صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۵
  • پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 03 August 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۶۱۵
پیش بینی بازار بورس فردا

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ مشخص شد. معاملات بازار سهام روزانه بر پیش بینی بورس فردا تاثیر بسزایی دارد. با این وجود جو هیجانی بازار سهام پیش بینی بورس را سخت کرده است و در بسته خبری امروز راهبرد معاصر نظرات کارشناسان در مورد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ بررسی می شود.

به گزارش راهبرد معاصر نوسانات بورس در سال 99 موجب شد تا بسیاری از سرمایه گذاران در بورس ضرر کنند. به همین دلیل پیش بینی بورس برای بسیاری از سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است . راهبرد معاصر نظرات کارشناسان در مورد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. کارشناسان بورس پیش بینی میکنند که فردا تعادل نسبی به بازار برمی گردد.

 

تحلیل پیش بینی آینده بورس برای سرمایه گذاران بورسی بسیار حائز اهمیت است و میتوانند با استفاده از این پیش بینی های روزانه و هفتگی بورس که در راهبر معاصر منتشر می شود، برای سرمایه گذاری درست تصمیم گیری کنند. اتفاقات سیاسی داخلی و جهانی بر بازار بورس تاثیر بسزایی دارد و این روزها روند صعودی و نزولی بازار سرمایه جدا از بحث ورود نقدینگی ها، تحت تاثیر سرانجام برجام و رفع تحریم ها است.

 

پیش بینی بورس فردا

کاهش دامنه نوسان منفی از ۵ درصد به ۲ درصد باعث شده تا سهم‌ها دیرتر به تعادل برسند و نقدشوندگی بازار سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی این اقدام باعث شده تا شاخص کل نوسان منفی کمتری داشته باشد. اما کارشناسان عقیده دارند بازار سهام خریدار ندارد و همین کمبود پول، روند نزولی بازار سهام را ادامه‌دار کرده است.

باقر خادمی‌، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: خروج از پروتکل‌های الحاقی در وهله اول باعث می‌شود دلار روندی مثبت پیدا کند و بازار سهام نیز از رشد دلار منتفع شود. اما احتمالا در جریان معاملات فردا و شنبه صف‌های فروش جمع می‌شود و تعادل نسبی به بازار برمی‌گردد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام با انتفاد از دامنه نوسان گفت: دامنه نوسان باعث شده تا سهم‌ها دیر اصلاح کنند و متعادل شوند. اگر از بازار سهام فردا مانند امروز حمایت شود حتی امکان مثبت شدن شاخص کل وجود دارد. فردا و روزهای ابتدایی معاملات هفته بعد برای بازار سهام مهم است و اگر شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش کند سهم‌ها قفل می‌شوند و نقدشوندگی بازار کاملا از بین می‌رود و بورس روند فرسایشی می‌گیرد.

 

اخبار سیاسی منفی بر بورس اثر می‌گذارد؟

کارشناسان بر این عقیده هستند که بازار در شرایط بدی قرار دارد و خبرهای منفی در بازاری که روزانه در حال کاهش شاخص است تاثیر چندانی ندارد.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرایط بازار در یک جو منفی باقی مانده و هر روز در حال ریزش و شاهد صف‌های فروش است، خبر داد: خبرهای منفی تاثیری در اوضاع بازار ندارد. در بازاری که رفتارهای هیجانی در آن دیده می‌شود، هر خبری که افزایش نگرانی به همراه داشته باشد نمی‌تواند در این بازار تغییری ایجاد کند.

شیبانی با اشاره به سخنان رهبری و بحث‌های مربوط به خروج از پروتکل‌های الحاقی که این روزها مطرح شده است، ادامه داد: این بحث که ایران به دنبال افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود است همچنان مطرح است اما همانطور که در این چند روز مشاهده کردیم جو حاکم بر بازار از این اخبار تاثیر نگرفته و سهامداران همچنان در صف‌های فروشند.

این کارشناس توضیح داد: با یک نگاه کلی به شرایط موجود در بازار سرمایه و وجود جو منفی باید گفت اخبار منفی تاثیری بر بازار ندارد و اگر خبر خوبی منتشر شود شاید بتواند در بازار تحول ایجاد کند.

او در ادامه به نوسان قیمت دلار اشاره کرد و ادامه داد: بالا و پایین شدن قیمت دلار تاثیری بر شرایط ندارد. با توجه به تجربه‌های گذشته اگر قیمت دلار با یک شیب نسبتا تند بالا برود و به قیمت بالای ۳۰ هزار تومان برسد شاهد یک حرکت مثبت در بازار هستیم.

حسین شیبانی با توضیح اینکه در هفته‌های پایانی سال هستیم و سرعت نقدشوندگی در بازار بالاست، گفت: در زمانی هستیم که نه تنها بازار از عدم وجود پول رنج می‌برد بلکه این امر همزمان شده با روزهای پایانی سال که هر ساله در این روزها سرعت نقدشوندگی بالا می‌رود. این در حالیست که حجم بالای عرضه در بازار با عدم وجود پول همراه شده است.

او در پایان درباره عرضه اولیه اپال توضیح داد: بازار سرمایه در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و با توجه به روزهای پایانی سال و سرعت بالای نقدشوندگی استقبال خوبی از این عرضه اولیه نمی‌شود. تجربه سال‌های گذشته نشان داده روزهای پایانی سال زمان خروج پول از بازار است و عرضه این نماد در این روزها، زمان مناسبی نیست و بازار ظرفیت ورود پول را ندارد.

 

ساعت کاری در بازار بورس ایران

همان طور که می دانید هر سیستمی برای ادامه فعالیت از یک سری قوانین خاص پیروی می کند. بازار بورس و سرمایه نیز در ایران تابع قوانین خاص می باشد. لذا هر فردی به عنوان سرمایه گذار و یا سرمایه پذیر می بایست مطابق با قوانین تعیین شده در این بازار فعالیت کند. مهمترین قانون مورد بحث در این مطلب ساعت کاری بورس ایران می باشد. طبق قوانین موجود در بازار بورس و سرمایه ایران، سرمایه گذاران می توانند در روز های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش سهام اقدام کنند.

اما نکته مهم در این خصوص این است که شروع تمامی معاملات از ساعت ۹ صبح امکان پذیر می باشد. در نظر گرفتن بازه زمانی ۸:۳۰ تا ۹ صبح به جهت ثبت سفارشات می باشد. سفارش ثبت شده شما برای خرید و فروش سهام از ساعت ۸:۳۰ در صف قرار گرفته و از راس ساعت ۹ در فرایند پرداخت قرار می گیرد. بدیهی است انجام هرگونه معامله خارج از زمان و روز های مجاز برای هیچ کاربری امکان پذیر نمی باشد. پس بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز نیست.

 

آیا بورس پنجشنبه و جمعه باز است؟

آیا بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه باز است؟ پاسخ به این سوال منفی است. فعالیت در بورس تابع قوانین خاص می باشد. این مورد هم یکی از آنهاست. بازار سهام و سرمایه در ایران تنها در پنج روز ابتدای هر هفته فعال می باشد. به عبارت دیگر بورس ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه باز نیست و تعطیل است. بدیهی است انجام هرگونه معامله نظیر خرید و فروش سهام در این روز ها امکان پذیر نمی باشد. البته در خصوص معایب این موضوع سخن ها و اظهار نظرات فراوانی وجود دارد. به گفته کارشناسان تعطیلی بورس ایران در روز های پنجشنبه و جمعه یک عیب بزرگ برای بازار سرمایه ایران محسوب می ‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: