صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۵۹۱

مجرمان اینترنتی نسل تکامل یافته سارقین هستند

اگر کسی به راهزنان فکر کند، ناخود آگاه به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌افتد. به یاد هنرپیشه‌هایی که ماسک یا نقاب به صورت می‌بستند و از اماکنی مثل بانک‌ها و رستوران‌های بزرگ سرقت می‌کردند، زیرا پول زیادی در آنجا بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اگر کسی به راهزنان فکر کند، ناخود آگاه به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌افتد. به یاد هنرپیشه‌هایی که ماسک یا نقاب به صورت می‌بستند و از اماکنی مثل بانک‌ها و رستوران‌های بزرگ سرقت می‌کردند، زیرا پول زیادی در آنجا بود. البته، اکنون سرقت‌ها این چنین نیست و سارقان سایبری قادر به سرقت مقادیر زیادی پول هستند. سلاح آن‌ها نیز چیزی بیشتر از کد نیست. سالانه چندین هزار میلیارد دلار از طریق انواع سرقت‌های اینترنتی از جمله باج افزار، سرقت مالکیت معنوی، فیشینگ و غیره به جیب سارقان اینترنتی سرازیر می‌شود.

 

سرمایه بزرگ بانک‌ها، این نعمت عظیم، بسیاری از مجرمان سازمان یافته و بازیگران دولتی را به خود جلب کرده است. گزارش شده است که هکرهای مرتبط با دولت کره شمالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش در سال ۲۰۱۶ سرقت کرده‌اند.

 

گزارش جدیدی از سیستم‌های سوئیفت و BAE رویکرد جدیدی را به نام “سرقت وجه نقد از خودپرداز” را برجسته می‌کند که شامل هک کردن دستگاه‌های خود پرداز است به طوری که هکر‌ها با ارسال کد به این دستگاه‌ها مقدار زیادی اسکناس را آزاد می‌کنند، سپس با مراجعه به عابر بانک مورد نظر پول دزدی را برداشت می‌کنند.

 

این گزارش حاکی از آن است که چنین رویکردی توسط BeagleBoyz ، یک گروه هکری که به طور گسترده با آژانس جاسوسی کره شمالی در ارتباط است، پذیرفته شده است. اعتقاد بر این است که آنها مسئول تلاش برای سرقت حدود ۲ میلیارد دلار طی چند سال گذشته بوده‌اند.

 

بدیهی است که هر دستگاه پول نقد منفرد تنها مقدار محدودی پول نقد در داخل خود دارد، بنابراین چنین حملاتی در مقیاس بزرگ طراحی می شوند، مثلا در بیش از ۳۰ کشور جهان این حمله بر روی دستگاه‌های خود پرداز بانکی صورت می‌گیرد.

 

خطرناک بودن مجرمان سایبری برای انجام کارهای خرابکارانه کمتر از ترفند‌های سارقین فیلم‌های هالیودی نیست. امیدواریم به مرور زمان، راهکاری مناسب برای امن نگه داشتن سیستم‌های بانک‌ها استفاده شود.

نظر شما