صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۳۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 09
کد خبر: ۷۶۹۸۶

جوزپ بورل:حل بحران یمن در گرو دستیابی به راه حل سیاسی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تنها راه برای حل بحران در مسأله یمن، دستیابی به راه حل سیاسی است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: تنها راه برای پایان بخشیدن به آتش بس دائمی در یمن، دستیابی به یک راه حل سیاسی است.

بورل در ادامه تأکید کرد: باید به یک آتش بس دائمی در یمن دست یافت و گفتگو‌های سیاسی آغاز شود.

پیشتر دولت منصور هادی اعلام کرد: سازمان ملل و شورای امنیت می‌بایستی مسئولیت‌های خود را در قبال بحران در این کشور بر عهده گیرند.

دولت فراری یمن همچنین مدعی شد: می‌بایستی تنها به فشار برای صلحی که هیچ شروط واقعی ندارد و در حالی که حوثی‌ها جلوی تمامی تلاش‌ها را گرفته اند، اکتفا نکرد.

این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن یک انگلیسی در لباس سازمان ملل است.

بر اساس این گزارش، مارتین گریفیتس، سخنگوی سازمان ملل در حساب توییتری خود این سخنان را در پاسخ به آنچه به ابراز نگرانی گریفیتس، در قبال آنچه به ادعا از سر گیری اقدامات خصمانه در شرق یمن خوانده شده، بیان کرد.

محمد عبدالسلام در پاسخ به این ادعا گفته بود: همچنانکه منطق سفیر انگلیس است، گریفیتس اقدام افرادی را که از ملت شان دفاع می‌کنند را خصمانه خواند؛ مسأله‌ای فرستاده این کشور (انگلیس) را در لباس سازمان ملل قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: