صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۸
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 05
کد خبر: ۷۶۵۰۸

مذاکره با آمریکا بی فایده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص مذاکره با آمریکا و روند تشکیل کابینه در لبنان سخنانی را مطرح کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با رادیو النور تاکید کرد که موضوع مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا، حزب الله نخواهد بود و تنها مسأله ای که برای این جنبش مهم است، حضور صهیونیست‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم که دوره بایدن، دوره بحث با ایران باشد و همچنین تلاش برای بازگرداندن توافق هسته‌ای. موضوعی که از جانب ایران مطرح شده، بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای است تا ایران نیز به تعهدات توافق بازگردد. توافق جدیدی پیش از بازگشت به توافق قبلی در کار نیست.

معاون دبیرکل حزب الله اضافه کرد: هیچ مذاکره‌ای میان حزب الله و آمریکا در کار نخواهد بود چرا که مذاکره با آمریکا بی فایده بوده و نتایج آن از قبل مشخص است. برای آمریکا تنها منافع رژیم صهیونیستی مهم است.

نعیم قاسم در خصوص روند تشکیل دولت در لبنان نیز گفت: ایران هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های حزب الله در این خصوص ندارد و مداخله نمی‌کند و ما می‌کوشیم تا دولت در لبنان تشکیل شود.

وی ادامه داد: زمانی که شرایط برای تشکیل دولت فراهم باشد ما همکاری خواهیم کرد. نشانه‌هایی درباره بازگشت طرح فرانسه وجود دارد، اما ما زوایای آن و میزان جدیت آن‌را نمی‌دانیم.

شیخ نعیم قاسم به تازگی نیز در دیدار با یان کوبیچ نماینده سازمان ملل در امور لبنان بر موضع حزب الله مبنی بر تسریع تشکیل کابینه برای حل مشکلات و چالشهای کنونی تاکید کرده است.

نظر شما