صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 23
کد خبر: ۷۸۶۳۰
انتخابات فدراسیون فوتبال ایران

انصراف علی کریمی از انتخابات فدراسیون فوتبال صحت دارد؟ / زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال

علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد و برای همیشه از دنیای مربیگری خداحافظی کرد. ثبت نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال حواشی زیادی به دنبال داشت اما در فضای مجازی اخباری مبنی بر انصراف علی کریمی از انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر پس از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند بعنوان سرپرست فدراسیون فوتبال شد و در سال 99 موضوع تعیین ریاست فدراسیون فوتبال مطرح شد که برخی از واجدین شرایط در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند. علی کریمی هم در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. ثبت نام علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال حواشی زیادی به دنبال داشت اما در فضای مجازی اخباری مبنی بر انصراف علی کریمی از انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شده است. انصراف علی کریمی از انتخابات فدراسیون فوتبال صحت ندارد.

 

علی کریمی در چه شرایطی از حضور در انتخابات فوتبال انصراف می‌داد؟

محمد دادکان در آخرین مصاحبه خود به صراحت اعلام کرده که در میان نامزدها، علی کریمی بیش از سه نامزد دیگر صلاحیت نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ایران را دارد. رئیس سابق فدراسیون فوتبال مثل همیشه از نحوه مدیریت بر فوتبال ایران انتقاد کرد و مدعی شد که تکلیف انتخابات روز 10 اسفند با مهره چینی‌های پشت پرده مشخص و حتی رئیس بعدی فدراسیون فوتبال هم تعیین شده است.

دادکان همچنین اعلام کرد که علی کریمی به دلیل داشتن دانش بالای اجتماعی و همچنین به دلیل مقبولیت بالای عمومی که دارد، بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران است و این مقبولیت در این شرایط می‌تواند کمک حال فوتبال کشور شود.

علی کریمی در واکنش به صحبت‌های دادکان گفت: بدون شک دادکان از بزرگان تاریخ فوتبال ایران بوده و به دلیل کسوت و دانش مدیریتی که دارد، همواره شأن و شخصیتش برایم قابل احترام است. به صراحت اعلام می‌کنم که اگر دادکان برای انتخابات فدراسیون فوتبال ورود و ثبت نام می‌کرد، هرگز به خودم اجازه نمی‌دادم که برای انتخابات 10 اسفند ثبت نام کنم. بدون تعارف اعلام می‌کنم اگر محمد دادکان در مصاحبه‌ای که داشتند، یکی از رقبای بنده که در انتخابات حضور دارند را تایید می‌کرد و یکی از سه نفر را شایسته انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون می‌دانست، حتما اولین نفر خودم از ادامه راه انتخاباتی انصراف می‌دادم و کنار می‌کشیدم.

وی ادامه داد: قبل از ثبت نام نیز با آقای دادکان مشورت کردم و از اینکه بنده را از میان نامزدها برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید شایسته دانسته، بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

کریمی تاکید کرد: دوباره تاکید می‌کنم که اگر پا به این انتخابات گذاشته‌ام هدف اولم حمایت از فوتبالی‌ها بوده، نه زد و بندهای پشت پرده.به قول آقای دادکان فوتبال عشق ابدی فوتبالی‌ها است و همان طور که من و مهدی مهدوی کیا در بیانیه‌مان اعلام کردیم، هدف‌مان مبارزه با فساد فوتبال و تلاش برای فراهم شدن فوتبال پاک است، دغدغه‌ای که دادکان و امثال آقای دادکان دارند و سال‌هاست با این معضلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

و سخن پایانی‌ام؛ فوتبال پاکم آرزوست.

 

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال 10 اسفند 99 برگزار می شود.

 

برنامه علی کریمی در آستانه انتخابات فوتبال توقیف شد

ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره انتخابات این فدراسیون را نداد.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی موسوم به ساترا، اجازه پخش برنامه ویژه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی را نداد و محتوای آن را مناسب برای پخش عمومی ندید.

در این برنامه مهدی مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی و علیرضا منصوریان در کنار علی کریمی حضور داشتند. ساترا پیش از این مانع پخش برنامه جدید عادل فردوسی‌پور در شبکه نمایش خانگی و اینترنتی نیز شده بود.

 

باشگاه استقلال در انتخابات به علی کریمی رای می‌دهد؟

باشگاه استقلال به عنوان یکی از باشگاه های مطرح فوتبال ایران یک حق رای در انتخابات فدراسیون فوتبال دارد. دراین خصوص شایعه شده که استقلالی ها قصد دارند رای خود را به علی کریمی در انتخابات بدهند اما مسئولان باشگاه مدعی اند هنوز چیزی در این خصوص نهایی نشده است.

حجت نظری در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال به علی کریمی در انتخابات رای می‌دهد،‌ بیان کرد: «ما در این زمینه هنوز جلسه‌ای نداشتیم و تصمیم نهایی را هنوز اتخاذ نکرده‌ایم. همه گزینه‌ها را مد نظر داریم و اگر نیاز باشد با مدیرعامل و هیات مدیره جلسه خواهیم داشت.»

وی افزود: «در مجموع منافع استقلال را در نظر می‌گیریم، ممکن است این تصمیم گیری علنی و یا غیر علنی گرفته شود اما منافع باشگاه لحاظ می‌شود.»

 

عدم حضور علی کریمی در مناظره انتخاباتی شبکه سه 

علی کریمی با ارسال نامه‌ای به مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما از حضور در برنامه‌ای که برای کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده است، انصراف داد.

در نامه علی کریمی آمده است: «احتراما به آگاهی می‌رسانم اینجانب علی کریمی نامزد تصدی سمت ریاست فدراسیون فوتبال سال‌هاست نقاط ضعف فوتبال ایران و راه‌های برون‌رفت از بحران فعلی فوتبال کشور را در قالب مصاحبه‌های مختلف بیان کرده‌ام و اکنون حضور در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی و مناظره با سایر کاندیداهای محترم را به صلاح فوتبال کشور ندانسته و آن را بیشتر نمایشی می‌بینم.

صدا و سیما سال‌ها فرصت داشته تا با بررسی وضعیت فوتبال کشور و دعوت از اهالی فوتبال و کارشناسان، نقش خود را به عنوان رسانه در جهت بهبود شرایط فوتبال ایفا کند اما به نظر می‌رسد اکنون در فاصله هفت روز تا انتخابات، ساختن این برنامه چندان به نفع فوتبال نخواهد بود.

لذا ضمن تشکر از دعوت شما برای حضور در برنامه فوتبال برتر، ترجیح می‌دهم برنامه‌های خود را برای اداره فدراسیون فوتبال در فضای دیگر به اطلاع مردم عزیز و اعضای محترم مجمع برسانم».

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۱۰ اسفند برای شناخت رئیس و اعضای هیات رئیسه برگزار خواهد شد. به همین خاطر شبکه سه سیما از چهار کاندیدای ریاست این فدراسیون دعوت کرده است که برای ارائه برنامه‌هایشان به تلویزیون بروند. علی کریمی، شهاب الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی و مصطفی آجورلو گزینه‌های ریاست فدراسیون فوتبال هستند.

 

هشدار فدراسیون فوتبال به نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال 

فدراسیون فوتبال به نامزدهای انتخابات هیات رئیسه این فدراسیون هشدار داد از انجام مصاحبه تنش زا خودداری کنند.

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است دهم اسفند برگزار شود.

فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای، از کلیه نامزدها خواست که از انجام اظهارنظر تنش زا خودداری کنند!

در این بیانیه آمده است:

«کلیه نامزدهای محترم انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در زمان ثبت نام به صورت کتبی متعهد شده‌اند تا هنگام برگزاری انتخابات و در جریان برگزاری انتخابات از هرگونه اظهارنظر تنش زا در مصاحبه یا مناظره‌های احتمالی علیه هر شخص حقیقی یا حقوقی امتناع نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی، موضوع را با ذکر دلایل و مستندات به صورت کتبی و محرمانه به رئیس و دبیرکل فدراسیون اطلاع رسانی کنند.

لذا بدین وسیله و ضمن جلب توجه مجدد نامزدهای محترم به الزامات و تعهدات مندرج در مقررات اخلاقی و انضباطی فدراسیون فوتبال از اینکه با رعایت موارد فوق ما را در برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه یاری می‌نمایند سپاسگزاری می‌شود.»

 

نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال

۱ - مصطفی آجرلو: مدیرعامل سابق تراکتور، پاس و رئیس سازمان ورزش سپاه پاسداران و شهرداری تهران

حسن نصر اصفهانی (نایب رئیس اول): رئیس هیات مدیره صنعت نفت آبادان و از مدیران ارشد صنعتی و نفتی

امیرحسین (سعید) فتاحی (نایب رئیس دوم): رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ

لیلا ‌سادات محمدیان (نایب رئیس سوم): نایب رییس فعلی بانوان فدراسیون انجمن‌های ورزشی

۲ - شهاب‌الدین عزیزی خادم: عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس هیات مدیره سایپا و از مدیران حوزه پتروشیمی

شهره موسوی (نایب رئیس سوم): مدیرعامل باشگاه بادران

*نایب رئیس اول و دوم وی تایید نشدند

۳ - علی کریمی: بازیکن سابق تیم ملی، بایرن مونیخ، پرسپولیس و سرمربی سابق سپیدرود رشت و نفت تهران

مهدی مهدوی‌کیا (نایب رئیس اول): بازیکن سابق تیم ملی، هامبورگ، فرانکفورت، پرسپولیس و مربی آکادمی هامبورگ

سعید دقیقی (نایب رئیس دوم): بازیکن سابق فوتبال، عضو شورای شهر قزوین و مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال

فاطمه علیپور (نایب رئیس سوم): داور سابق فوتبال و از کارمندان فدراسیون فوتبال

۴- کیومرث هاشمی: رئیس سابق کمیته ملی المپیک، سرپرست سابق فدراسیون فوتبال و قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش

علیرضا رحیمی (نایب رئیس اول): رئیس سابق فدراسیون هندبال، عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل سپاهان و پرسپولیس

غلامرضا بهروان (نایب رئیس دوم): عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس سابق سازمان لیگ

پریا شهریاری (نایب رئیس سوم): رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی و معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: