صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۵۶
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 15
کد خبر: ۷۷۶۹۸

بررسی روند نمادهای شاخص‌ساز تا پایان سال

نمادهای شاخص‌ساز از زمان شروع ریزش بورس در مرداد ماه افت زیادی کردند و حالا با شروع رشد شاخص کل چند روزی است که وضعیت بهتری دارند اما سئوال اینجاست که شاخص‌سازان تا پایان سال چه سرنوشتی دارند؟

به گزارش راهبرد معاصر از زمان ریزش شاخص کل بازار سهام نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی داشتند و همین روند نزولی باعث شد در مقاطعی به نمادهای کوچک توجه بیشتری شود اما شاخص‌سازان تا پایان سال چقدر رشد می‌کنند؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با وضعیت بورس تا پایان سال گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل بورس تا پایان سال تا محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رشد کند.

این کارشناس در ادامه در رابطه با روند شاخص‌سازان تا پایان سال گفت: نمادهای شاخص‌ساز تا پایان سال همگام با شاخص کل رشد می‌کند اما به نظر می‌رسد بازدهی نمادهای کوچک و گروه‌هایی چون قند و شکر و سیمان تا پایان سال بیشتر باشد.

این کارشناس در رابطه با قیمت دلار تا پایان سال گفت: احتمالا دلار در محدوده ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان متعادل شود و اگر رشد قیمتی اتفاق بیفتد پایدار نیست از طرفی امیدواری‌هایی در روابط دیپلماتیک ظاهر شده که احتمالا قیمت دلار را تعدیل می‌کند.

تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: