صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 16
کد خبر: ۷۷۷۴۳

سیاست‌های جدید تلگرام درخصوص داده‌های شخصی

مؤسس تلگرام اعلام کرد از انتشار داده‌های شخصی در تلگرام جلوگیری می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پاول دورف در کانال تلگرامی خود نوشت کانال‌هایی که اقدام به انتشار داده‌های شخصی شهروندان می‌کنند، مسدود می‌شوند. 

دورف اظهار داشت:

طی هفته‌های اخیر ما چند کانال را که شماره  تلفن و آدرس شرکت‌کنندگان اعتراضات روسیه را در دسترس عموم قرار می‌دادند، مسدود کردیم. با در نظر گرفتن تنش‌های احساسی در روسیه، ما وضعیت را به‌دقت مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادیم و نخواستیم با تصمیمی عجولانه آسیبی وارد کنیم. بااین‌حال، در ارتباط با این کانال‌ها، به‌روزرسانی اضطراری تلگرام برای iOS نیز بیش از یک هفته است که منتشرنشده است. چراکه تأیید اپل را دریافت نمی‌کند. 

بنیان‌گذار تلگرام گفت در کنار این کانال‌ها، کانال‌هایی ایجادشده بودند که در آن‌ها آدرس منزل و شماره تماس‌های قضات، دادستان‌ها و کارکنان سازمان‌های انتظامی و خبرنگاران و مدیران رسانه نیز منتشر می‌شدند. 

دورف اظهار کرد در کامنت‌های حساب‌های کانال‌های اصلی فراخوان‌های خشونت منتشرشده بود. چنین استفاده‌هایی از تلگرام با قوانین پیام‌رسان که فراخوان‌های عمومی خشونت را ممنوع کرده، مغایرت داشتند. 

اظهارات پاول دورف مربوط به انتشار داده‌های شخصی و اطلاعات نیروهای پلیس و گاردملی روسیه در کانال‌های تلگرام پس از اعتراضات 23 ژانویه در روسیه برای آزادی الکسی ناوالنی است. 

به دنبال اعتراضات، در یک کانال 8.5 هزارنفری اسامی نیروها، تصویر آن‌ها، شماره تلفن‌، لینک صفحات شبکه‌های اجتماعی و داده‌های نزدیکان آن‌ها منتشرشده است.

پس از انتشار داده‌های شخصی کارکنان پلیس و گارد ملی، اطلاعات معترضان نیز در این پیام‌رسان منتشرشده که تلگرام 26 ژانویه کانال مربوط به اسامی و تصویر معترضان را مسدود کرده است.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: