صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۶۲۳

روحانی: ایران به مولفه قدرت نظامی نگاه توسعه‌ طلبانه ندارد

رئیس جمهور گفت: ایران بر مبنای اعتقاد، ایمان و باور‌های دینی خود، به مولفه قدرت دفاعی و نظامی نگاه توسعه طلبانه نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش راهبرد معاصر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش مهم مراکز علمی و غیر نظامی و حتی خصوصی در تامین نیاز نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس، آن را یک تجربه ارزنده خواند و گفت: در دوران پس از دفاع مقدس از جمله شرایط تحریم نیز بخش دفاعی و نظامی کشور خدمات متقابل و تاثیرگذار به بخش غیر نظامی از جمله اقتصاد وصنعت کشور ارائه کرده است.

رئیس جمهور قدرت نظامی و دفاعی مبتنی و متکی بر اصول اسلامی و اخلاق انسانی را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های اساسی دکترین دفاعی ایران با سایر کشور‌ها برشمرد و تصریح کرد: در شرایطی که برخی کشور‌ها و قدرت‌ها با هدف سلطه بر جهان و توسعه طلبی به مولفه قدرت نظامی و تسلیحاتی نگاه می‌کنند و با همین انگیزه وارد رقابت‌های برتری جویی و مسابقه تسلیحاتی با یکدیگر شده اند، جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقاد، ایمان و باور‌های دینی خود، چنین هدفی را مدنظر نداشته و نخواهد داشت.

روحانی با اشاره به فتوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درخصوص قدرت و توان دفاعی گفت: سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی باید به گونه‌ای تدوین شود تا در حرکت نیرو‌های مسلح در مسیر تقویت قدرت دفاعی اثر گذار باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم نقشه راه برای استحکام حلقه ارتباط و همکاری دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی با بخش دفاعی را ضروری خواند و گفت: با استفاده از تجربه‌های موجود در کشور‌های توسعه یافته می‌توان بخش خصوصی بویژه مراکز دانش بنیان را وارد عرصه همکاری با نیرو‌های مسلح کرد.

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: