صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۵۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 15
کد خبر: ۷۷۶۸۲

جریمه رانندگان بدون ماسک با دوربین صحت دارد؟

چندی پیش خبری مبنی بر جریمه رانندگان بدون ماسک با دوربین در فضای مجازی منتشر شد که معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر طی روزهای اخبر خبری در فضای مجازی منتشر شد که رانندگان بدون ماسک با دوربین راهنمایی و رانندگی در پمپ بنزین ها جریمه میشوند. طبق گفته معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا جریمه رانندگان بدون ماسک با دوربین صحت ندارد و این خبر تکذیب شد. رانندگان بدون ماسک فقط به صورت حضوری جریمه می شوند و مبلغ این جریمه ها همان مبلغی است که از اول تعیین شد.

سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفتگو با بخش پیگیری شبکه خبر اظهار کرد: برای عدم استفاده از ماسک، ما هیچ برنامه‌ای را به عنوان جریمه با دوربین نداشته و نداریم.

 

وی ادامه داد: وقتی چنین خبری در فضای مجازی منتشر می‌شود، مردم نباید آن را دست به دست بچرخانند و باید اخبار درست را از طریق صدا و سیما، سایت اینترنتی "راهور ۱۲۰" و خبرگزاری‌ها دریافت کنند.

 

جهانی تصریح کرد: برای چنین کاری و استفاده از سامانه‌های هوشمند حتما باید یک سری مسائل فنی در سیستم‌ها لحاظ شود که تابحال هیچ اقدامی در این باره نداشته ایم.

وی درباره سازوکار جریمه راننده و سرنشین برای استفاده‌نکردن از ماسک در خودرو‌های مسافربری عمومی تصریح کرد: اگر جریمه‌ای در این زمینه اعمال می‌شود، صرفاً حضوری و دستی است. بر این اساس اگر راننده از ماسک استفاده نکند، ۵۰ هزار تومان و اگر سرنشینان از ماسک استفاده نکنند ۲۰ هزار تومان جریمه خواهند شد لذا اگر جریمه‌ای در این زمینه صادر شده، هیچکدام دوربینی و به وسیله سامانه‌ها نبوده و فقط به وسیله ماموران ما و به صورت دستی اقدام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: