

 

 

شهرها و استان های نارنجی کرونا

۱۹ شهر نارنجی


شهرها و استان های زرد کرونا

۱۵۷ شهر زرد

 

شهرها و استان های آبی کرونا

۲۵۶ شهر آبی

 

نقشه رنگ بندی کرونا/ نقشه شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی


مبلغ جریمه تردد شبانه و استانی کرونا

طبق اعلام پلیس، تمام ترددهای غیرمجاز بر اساس پروتکل ها مصوبات ستاد ملی کرونا مشمول جریمه خواهد شد و افراد باید با کسب اطلاع از رنگ شهر خود از محدودیت های تردد و رفت و آمد تبعیت کنند.


بر این اساس، جریمه تردد شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی و زرد بین ساعات 21 الی 4 صبح 200 هزار تومان است و مبلغ جریمه برای تردد بین استانی در مناطق قرمز و نارنجی 500 هزار تومان است و از طریق دوربین های راهنمایی و رانندگی شناسایی رانندگان متخلف صورت می گیرد و پیامک جریمه برای آنها ارسال خواهد شد.

 


محدودیت تردد کرونا از روز 12 آبان با ابلاغیه وزارت کشور در 25 استان آغاز شد که جزئیات آن به این شرح است:

باسمه تعالی

اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا

نظر به برگزاری چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص چگونگی محدودیت‌ها در تعطیلات پیش رو، تصمیمات کمیته به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱- از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ ۱۲-۸-۱۳۹۹ خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج در بند ۲، ممنوع است.

۲- مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

۳- اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آن‌ها آغاز و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد.

۴- زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۱۲-۸-۱۳۹۹ می‌باشد.

۵- زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶-۸-۱۳۹۹ می‌باشد.

۶- پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌نماید.

۷- ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام نماید. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام نمایند.

۸- کمیته اطلاع رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول نماید. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و انجام مصاحبه‌های تخصصی مد نظر و اقدام قرار گیرد.

۹- خودرو‌های عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالا‌ها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌گردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: