صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۱۰
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 18
کد خبر: ۷۷۹۵۴
مرتضی طلایی؛ عضو سابق شورای شهر در گفتگو با راهبرد معاصر تشریح می کند:

اصولگرایان و سرنوشت انتخابات شورای شهر

مرتضی طلایی: کارآمدی، تخصص و تجربه در زمینه مدیریت شهری، پاکدستی و تعهد به معیارهای خدمت صادقانه، سلامت اعتقادی و پایبندی به ارزشهای انقلاب، شجاعت و قاطعیت در کنار مردمی بودن از شاخص‌های مهم برای انتخابات شوراها و مدیریت شهری است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از مهمترین مواردی که مردم هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند، شهری است که محل زندگی آنها، خانه و کاشانه آنهاست؛ شهری که باید مامنی برای آرامش و آسایش بیشتر برای آنها باشد از این رو مردم تلاش می کنند تا با انتخاب اعضایی برای شورای شهر، نمایندگانی داشته باشند که آرامش و آسایش و رفاه شهری آنها را دنبال و نهادینه کنند. بدون هیچ گونه جبهه گیری سیاسی در بررسی عملکرد شورای شهر پنجم با سایر شوراها و شهرداری های پیشین در یک حساب سرانگشتی متوجه فعالیت نیروهای انقلابی درشهر تهران که تهران را به یک ابر شهر تبدیل کردند و برای تهران به دلیل مدیریت شهری تاییدیه های بین المللی گرفتند با شورای شهری که در چهار سال گذشته به غیر از افتتاح پروژه های قبلی و تغییر نام چند خیابان کاری انجام نداده می شوند، لذا انتخاب مدیران شهری برای یک دوره چهار ساله برای ساخت یک شهر امن و زیبا بسیار حائز اهمیت است که مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر شاخص های چنین شورایی را برای ما توضیح داده است.

 

مرتضی طلایی شاخص مورد نظر برای جبهه انقلاب را در موضوعات مختلف و مهمی چون ورود به شورای شهر و انتخاب شهردار آتی تهران گفت : در خصوص شاخص‌های جبهه انقلاب، باید این نکته را در نظر داشت که آنچه بیان می‌شود، شاخص‌های کلی منطبق با ارزش‌ها و باورهای انقلابی است که می‌بایست در کلیه کنش‌های سیاسی، مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در این باره توضیح داد: کارآمدی، تخصص و تجربه در زمینه مدیریت شهری، پاکدستی و تعهد به معیارهای خدمت صادقانه، سلامت اعتقادی و پایبندی به ارزشهای انقلاب، شجاعت و قاطعیت در کنار مردمی بودن از شاخص‌های مهم برای انتخابات شوراها و مدیریت شهری است.

 

طلایی درخصوص اینکه چه فعالیت هایی برای شورای شهر در نظر گرفته شده توضیح داد:در خصوص جزئیات فعالیت شورا، فعلاً تصویر دقیقی وجود ندارد اما همانطور که دراین ایام و در بیان‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، هر ائتلاف فراگیری باید ظرفیت ایجاد یک سقف بلند و حداکثری برای پوشش همگی نیروهای انقلاب داشته باشد.

 

 وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید از تمامیت خواهی دوری کند تبیین کرد: به هرحال در درون بدنه نیروهای وابسته به این جبهه، انتقاداتی به عملکردهای گذشته، وجود دارد که عمدتاً به همین موضوع بازمی‌گردد. امیدواریم که با تحقق وحدت گفتمانی و فاصله گرفتن از روش‌های تمامیت‌خواهانه، شاهد به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در راه اهداف جبهه انقلاب، باشیم اینکه بعضاً اتفاقاتی نا موفق در گذشته و در استفاده از چهره‌های معروف در لیست‌ها و در انتخابات وجود داشته، تردیدی وجود ندارد.

 

مرتضی طلایی در پایان توضیح داد: در این میان آنچه که بیشتر از هرچیز اهمیت دارد، تقدم شاخص‌های تخصصی و تجربه‌ای بر معروفیت و محبوبیت در میان جامعه و همین طور کنشگران سیاسی است .امیدوارم هر فعل و انفعالی در این حوزه، با تقدم همین معیار صورت گیرد و خدمت رسانی به مردم، اولویت دادن نیازهای شهر و شهروندان بیش از هر موضوع دیگری مورد توجه جبهه انقلاب قرار بگیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: