صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 20
کد خبر: ۷۸۲۰۹

کلاهبرداری در اینستاگرام با عنوان فروش گوشی موبایل

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی که با درج آگهی فروش گوشی موبایل در اینستاگرام از شهروندان کلاهبرداری می‌ کرد ، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه به این پلیس و ارائه مرجوعه قضایی خود اظهار داشت که مبلغ یکصد و بیست وپنج میلیون ریال در شبکه اجتماعی اینستاگرام از وی کلاهبرداری شده است لذا موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.

 

این مقام انتظامی افزود: طی تحقیقات اولیه شاکی پرونده عنوان کرد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که خود را فروشنده گوشی موبایل معرفی کرد آشنا شدم و پس از توافقات به عمل آمده، جهت خرید گوشی مبلغ یکصد و بیست وپنج میلیون ریال به شماره حساب اعلامی واریز نمودم که پس از واریز وجه مورد نظر فرد مورد نظردیگر پاسخگو نبوده لذا تقاضای رسیدگی را دارم.

 

وی در ادامه افزود: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات پلیسی گرداننده پیج شناسایی، مبلغ مورد نظر به حساب شاکی بازگردانده شد.

 

این مقام انتظامی هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند؛ بنابراین شهروندان برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایتهای داخلی که مورد تایید هستند خرید کنند و سعی نمایند پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.

 

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: