صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 13
کد خبر: ۷۷۳۹۰
تعداد نظرات: ۳۷ نظر

نحوه ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت بانک ملی

دارندگان سهام عدالت میتوانند از تسهیلات ویژه ای نظیر کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند که این کارت ها توسط بانک ها به سهامداران تعلق میگیرد و در حال حاضر تنها دو بانک این امکان را فراهم کردند. در این خبر نحوه ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت بانک ملی بررسی می شود.

به گزارش راهبرد معاصر دارندگان سهام عدالت میتوانند کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کنند و نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از هر بانک متفاوت است و این کارت ها توسط بانک ها به سهامداران تعلق میگیرد و در حال حاضر تنها دو بانک این امکان را فراهم کردند. متقاضیان باید برای درخواست کارت اعتباری سهام عدالت، ثبت نام کنند که در این خبر نحوه ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت بانک ملی را تشریح میکنیم. گفتنی است با کارت اعتباری سهام عدالت امکان خرید وجود دارد. 

مشمولان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام کنند

حسین فهیمی در حاشیه نشست مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، در جمع خبرنگاران درباره کارت اعتباری سهام عدالت، گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی، آمادگی دارد تا کل دارایی سهام عدالت را برای دریافت کارت اعتباری به بانک‌ها تضمین کند، اما بانک‌ها براساس شرایط خود، میزان تسهیلات را مشخص می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مشمولان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن بانک، اقدام به ثبت نام کنند، ادامه داد: ثبت نام در هر بانک متفاوت است و در روزهای آینده بانک‌ها شرایط ثبت نام را اطلاع رسانی خواهند کرد.

 

فهیمی گفت: با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، امکان خرید وجود دارد و اگر مبلغ استفاده شده تا ۲۹ روز بازگردانده شود، سود به آن تعلق نخواهد گرفت.

 

وی افزود: در صورت عدم بازگشت پول پس از گذشت یک ماه، باز پرداخت تسهیلات ۳ ساله در نظر گرفته می‌شود و کارمزد آن متفاوت خواهد بود.

 

کدام بانک کارت اعتباری سهام عدالت می‌دهد؟

در حالی که معاون وزیر اقتصاد اعلام کرده که کارت اعتباری سهام عدالت از امروز در دو بانک ملی و تجارت پرداخت می‌شود اما شعب این دو بانک می‌گویند هنوز ابلاغیه‌ای دریافت نکرده‌اند و از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

قرار بود از هفته گذشته کارت اعتباری سهام عدالت در دسترس صاحبان این سهام قرار گیرد اما این وعده اجرایی نشد. عباس معمار نژاد، معاون وزیر اقتصاد در این خصوص گفته است: «امروز دو بانک ملی و تجارت به صورت الکترونیکی به سهامداران عدالت کارت اعتباری ارایه می‌دهند.»

اپراتورهای شعب این دو بانک به تجارت‌نیوز می‌گویند که هنوز ابلاغیه‌ای برای شروع فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

واحد پشتیبانی کارت اعتباری بانک ملی نیز گفت که هنوز اطلاعی از این موضوع ندارد و بهتر است که سهامداران مراجعه حضوری داشته باشند. این در حالی است که معاون وزیر گفته برای دریافت این کارت نیاز به مراجعه حضوری نیست و درخواست به صورت الکترونیکی به همراه مدارک ارسال می‌شود و تا سه روز دیگر کارت برای سهامداران صادر خواهد شد.

در سامانه بانک ملی اطلاعیه‌ای برای کارت اعتباری سهام عدالت آمده که به نظر می‌رسد قدیمی است. این در حالی است که ۴۰ درصد از سهامداران(۲۰ میلیون نفر) جزو مشتریان بانک ملی هستند.

 

نحوه ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت بانک ملی

کاربر بایستی ابتدا امضا دیجیتال خود را در منوی گواهی امضا سرویس نشان بانک ایوا ثبت کرده و درخواست خود را در سرویس نشان اعتباری درج نماید.
 
کاربر سهام عدالت خود را وثیقه قرار داده و به کمک آن می تواند تا سقف 5 میلیون تومان وام به صورت کارت (مجازی) اعتباری دریافت نماید.
 
 
کارت (مجازی) اعتباری دریافتی در فروشگاه های وین مارکت، افق کوروش و رفاه قابل مصرف می‌باشد جهت استفاده از این سرویس بایستی اطلاعات هویتی صاحب حساب با مالک سیم کارت یکسان باشد در منوی گزارشات کاربر می تواند گردش کارت (مجازی) اعتباری مختص این وام را مشاهده نماید روش دانلود اپلیکیشن ایوا از طریق ارسال عدد 1 به 2000444 می باشد.

 

واکنش مردمی به کارت اعتباری سهام عدالت

طبق گفته رئیس سازمان بود قرار بود در این هفته اعطای کارت اعتباری سهام عدالت آغاز شود. به گفته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز مبلغ این وام برای سهامداران بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

امکان خرید وجود دارد و در صورت برگشت مبلغ استفاده‌ شده تا ۲۹ روز، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. در غیر این‌ صورت پول دریافت شده به وام سه ساله تبدیل می‌شود که سود آن هم باید پرداخت شود.

 

پول سهامداران از وام واجب‌تر است

گروهی از سهامداران می‌گویند پس از گذشت چندین ماه از ثبت درخواست فروش هنوز پول سهامشان را نگرفته‌اند. به عقیده آنها بهتر است مسئولان پول فروش سهام را تسویه کنند بعد به فکر پرداخت وام یا کارت اعتباری باشند.

«من ۶۰ درصد سهامم را ۸ ماه پیش فروختم پولش را ندادید حالا چطوری وام میدید»

«لطف پول سهام فروخته شده ما رو بدین بعد کارت اعتباری خرید کالا و‌‌‌ وام بدین»

چ جالب همون پول فروش سهام دادی کافی بود . حالا میگی وام تو اصن پول ارزش سهام مارو بده وام پیش کش»

مارو مسخره گرفتی ؟؟؟؟ وام واس خودت شما همون پول ارزش سهام ما رو بدی ممنون میشیم»

سود سهام را نمی دید میخواهید وام بدید اگر هم وام بدید برای جیب بانک است»

 

وام سهام عدالت را بگیریم؟

اما در مقابل برخی دیگر از دارندگان سهام عدالت می‌گویند که برای زنده شدن سهامشان بهتر است وام بگیرند اما اقساط را پرداخت نکنند. برخی از سهامداران نیز با اعتماد به وعده رئیس سازمان بورس مبنی بر آغاز فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند اما با بن‌بست بانک‌ها مواجه شده‌اند.

«حالا که نمی شود سهام عدالت را فروخت، بهتر است وام بگیریم و قسطش را ندهیم تا حداقل بخشی از سهام عدالتمان زنده شود»

«وام بگیرید. قسطشو ندین. انگار که سهامتونو فروختین»

«پس چرا میریم بانک از وام سهام عدالت می پرسیم می گن همچین چیزی خبر نداریم»

«بانکها میگن دستور العملش صادر نشده هنوز …اخر سال و وام نمیدن الکی به مردم دروغ نگید سر کار نذارین»

سهامداران عدالت چگونه کارت اعتباری بگیرند؟

سمیه محمدی، مدیر پروژه کارت اعتباری سمات، جزییات و نحوه دریافت کارت اعتباری توسط سهامداران عدالت را تشریح کرد.

وی در توضیح موضوع کارت‌های اعتباری سهامداران عدالت گفت: از خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد، اکنون سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند.

به گفته محمدی توثیق فرآیندی است که وقتی فرد می‌خواهد تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت کنند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه‌ای به بانک ارائه می‌دهد که الان سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سمات تاکید کرد: این کار با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه‌ها را نگهداری می‌کنند، ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهامداران عدالت جامعه هدف بالایی دارند، گفت: با این تدبیر آنها می‌توانند علاوه بر استفاده از تمام مزیت‌های سهامداری، با نگهداری این اوراق تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

محمدی به جمعیت نزدیک به ۴۸ میلیون نفری سهامدار عدالت اشاره کرد و در برنامه به وقت تحلیل فرابورس گفت: همه این افراد می‌توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.

وی که ارائه کارت اعتباری به سهامداران عدالتی را یک پروژه ملی و بسیار بزرگ دانست و گفت: در همین راستا به همه بانک‌ها اطلاع‌رسانی و تفاهم‌نامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری ارسال شده و تا امروز بیش از ۱۰ بانک اعلام آمادگی کردند و در حال عملیاتی کردن این فرآیند هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت کارت اعتباری در گام اول به شعب بانک‌های مشخص شده مراجعه کنند، گفت: در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می‌کنند. در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص شده اقدام به خرید کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص اینکه هر فرد چه رقمی تسهیلات می‌تواند دریافت کند، گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می‌کند فرد چقدر می‌تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه‌های سهام عدالت است.

وی در ادامه گفت: بانک‌ها در تلاش هستند تا هرچه زودتر این فرآیند را اجرایی کنند و به محض آماده‌سازی زیرساخت‌ها هر بانکی اعلام خواهد کرد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی زیرساخت‌ها را آماده کرده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال برخی بانک‌ها بتوانند این کارت‌های اعتباری را ارائه دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه سهامداران دقت کنند که بازپرداخت اعتبارها مهم است، گفت: اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می‌رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به صورت منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و می‌توانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: سهامداران به هیچ عنوان به صورت حضوری برای اجراز شرایط دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند و تمامی فرآیندها به صورت غیر حضوری و مراجعه الکترونیکی انجام می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدامین بهرامیام
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
کارهای وام سهام عدالت انجام دادم دست به کارت نزدم حالا میخام انصراف از وام بدم باید چیگار گنم بانک ملی رفتم میکه نمیشه من که از کارت استفاد نگردم باید سود هم بدم چرا آخه میخام انصراف بدم میگن نمیشه فقط به فکر خودشون هستن
عبدالصمد قلیچی
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
سلام من یه سوال داشتم ..؟این کارت اعتباری همان وام است و آیا فقط در فروشگاه تعیین شده باید چیز میز خرید یا پولش رو میشه از کارت برداشت کرد؟
زهرا دلایی میلان
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
خوب است
علی قلی زاده
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
خیلی نیاز به این پول دارم هرچه زودتر اونکدر بهتر
شهناز یاراحمدی
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
با سلام خدمت مسولیت محترم من سهام عدالت فقط خودم دارم و شوهر و دخترم نداره من نصفی از سهام رو فروختم از شما خواهش و تقاضا دارم که کارت اعتباری به من هم بدید خیلی گرفتار نیازمندم باتشکر
اسدی
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
عدم توثیق ثبت نام یعنی چه برای وام ثبت نام میکنیم اینو مینویسه یکی هست راهنمایی کنع تو رو خدا مردم گرفتارن به این وام احتیاج داریم
حمید ستاری از تهران
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
حالا چرا سایت نشان اعتباری ایوا که بانک ملی است رو بستن ما چه جوری برای وام ثبت نام کنیم تورو خدا یه راهی پیش رو ما بزارید
ناشناس
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
همش‌دروغه
اشکان گورکانی
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
نیازمند به وام هستم به خدا برای نان شب گیرم تو رو زن و بچم خجالت میکشم لطفا کمکم کنید
ناشناس
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
دروغی بیش نیست کارت اعتباری اگه باشه مال ما نیست مال از ما بهترون هسته این یک مدل کلاه برداری هست نه پول دادید نه وعده الکی بپهید
ناشناس
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
09113329861
ناشناس
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
برای فروش سهام عدالت کارت اعتباری
مهدی عنبرستانی
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
خوب
داریوش رجب فریدنی
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
جدیدترین کلاه برداری دولت
فاطمه رزاقی
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تقاضا ی کارت اعتباری
فاطمه رزاقی
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
تقاضا ی کارت اعتباری
حمید
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
با سلام
چرا برای فروشگاه های وین مارکت، افق کوروش و رفاه رانت ایجاد می کنید.
این فروشگاهها بزرگتری خیانت به مردم را در رابطه با گرانفروشی و کم فروشی را مرتکب شده اند.
حتما مدیران این فروشگاهها آقازاده ها هستند و بانکها با این ترفند می خواهند رانت بیشتری برایشان درست کنند.
این خیانت بزرگی است. باید مردم در خرید آزاد باشند .
مراد گل ارام
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
لطفاً سریع تر
شهاب حسنی مبارک
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خودمو بقیه بچه ها
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
احسنت درست گفتی همش دروغ هست فقط حرف میزنن بانک تجارت که در خواب از سامانه اش رونمایی کرده بانک ملی هم دنبال کدملی میگرده بارگزاری کنه
رییس نمیدونم کجا هم میاد میگه برین کارت بگیرین ....
حکایت دست بالا دست بسیار است رو دست بلند شدن
حسن روحانی کجاست...
بختیارحسینی
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
لهلب
سارا
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
سلام من سهام عدالت شوهرم وخودم ۶۰درصدفروختیم ولی سودی به حساب شوهرم نیامدفقط دوباردوتامبلغ کم امده العان اون مبلغی که فروختیم چی میشودوایابه ماوام تعلق میگیردوپول ۶۰درصدبرگشت خورده به حساب سهام عدالت لطفاراهنمایی کنید
ناشناس
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
خبر.مرگتان.باید
ناشناس
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
چراوام میدیدوماهم بایدقسط پرداحت کنیم. ولی فقط بایدفروشگاهایی بریم شماانتحاب کردیدشایدی بنده خدابخوادخرج دوادکتربکنه همه چی زوری وب نفع خودتون پیش میبریذ
ناشناس
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
اگه ما نخوایم وامی که از سهام عدالت میگیریم از این 3 فروشگاهی که نام بردن خرید کنیم واین وام وجای دیگه ای خرج کنیم تکلیف چیه ؟این یه اجباره وبه نفع فروشگاههای مذکور ما کلی مشکل دیگه داریم کاری میکردند که این کارتو هر جایی که خودمون دوست داشتیم از وامش استفاده کنیم .
زهرا
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
۶۰ درصد رو فروختم ۲ میلیون به من دادن دیگه پولی به حساب من واریز نشد حالا چطور وام‌میدید؟!
نادر
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
من بیمارم از بهزیستی سهام عدالت دادن .برای ۳۰درصد فروخت زدم نشده.من پول دارو هم ندارم خودم هم بیمار روانی شدید هستم .چرا کسی رسیدگی نمکنه .در حالی که دستم به هیچ جا نمیرسه کاری کنم .
نصرت زیدی
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
هفت ماه برای فروش ۳۰درصد سهام خودم اقدام کردم اما هنوز پولی دریافت نکردم .آیاوام بهم تعلق میگیرد یانه
جوجو
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
کیرم تو حلق این دولت
ناشناس
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
خیلی مسخره و چرته
وحیدذاکری
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
عالی
زهرازمردی
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
سلام مشتری بانک ملی هستم برای کارت سهام عدالت ثبت نام کردم ممنونم از لطفتون
ناشناس
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
پول نقد بدن نه اینکه برن خرید کنن شاید یکی لازمش داره اجازه میده یا برای بچه هاش لازم فقط خرید باشه مردم اختیار لازم ندارن
طاهره صحرایی
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
به نظرم سود کارت اعتباری سهام عدالت خیلی زیاده!
بهرام
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
سلم سود 99 چرا برای دارندگان سهام عدالت پرداخت نسده
حسین ثابتی
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
همش میگین احتیاج نیست به بانک ها برید.اما چطور وثیقه بگذاریم .وبعدش میگین ده(10) بانک اعلام امادگی کردن ولی نام این بانکها را نمیگید..بعدش.بانک ها اظهار بی اطلاعی میکنند.ویک راه درست راهنمایی نمیشه که از اول توضیح خوبی داده بشه که مردم سر در گم نشوند.ودر نهایت چرا فقط باید شنا تعیین نمایید که از کدام فروشگا ها مردم خرید کنند .؟.بابا مردم درد مندن وهزار جور گرفتاری دارند دیگه ایننهم براشان سخت نکنید.بگذارید.خودشان در خرج کردن وخرید دخالت نمایند.اینها دارن هم سود پول وهم قسط میدن.چرا باید مجبور بشن از فلان فروشگاه ...مثلا افق.ویا کوروش ویاغیرو برن وخرید کنند.این هم خودش مسعله ساز میشه.میگن از این جیب وبه ان جیب ریختن هست.لطفا"در این مورد تجدید نظر نمایید.با تشکر
مهدی علیاری
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
کارت