صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 06
کد خبر: ۷۹۸۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

جزئیات قرعه کشی ایران خودرو فردا یکشنبه 17 اسفند 99 / نتایج قرعه کشی ایران خودرو اسفند 99 برای سه محصول

قرعه کشی ایران خودرو برای سه محصول تارا مدل دستی و اتوماتیک، وانت آریسان و دنا پلاس اتوماتیک توربو فردا یکشنبه 17 اسفند 99 برگزار میشود. جزئیات قرعه کشی ایران خودرو فردا یکشنبه 17 اسفند 99 و نتایج قرعه کشی ایران خودرو اسفند 99 برای سه محصول را در این خبر میخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر مرحله سوم پیش ‌فروش تارا دنده ای و اتوماتیک از چهارشنبه 13 اسفند 99 به مدت چهار روز آغاز شد و امروز 16 اسفند آخرین مهلت ثبت نام در این طرح می باشد. مهلت تحویل این محصول شش ماه دوم سال 1400 معین شده است. قرعه کشی ایران خودرو فردا یکشنبه 17 اسفند با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی برگزار می گردد. نتایج قرعه کشی ایران خودرو اسفند 99 برای سه محصول پس از برگزاری قرعه کشی در سایت ایران خودرو قابل مشاهده است.

 

گروه خودروسازی ایران خودرو در طرح پیش فروش خودرو تارا، خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می شود. موعد تحویل تارا دستی از مهر تا اسفند و تارا اتوماتیک بهمن تا اسفند است. مبلغ پیش پرداخت برای تارا دستی 143 میلیون و 500 هزار تومان و تارا اتوماتیک 192 میلیون و 500 هزار تومان است.

 

همچنین ایران خودرو شرایط فروش فوری وانت آریسان ویژه اسفند 99 را آغاز کرد و متقاضیان با مراجعه به سایت ایران خودرو در این طرح ثبت نام کردند. گفتنی است در این طرح محدودیت پلاک در نظر گرفته نشده است. مهلت تحویل این محصول حداکثر 45 روزه است و فقط رنگ سفید آریسان قابل عرضه می باشد. قیمت وانت آریسان در این طرح 120 میلیون و 563 هزارتومان تعیین شده است.

 

گروه صنعتی ایران خودرو طرح جدید فروش فوری دنا پلاس اتوماتیک توربو را آغاز کرد و متقاضیان محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک میتوانند از چهارشنبه 13 اسفند لغایت 16 اسفند در این طرح ثبت نام کنند و مهلت تحویل دنا پلاس اتوماتیک توربو سه ماهه است. قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو در این طرح 370 میلیون و 801 هزار تومان تعیین شده است.

 

جزئیات قرعه کشی ۳ محصول ایران خودرو

با پایان یافتن مهلت ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ۲ محصول ایران خودرو و پیش فروش تارا، قرعه کشی این محصولات فردا یکشنبه با حضور نهاد‌های نظارتی برگزار می‌شود.

طرح جدید فروش فوق العاده ایران خودرو برای وانت آریسان و دنا پلاس توربو اتوماتیک بود که با مبلغ ۱۲۰ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان با موعد تحویل ۴۵ روزه ثبت نام شد، همچنین دنا پلاس توربو اتوماتیک با موعد تحویل ۹۰ روزه با قیمت ۳۷۰ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان در این مرحله عرضه می‌شود.

همچنین در طرح پیش فروش، خودرو تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه شده است و موعد تحویل این خودرو به ترتیب از مهر تا اسفند (نوع دستی) و بهمن و اسفند (اتوماتیک) سال آینده تعیین شده است.

 

جزئیات طرح پیش فروش تارا دنده ای و اتوماتیک

با توجه به استقبال و درخواست مشتریان، مرحله سوم طرح پیش فروش خودرو تارا ، محصول جدید ایران خودرو از امروز سیزدهم اسفند ماه به مدت چهار روز به اجرا گذاشته می شود .

خودروی تارا جدیدترین محصول شرکت ایران خودرو به حساب می آید و توان دقایت حتی با محصولات خارجی را هم دارد.

در این طرح، خودرو تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه شده است و موعد تحویل این خودرو به ترتیب از مهرتا اسفند ( تارا دستی ) و بهمن و اسفند ( تارا اتوماتیک ) سال آینده تعیین شده است .

در طرح پیش فروش مبلغ پیش پرداخت خودرو تارا با گیربکس دستی یک میلیارد و 435 میلیون ریال و با گیربکس اتوماتیک یک میلیارد و 925 میلیون ریال است . همچنین دراین طرح سود مشارکت و انصراف محاسبه نخواهد شد.

همانند روال قبلی، اسامی نفرات برگزیده پس از گذشت حداکثر سه روز از پایان زمان ثبت نام، از طریق قرعه‌کشی و با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد.

 

طرح جدید فروش فوری دنا پلاس اتوماتیک توربو

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی هاي مجاز میرساند شرکت ایران خودرو در نظر دارد محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک را در مرحله چهاردهم طرح فروش فوق العاده اجرا نماید.

طرح فروش فوق العاده(3ماهه) محصول دنا پلاس توربو اتوماتیک (با روش قرعـه کشـی) مطـابق جـدول ذیـل از روز چهارشنبه مورخ 99/12/13 شروع و تا پایان روز شنبه مورخ 99/12/16 ادامه خواهد داشت.ایران خودرو قیمت مصوب و قطعی این خودرو ۳۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و این قیمت تغییری نخواهد داشت.

 

فروش فوری وانت آریسان ویژه اسفند 99

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی هاي مجاز میرساند شرکت ایران خودرو در نظر دارد فروش محصول وانت آریسان دوگانه سوز (مدل 99) را در مرحله چهاردهم طرح فروش فوق العاده اجرا نماید. متقاضیانی که در قرعه کشی هاي قبلی ایران خودرو انتخاب نشده اند نیز، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

با توجه به اینکه تعداد متقاضی خرید این وانت از مقدار ظرفیت فروش این محصول کمتر می باشد متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن شرایط پلاک فعال نسبت به خرید این خودرو اقدام نمایند.

نکته مهم :

با عنایت به مصوبه کمیته خودرو، شروط" عدم ثبت نام در 48 ماه گذشته" و "دارا بودن پلاك انتظامی فعال" براي متقاضیانی که در این بخشنامه ثبت نام می نمایند اعمال نمیگردد و مشتریانی که در 48 ماه گذشته ثبت نام نموده و یا داراي پلاك انتظامی فعال هستند، میتوانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

 

 

آزادسازی کامل قیمت خودرو؟

اگر فرض را بر این بگیریم که دولت در نهایت با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر حذف نرخ‌گذاری دستوری محصولات کم‌تیراژ موافقت می‌کند، از سال آینده دیگر سیستم قرعه‌کشی برای فروش این خودروها اعمال نخواهد شد. حذف قرعه‌کشی از فرآیند فروش خودروهای کم‌تیراژ، در واقع از آن جهت است که با آزادسازی قیمت آنها، دیگر فاصله چندانی بین قیمت کارخانه و بازارشان وجود ندارد، بنابراین تقاضا برای خرید خودروهای موردنظر کاهشی چشمگیر خواهد یافت. تقاضای عظیم فعلی به دلیل رانت ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها (به دلیل نرخ‌گذاری دستوری) است و وقتی رانتی نباشد یا کم باشد، دیگر جذابیت چندانی برای دلالی و سوداگری باقی نمی‌ماند.

با توجه به این موضوع، آزادسازی قیمت خودروهای کم‌تیراژ و حذف سیستم قرعه‌کشی از فرآیند فروش آنها، می‌تواند مقدمه لغو کامل نرخ‌گذاری دستوری خودروهای داخلی و به تبع آن، برچیده شدن بساط بخت‌آزمایی باشد. در حال حاضر شورای رقابت افسار قیمت‌گذاری بیشتر خودروهای  داخلی را در دست دارد و خودش هم بدش نمی‌آید کم‌تیراژها را از فرمول نرخ‌گذاری خود خارج کند. این شورا حتی در دی ماه مصوب کرد قیمت ۱۸ خودروی کم‌تیراژ به نوعی آزاد شود، اما در ادامه و تحت فشار برخی نهادها، از تصمیم خود منصرف شد. حالا اگر آزادسازی قیمت خودروهای کم‌تیراژ رسما تایید و اجرایی شود، شورای رقابت می‌ماند و پرتیراژها، که شاید آنها نیز از زیر سایه این شورا خارج شوند.

 آنچه بازار خودرو را به جولانگاه دلالان و سوداگران تبدیل کرده، رانت هنگفتی است که از محل اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروها (به دلیل اعمال سیاست نرخ‌گذاری دستوری) به وجود آمده و وقتی پای رانت در میان نباشد، سوداگری هم توجیه ندارد.

بنابراین به نظر می‌رسد اگر اجرای طرح آزادسازی قیمت خودروهای کم‌تیراژ، نتایج مثبت و قابل دفاعی در پی داشته باشد، احتمال دارد سیاست‌گذار برای لغو کامل نرخ‌گذاری دستوری و آزادسازی قیمت خودروهای پرتیراژ نیز مجاب شود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام ملکم
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سلام استقلال
سلام ملکم
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
سلام