صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 07
کد خبر: ۷۶۷۳۵

بایدن:تحریم‌ها تا زمانی که ایران به غنی‌سازی ادامه دهد، لغو نمی‌شود

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا مدعی شد تا زمانی‌که ایران به غنی‌ساز اورانیوم ادامه دهد تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد تا زمانی‌که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

بایدن در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز مدعی شد: «ایران باید پیش از هر اقدامی غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. در هفته‌های اخیر نقض برجام از سوی ایران تشدید شده و غنی‌سازس اورانیوم را به ۲۰ درصد افزایش داده که بسیار بیشتر از میزان مجاز تحت قرارداد است.»

ماه گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی فرآیند تولید سوخت اورانیوم فلزی از سوی ایران را در بیانیه‌ای تایید کرد: «رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی، به کشور‌های عضو این سازمان درباره تغییرات رخ داده در برنامه هسته‌ای ایران اطلاع رسانی کرد که ایران فرآیند تولید اورانیوم فلزی برای مصرف در راکتور تحقیقاتی تهران را آغاز کرده است.»

همچنین در این بیانیه آمده: «در این روند تهران اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را تولید می‌کند. ایران محدودیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه هسته‌ای خود را به طور کامل لغو کرده است و تجهیزات مربوط به این امر را نصب کرده است.»

امروز حضرت آیت الله خامنه ای، فرمانده کل قوا به مناسبت بیعت تاریخی همافران با رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش دیدار و گفتگو کردند.

مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان درباره اظهار نظر‌های مقامات اروپایی و آمریکایی درباره برجام و همینطور تحریم‌های آمریکا فرمودند: «اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را کلاً لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.»

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: