صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 06
کد خبر: ۷۹۷۷۷

همکاری افتا و وزارت بهداشت برای افزایش امنیت سایبری حوزه سلامت

حراست از اطلاعات درمانی مردم و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات حوزه سلامت کشور در برابر حملات سایبری احتمالی، از اهداف همکاری مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

 

به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»، در جلسه‌ای که برای بررسی وضعیت امنیت سایبری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات حوزه سلامت برگزار شده بود، دکتر جاوید رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا، تصریح کرد: وظیفه افتا، صیانت از داده‌ها و اطلاعات سایبری کشور در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و حفاظت از امنیت سایبری حوزه سلامت نیز از اولویت خاصی برخوردار است.


رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: این مرکز آمادگی کامل دارد برای افزایش امنیت سایبری حوزه سلامت، تمام توان خود را بسیج کند.


دکتر فقیه مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات این وزارتخانه، نیز چگونگی اجرای راهکارهای ایجاد امنیت سایبری را در حوزه سلامت، بیان کرد.


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطمینان یافتن از امنیت نرم افزارهای مورد استفاده در شبکه‌های سازمانی و استفاده از نرم افزارهای مورد تایید واحد فناوری اطلاعات را از راههای افزایش امنیت سایبری هر دستگاه اجرایی خواند.


دکتر آسوشه مشاور فناوری رییس مرکز ملی فضای مجازی نیز گفت: امنیت اطلاعات در فضای مجازی بسیار مهم است و این مهم باید دغدغه اصلی متخصصان امنیت سایبری دستگاه‌های زیر ساختی کشور باشد.


مشاور فناوری رییس مرکز ملی فضای مجازی، وزارت بهداشت را از مراکز بسیار حیاتی خواند و حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های موجود درآن را ضروری و مهم توصیف کرد.

 

مسئول امنیت زیرساخت‌های حوزه سلامت در مرکز مدیریت راهبردی افتا نیز با تشریح ماموریت های افتا در تعامل با زیرساخت‌ها و اقدامات انجام شده، بر اجرای دقیق و همزمان طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های زیرمجموعه آن تاکید کرد.

 

وی گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا در تعامل با مرکز ملی فضای مجازی و حوزه‌های زیرساختی کشور ، برای برقراری و تحکیم امنیت سایبری در زیرساخت‌های کشور تلاش می‌کند و انتظار دارد که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های تابع آن، ارزیابی و تحلیل مخاطرات را پیش نیاز توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات قرار دهند.

 

مرکز مدیریت راهبردی افتا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: